Skolēnu mācību uzņēmumu “Dabas elegance” pārstāv Gulbenes novada vidusskolas jaunietes Amanda Vebruāle un Nadīna Krima, kuras ir izveidojušas dabīgās kosmētikas zīmolu.
Nadīna un Amanda stāsta, ka uzņēmuma izveide balstās uz dažādiem faktoriem, kas ietver skolas aktivitātes, nākotnes profesijas izvēli, kā arī interesi par atbilstošo nozari. Idejai ir vienkāršs pamatojums. Skolotāji bija tie, kuri viņas motivēja un atbalstīja, lai skolēnu mācību uzņēmuma veidošana tiktu vairāk popularizēta un varētu attīstīt savas prasmes un zināšanas arī tālākā nākotnē.
“Lai izveidotu produktus, kas atbilst vajadzīgajai konsistencei un iedarbībai, mums nācās daudz eksperimentēt un izzināt ķīmiskos procesus. Uzsverot vienu no mūsu zīmola pamatvērtībām, atbalstot ilgtspēju, vēlamies aktualizēt produktu iepakojumu, jo izmantojam videi draudzīgus un atkārtoti lietojamus iepakojumus, jo zinām, ka problēma par dabas piesārņojumu ir jārisina. Sadarbojoties ar Gulbenes novada vidusskolu, “Junior Achievement” un “Sunbeam cosmetics” pārstāvjiem, piedalījāmies dažādās konferencēs un veicām ražošanas procesus, iegūstot papildu zināšanas un izpratni par uzņēmējdarbību un aspektiem, ko tā ietver,” stāsta jaunietes.
Ksantāna sveķi – vislielākais izaicinājums
Iepakojumu dizains ir pašu meiteņu veidots. “Tā izveidē mēs vēlējāmies likt uzsvaru uz zaļiem toņiem, jo viena no mūsu pamatvērtībām ir dabiskums un neitrālas nokrāsas, kas mums asociējas tieši ar zaļo krāsu. Tas arī simbolizē dažādu augu izmantošanu, kas papildina produktu klāsta daudzveidību un veido produktu ražošanas procesa gaitu vēl interesantāku, eksperimentējot ar dažādām krāsu un smaržu variācijām,” stāsta jaunietes.
Produktu izejvielas tiek iegūtas no Latvijas uzņēmuma, un 70 procenti no sastāvdaļām ir Latvijā ražotas. “Mēs ieguldījām daudz laika un enerģijas, lai izgatavotu produktus un sasniegtu tādu rezultātu, kā pašas vēlamies. Viena no sastāvdaļām ir ksantāna sveķi, kas mums sagādāja vislielāko izaicinājumu, taču, izmantojot tieši šo sastāvdaļu, rezultātā mēs iegūstam nepieciešamo konsistenci,” stāsta Nadīna un Amanda.
Iemesls, kāpēc viņas izvēlējās pievērsties tieši kosmētikas ražošanai, atbilst viņu vēlmei studēt kosmetoloģiju, skaistumkopšanu, uzņēmējdarbību. “Un skolēnu mācību uzņēmums mums dod fantastisku iespēju ielūkoties šajā nozarē! Tāpat mūsdienās liela daļa jauniešu un pieaugušo saskaras ar ādas slimībām, ko ietekmē ultravioletais starojums, tāpēc vēlējāmies veidot produktus, kas atjaunotu ādu un papildus mierinātu pēc saules iedarbības, kā arī lai mazinātu statistiku, kas pašlaik ir pieaugusi saistībā ar ultravioletā starojuma ietekmi uz cilvēka veselību. Mēs vēlamies rast sabiedrības interesi par šo problēmu, kā arī aktualizēt ilgtspēju,” uzsver jaunietes.
Veiksmīga pienākumu sadale
Nadīna ir uzņēmuma mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja, komunikācijas speciāliste, kas nodrošina, lai uzņēmuma vēstījums sasniegtu katru dabiskā skaistuma cienītāju. Viņas galvenie pienākumi ir izstrādāt radošas mārketinga stratēģijas, veidot un uzturēt pozitīvas attiecības ar sabiedrību, organizēt un vadīt kampaņas, kas pilnveido un parāda uzņēmuma zīmola vērtības. Savukārt Amanda ir direktore un vadītāja. Viņa arī pārvalda visu dokumentāciju, koordinē komandas darbību un pieņem svarīgākos lēmumus, lai zīmols augtu un attīstītos. Amandas organizatoriskās prasmes un dedzība virza uzņēmumu uz priekšu.
Lai vairāk iepazītos ar “Dabas elegances” jaunumiem, ikviens ir aicināts apmeklē Nadīnas un Amandas skolēnu mācību uzņēmumu katalogu, kā arī “Instagram” un “Facebook.com” profilus.
UZZIŅAI
● Gulbenes novada vidusskolā un Lizuma pamatskolā šobrīd kopumā darbojas 20 skolēnu mācību uzņēmumi. Par to liecina informācija “Junior Achievement”.
● Gulbenes novada vidusskolā: “DEKU Glass”, Magic Glow”, “Astes Kastes”, “Dabas elegance”, “Earthly coffe scrub”, “Crazy zeķes”.
● Lizuma pamatskolā: “Charm lips”, “Creative Space”, “Peak energy”, “Bead Lady”, “Galaxy Planeta”, “Charmed creations”, “Easy bake”, “RainShade”, “FreshStep”, “Charming Magnets”, “AMS”, “Raķetes kaķenes”, “Dabas vairogs”, “Koka spēle”.
Reklāma