Izglītības un zinātnes ministres padomniece politiku un procesu pārvaldības jautājumos Edīte Kanaviņa: būs jāsasniedz gan kvalitatīvi, gan kvantitatīvi rādītāji (labots) (5)
15:4427.11.2024
Diāna Lozko
860
Dalies:
Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša reģionālo mediju tiešsaistes tikšanās laikā uzsvēra, ka centralizēto eksāmenu rezultāti parādīja, ka ar izglītības sistēmu kaut kas nav kārtībā.
“Demogrāfiskajā situācijā, kuras rezultātā bērnu skaits samazinās, skolām, kurās ir mazs audzēkņu skaits, finansējuma trūkuma dēļ nav iespējas nodrošināt kvalitatīvu izglītību, kā arī konkurētspējīgu atalgojumu pedagogiem,” uzsvēra A.Čakša.
Šāds finansējuma trūkums rada situāciju, kad skolotāji nereti strādā pat brīvprātīgi vai arī nevar nodrošināt atbilstošu atbalstu audzēkņiem – ne tiem, kuri ir talantīgi, ne arī tiem, kuriem nepieciešams papildu atbalsts zināšanu nostiprināšanai.
Ministre pauda pārliecību, ka jaunais modelis ļaus saņemt lielāku finansējumu trīs pozīcijās: skolotāju atalgojumam, atbalsta personāla atalgojumam un administratīvajiem izdevumiem. Visām skolām Latvijā būs jāsasniedz konkrēti izglītības rādītāji un būs jānodrošina finansējums (attiecīgi klašu lielumam), kurš ļautu šos rādītājus sasniegt.
Abonē digitālo saturu pirmajām 4 nedēļām par 0.99€*
Digitālā satura abonementiem būs pieeja unikālam izdevniecības saturam, kur tiks atspoguļoti notikumi un procesi vietējos novados. Raksti, intervijas, bilžu galerijas, video saturs, kā arī par 90% mazāk reklāmas.
Atkal visu nogrūž uz pedagogiem, it kā būtu laiks sniegt rādītājus un statistikas datus. Ir jāmaina eksāmenu izstrādātāji uzlikuši pārāk augstu latiņu.