Ikgadējie rallija svētki mūsu pusē ir finišējuši. Gandarīti var būt gan organizatori, kuriem kā allaž ar augstākajiem spēkiem bija izdevies sarunāt “Sarmas” rallijam īsteni atbilstošus laika apstākļus, gan arī sportisti, kuri godam cīnījās gan sestdien, gan arī svētdien.
Rallijs “Sarma” šogad apvienoja Latvijas rallija čempionātu, rallijsprinta čempionātu, Baltijas Ziemas kausu, kā arī Latvijas čempionātu rallijreidā. Šogad sacensībām bija pieteicies necerēti liels dalībnieku skaits, kopumā tie bija gandrīz 120 dalībnieki gan tepat no Latvijas, gan arī Igaunijas, Lietuvas, Krievijas un Ukrainas. Jāteic, arī skatītāju par spīti spēcīgajam salam un dziļajam sniegam gan sestdienas vakarā, gan arī svētdien visos ātrumposmos bija pietiekami daudz – tas nozīmē, ka īstus autosporta fanus nespēj nobiedēt nekas.
Rallija organizatori sacensību dalībniekiem bija sarūpējuši ļoti interesantas trases. Sacensības iesākās jau sestdienas vakarā ar ātrumposmu “Alūksne”, kas bija jāizbrauc divas reizes. Šajā ātrumposmā gan startēja tikai rallija un rallijreida dalībnieki. Jau šajā vakarā bija vērojamas aizraujošas cīņas. Tās turpinājās arī svētdien, kad rallija un rallijreida dalībniekiem pievienojās arī rallijsprinta dalībnieki. Svētdien sportistiem bija jādodas ātrumposmos “Zaķakājas”, “Audzes” un “Ikteri”.
Pēc sacensībām sportisti atzina, ka rallijs ir izdevies. Par spīti tam, ka kādam gadījās padzīvoties pa kupenām un saskarties arī ar dažādām citām tehniskām ķibelēm, kuru dēļ nācās izstāties no tālākas cīņas, tomēr sportisti slavēja organizatoru prasmi izvēlēties tik labas trases un noorganizēt lielisku ralliju.
Rallijs šoreiz beidzās ar igauņu autosportistu dubultuzvaru. Absolūti labāko rezultātu „Sarmā” uzrādīja Georgs Gross ar automašīnu „Ford Focus WRC”, un tikai nepilnu sekundi aiz viņa finišēja Ots Tanaks ar automašīnu „Ford Fiesta S2000”. G.Gross svinēja uzvaru arī „A plus” klases ieskaitē, savukārt O.Tanaks triumfēja „N4” ieskaitē. Starp latviešu autosportistiem labākais bija Andis Neikšāns, kurš ierindojās trešajā vietā absolūtajā ieskaitē, kā arī ieguva otro vietu „N4” klasē. 3.vietā „N4” klasē ierindojās Jānis Feldmanis/ Anrijs Jesse, 4.vietā – Jānis Vorobjovs/ Guntars Zicāns.
„A plus” klasē no latviešiem labākie bija Mārtiņš Svilis/ Aivis Aizsilnieks – viņiem 2.vieta, bet 3.vietā – lietuvieši Deivids Jocjus/ Gedimins Žliubs. Šajā klasē startēja arī mūsu autosportisti Ainārs Igaveņš/ Gatis Cimdiņš, kuri ierindojās 9.vietā.
„2WD” klasē ļoti labus rezultātus uzrādīja Jānis Kārkliņš/ Reinis Pozņaks. Viņu tuvākie sekotāji un 2.vietas ieguvēji bija Ralfs Sirmacis/ Māris Kulšs. Diemžēl no cīņas par labu rezultātu šajā klasē bija spiests izstāties mūsu autosportists Zintis Mezītis ar stūrmani Agri Kārkliņu – automašīnai elektrosistēmas defekts pašā rallija izskaņā.
Rallijreidā “N1” klasē uzvaru izcīnīja Aldis Vilcāns/ Antons Pletenevs, savukārt “T1” klasē – Roberts Elbakjans/ Modris Žeimuts.
Ar “Sarmu” startēja arī šāgada rallijsprinta čempionāta sezona. „1600” klasē uzvaras laurus plūca Mārcis Ķenavs/ Armands Ķenavs. „4WD” klasē labākais rezultāts – Elmāram Aukšmukstam/ Vigo Rubenim. Šajā klasē startēja arī mūsu puses autosportists Rimants Kalniņš kopā ar Jāni Siliņu, viņiem – 5.vieta klasē. „4WD+” klasē 1.vietu izcīnīja Arvis Arums/ Gatis Balgalvis, savukārt 2.vietā ierindojās kaimiņnovada sportists Zigurds Kalniņš ar stūrmani Ģirtu Dombrovski. Mūsu autosportisti Jānis Patmalnieks/ Rolands Ziemelis šajā klasē ieņēma 8.vietu. „4WD open” klasē uzvara – Aleksandram Mihailovam/ Normundam Kokinam un „2 WD open” klasē – Naurim Berķim/ Edgaram Čeporjus. „Road” klasē labāko rezultātu uzrādīja Māris Freibergs/ Edgars Trūps.