No 20. līdz 26.augustam Stāmerienas pilī notiks starptautisks kultūras simpozijs, kurā satiksies Latvijas un Itālijas mākslinieki kopradei, balstītai uz vēsturiskajiem stāstiem par Stāmerienas pili.
Kultūras simpozija ietvaros tiek apvienota dzīvesstāstu pētniecība, lekcijas-diskusijas, Aleksandras un Džuzepes vēstuļu lasījumi, meistarklases, satikšanās kino un mūzikā un pētniecībā balstītu jaunu mākslas darbu radīšana.
Simpozija laikā radītos mākslas darbus varēs apskatīt izstādē “Vēstules” 26.augustā plkst. 16.00 Stāmerienas pils parkā.
ATVĒRTĀS MEISTARKLASES kultūras simpozijā “Pētniecība. Iedvesma. Radīšana.”
Kultūras simpozijā 24.augustā Stāmerienas pilī tiek organizētas divas publiskās meistarklases, kurās aicināts piedalīties jebkurš mākslinieks – interesents.
Kultūras simpozijs – https://www.stamerienaspils.eu/lv/notikumi/kulturas-simpozijs-2023
Meistarklašu programma:
12.00 – meistarklase pie Petera Otlana (IT un LV). Akvarelis;
14.00 – brīvs, pusdienas, atpūta;
15.00 – meistarklase pie Alekseja Naumova (LV). Ainava;
18.00 Muzikāls dienas noslēgums ar Frančesko Cassissa (IT) “Dzeja mūzikā”, balss un ģitāra.
Meistarklases un tikšanās ar mūziķi ir bez maksas.
Pašiem dalībniekiem jānodrošina nokļūšana uz Stāmerienu, ēdināšana un savi darba materiāli: Petera Otlana meistarklasē – akvareļu papīrs, akvareļu krāsas, otas; Alekseja Naumova meistarklasē – gleznošanas materiāli pēc paša dalībnieka izvēles (krāsas, papīri, audekli vai lielāki kartoni gleznošanai, otas, trauciņi krāsu jaukšanai).
Iepriekšēja pieteikšanās līdz 22. augustam pa e=-pastu “birznieceanita@gmail.com” vai tālruni 26698096. Vietu skaits – ierobežots.
Informācija par meistarklašu vadītājiem
Peters Otlans: “Esmu dzimis Sanktpēterburgā. Mans vectēvs nāk no Latvijas, Gulbenes novada. Pēdējos 15 gadus dzīvoju un gleznoju Itālijā un Latvijā. Zīmēšana vienmēr bija daļa no manas dzīves. Es gāju mākslas skolā Ļeņingradā (šodien Sanktpēterburgā). Man bija skolotājs, kurš mācīja izjust godbijību pret mākslas darbiem. Viņš mani iepazīstināja ar Ežēnu Fromentinu un viņa kaislīgajām attiecībām ar flāmu glezniecību. Bērna atmiņa izvēlas nejaušus mirkļus, bet es ļoti labi atceros konkrētu un spilgtu Rubensa gleznošanas tehnikas aprakstu: slīdošā roka iekaro šo lipīgo un nepaklausīgo masu, ko sauc par krāsu. Kā gleznotājs turpināju piedalīties Zaiceva skolas izstādēs, piedalījos dažās izstādēs Arhitektu namā Sanktpēterburgā un sadarbojos ar galerijām ārzemēs, arī Kingstonā, Kanādā. Tās galerijas īpašnieks nopirka manu darbu secību, kas gleznota ar akrilu. Mūsdienās daudzi mani darbi atrodas privātās kolekcijās Japānā, Kanādā un Vācijā.”
Aleksejs Naumovs konsekventi darbojas ainavas žanrā, intensīvi glezno plenēros, turklāt ne tikai siltajās Dienvideiropas zemēs, kur ciprešu tumšais zaļums kontrastē ar spilgto debesjumu, bet arī Latvijas krāsainajās vasarās un skaudrajās ziemās. Viņa darbu pamatā ir pārliecinošs un izsvērts triepiens, vitāls kolorīts un konkrētās vietas būtību tveroša kompozīcija. Alekseja Naumova glezniecība ļoti pārliecinoši apliecina ainavas žanra aktualitāti arī 21. gadsimtā. Mākslinieka vitalitāte dzīvē atspoguļojas arī viņa gleznieciskajā valodā – triepienā, kompozīcijā un krāsu kolorītā. Ar apbrīnojamu talantu, tonāli smalku krāsu izjūtu, gaismu, telpu un atmosfērisku vieglumu mākslinieks atklāj pilsētu burvību.