Jau trešo gadu Valsts ceļu fondā nepildās ieņēmumu prognoze. No plānotās akcīzes nodokļa daļas 158736 lati – sešos mēnešos ir saņēmti tikai 37procenti vai 58746 lati.
Jau trešo gadu Valsts ceļu fondā nepildās ieņēmumu prognoze. No plānotās akcīzes nodokļa daļas 158736 lati – sešos mēnešos ir saņēmti tikai 37procenti vai 58746 lati. Līdz ar to, pašvaldības ceļu uzturēšanai pirmajā pusgadā nav saņēmušas 20622 latus.
“20 procenti no saņemtā akcīzes nodokļa tiek izlietoti lielāku projektu finansēšanai. Šogad paredzēts apmaksāt ceļa “Aldari – Prēdeļi” remonta otro kārtu Druvienas pagastā, kura izmaksas bija 3163 lati un ir nedaudz mazākas nekā plānots,” informē Gulbenes rajona padomes Pašvaldību un reģionālās attīstības nodaļas teritorijas plānotāja Marta Mikolaja.
Uz rajona un pilsētas robežām paredzēts uzstādīt septiņas lielās informācijas zīmes ar ceļu vai ielu karti, norādot arī tūrisma un apkalpes ob-jektu atrašanās vietas. Šim mērķim ieplānoti 4000 lati.
“Gulbenes pilsētā ceļazīmju nomaiņas programmas īstenošanai ieplānoti 18757 lati. Tā ir liela summa, kas paredzēta mūsu visu pārvietošanās drošības uzlabošanai. Tāpēc lūgums – būsim saudzīgi!” aicina M.Mikolaja. Atlikusī summa no rezerves fonda paredzēta daļējai ceļa “Ušuri – Tūja” remonta apmaksai Jaungulbenes pagastā – 4957 latu apmērā. “Diemžēl pēdējais projekts akcīzes nodokļa plāna neizpildes gadījumā var palikt neīstenots vai realizēts daļēji tikai ar pagasta līdzekļiem,” piebilst M.Mikolaja.
Plānotāja stāsta, ka sakarā ar akcīzes nodokļa neiekasēšanu plānotajā apmērā ir ievērojami samazinājusies arī autobusu pārvadājumu dotēšanai paredzētā summa.
“Ja 1999.gada sākumā ik mēnesi saņēmām 9800 latus, tad šāgada otrajā ceturksnī autodotācija samazinājusies jau līdz 4200 latiem. Pirmajā pusgadā pieprasītā dotācija zaudējumu segšanai rajona maršrutos vidēji bija 7547 lati mēnesī. Starpība starp vajadzīgo un pieejamo summu ir ļoti liela, tāpēc uzņēmums bija spiests samazināt pārvadājumu apjomu,” skaidro M.Mikolaja. Pirmajā pusgadā samazināts reisu skaits maršrutos “Gulbene – Virāne” un “Gulbene – Stari”, pārveidots un beigās slēgts eksperimentālais maršruts “Gulbene – Siltais- Gulbene”. “Tas, protams, ierobežo iedzīvotāju pārvietošanās iespējas un rada dažādas neērtības, tāpēc ļoti ceram, ka autobusu maršrutu dotēšanai paredzēto līdzekļu apjoms atkal palielināsies un varēsim palielināt gan reisu skaitu, gan paplašināt maršrutu tīklu,” domā M.Mikolaja. Labāks stāvoklis ir ar transportlīdzekļu ikgadējās nodevas daļu. “Sešos mēnešos saņemti 51,3procenti vai 11884 lati no plānotajiem 23157 latiem,” stāsta M.Mikolaja.