Autovadītāji Gulbenē ir novērojuši, ka degvielas cenas palielinās. Mēneša laikā tās palielinājušās par apmēram diviem procentiem. Vairums to saista ar iespējamiem kara draudiem Irākā.
Autovadītāji Gulbenē ir novērojuši, ka degvielas cenas palielinās. Mēneša laikā tās palielinājušās par apmēram diviem procentiem. Vairums to saista ar iespējamiem kara draudiem Irākā. Tāpēc ir pamatotas bažas, vai degvielas vispār nesāks trūkt. Ja tā, tad turpinās palielināties naftas pārstrādes produktu cenas.
SIA “Lukoil Serviss” mārketinga vadītāja Inga Bite saka, ka “Latvija nebūs tā valsts, kur ārējām problēmām vajadzētu tik stipri ietekmēt degvielas tirgu”.
“Noteikti nebūs tā, ka vispār sāks trūkt degvielas. Domāju, ka cenas var palielināties, kā jau eksperti par to ir izteikušies,” saka I.Bite. Viņa saka, ka, pēc ekspertu aplēsēm, degvielas cenu palielinājums varētu būt par pieciem līdz desmit procentiem. Bet tas – tikai kara gadījumā. “Bet kara nebūs,” pārliecību pauž I.Bite.
SIA “Gulbenes Degviela Plus” izpilddirektors Agris Libeks ir pārliecināts, ka degvielas cenas palielināsies. “Prognozes, ko izsaka eksperti, ir dažādas. Daži domā, ka degvielas cenas palielināsies trīsreiz, citi, ka piecreiz. Uzskatu, ka jācer uz labāko,” saka viņš.
SIA “Grodi” direktore Inga Troice atzīst, ka problēmas jau ir sākušās, taču lielā mērā šobrīd tās ir tikai saceltās ažiotāžas dēļ par naftas pārstrādes produktu cenām un kvalitāti. Viņa prognozē, ka pat dīzeļdegvielas cena var kļūt uz pusi lielāka.
Pretimnākot iedzīvotājiem, Ministru kabinets sācis gatavot grozījumus noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu. Tie paredz, ka no 1.maija Latvijā tirgojamai degvielai noteiks skābekļa daudzuma ierobežojumus. Tā ierobežos dažādu komponentu pievienošanu degvielai. Paredzēts ierobežot degvielas sastāvā esošā etilspirta daudzumu, nosakot, ka līdzšinējo septiņu procentu vietā tā daudzums nedrīkst pārsniegt piecus procentus, kas atbilst Eiropas Savienības prasībām. Paredzēts samazināt arī sēra daudzumu dīzeļdegvielā. Sankcijas nepieļaus nekvalitatīvas degvielas tirdzniecību.
I.Bite saka, ka SIA “Lukoil Serviss” kvalitāte nerada problēmas. Par kvalitāti atbild degvielas piegādātāji – lielfirmas. To pašu pauž A.Libeks, piebilzdams, ka SIA “Gulbenes Degviela Plus” saņem tikai sertificētu degvielu. I.Troice uzsver, ka SIA “Grodi” ir līgumi ar degvielas piegādātājiem, kas paredz tikai sertificētas un visām standarta prasībām atbilstošas degvielas piegādi.