Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Aicina dibināt vienotu Latvijas autobusu vadītāju arodbiedrību

Foto: no “Dzirksteles” arhīva.

Viens no Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) dibinātājiem un SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” bijušais valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis aicina dibināt jaunu vienotu Latvijas autobusu vadītāju arodbiedrību, aģentūru LETA informēja “Latvijas sabiedriskais autobuss” mātessabiedrības SIA “B-bus” pārstāvji. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Strickis norāda, ka saistībā ar situāciju, ka AS “Liepājas autobusu parks” nespēja atbilstoši sākt līguma pildīšanu un sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu Ogres un Aizkraukles novados, saistīts ar vienotas arodbiedrības trūkumu. Viņš rosina izveidot vienotu arodbiedrību, kura pārstāv visus Latvijā esošos autobusu vadītājus līdzīgi kā tas ir Igaunijā.

Stricka ieskatā “atsevišķas pašvaldības ir gatavas izmantot visus sev pieejamos administratīvos resursus, lai jebkādiem līdzekļiem panāktu pat nozares ministra [Tāļa Linkaita (K)] atlaišanu un Autotransporta direkcijas konkursa rezultātu atcelšanu, kas ir pretlikumīgi”.

Viņš skaidro, ka pasažieru pārvadātājs AS “CATA” nepārtrauca darba tiesiskās attiecības ar Ogres un Aizkraukles autobusa vadītājiem, lai šoferi nevarētu uzsākt darba attiecības citā uzņēmumā. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā uzsver Strickis, “lai atsevišķas pašvaldību kapitālsabiedrības turpmāk nevarētu šādi rīkoties, ir nepieciešama viena, spēcīga arodbiedrība, kura pārstāv visus Latvijā strādājošos autobusu vadītājus un sadarbībā ar valdību noteikt vienotu minimālo algu visiem autobusu vadītājiem, neatkarīgi no reģiona, kurā strādā”. Arodbiedrības funkcija ir pārstāvēt ne tikai autobusu vadītāju tiesības, bet arī veidot dialogu ar valdību, lai noteiktu vienotu minimālo algu visiem nozarē strādājošiem autobusu vadītājiem un nodrošināt ka tirgū ir pietiekami daudzums kvalificēta darba spēka.

Viņš rosina Latvijā dibināt vienotu autobusu vadītāju arodbiedrību, kura, pirmkārt, regulētu algas līmeni lai profesija būtu pievilcīga ne tikai tagadējiem darbiniekiem, bet arī jauniešu vidū, otrkārt, lai cīnītos par ierobežojumu atcelšanu. Arodbiedrībā būtu jābūt arī gados jauniem cilvēkiem, kuriem ir progresīvāks skatījums uz nozares attīstību kopumā, “tostarp nepieļautu uzņēmēju (pašvaldību) šantāžu un pakalpojuma sniegšanas pārtraukšanu savu personisko interešu dēļ”.

Strickis skaidro, ka sākotnēji LPPA tika dibināta ar mērķi, lai aizstāvētu pārvadātāju tiesības un pārstāvētu biedru intereses sarunās ar valdību. Tomēr kopš asociācijas darbības pirmsākumiem ir vērojama LPPA šķelšanās starp privātajiem pārvadātājiem un pašvaldību kapitālsabiedrībām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Šodien vērtējot LPPA darbību, jāsecina, ka tā pārstāv tikai dažu pašvaldību uzņēmumu, nevis visu Latvijas pārvadātāju intereses. Tagadējā asociācija mūsdienās ir zaudējusi savu nozīmi,” norāda Strickis, piebilstot, ka, viņaprāt, tikai vienota visu Latvijas autobusu vadītāju arodbiedrība “var ieviest kārtību nozarē un izbeigt politiskās spekulācijas”. 

Viņš aicina visas esošās arodbiedrības izvirzīt savus pārstāvjus, lai dibinātu jaunu vienotu Latvijas autobusu vadītāju arodbiedrību.

Jau ziņots, ka nepilnības pasažieru pārvadāšanā Ogres un Aizkraukles reģionālajos autobusu maršrutos “Liepājas autobusu parkam” jānovērš šīs nedēļas laikā, un, ja šajā laikā tas netiks izdarīts, Autotransporta direkcija rosinās līguma laušanu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ceturtdien, 7.jūlijā, pēc Autotransporta direkcijas ierosinājuma tika sasaukta Sabiedriskā transporta padomes sēde, kurā tika skatīts jautājums par reisu neizpildi Ogres un Aizkraukles reģionālajos autobusu maršrutos, kuru pārvadājumus no šī gada 1.jūlija nodrošina “Liepājas autobusu parks”. Sabiedriskā transporta padome lēma, ka “Liepājas autobusu parkam” visas konstatētās nepilnības ir jānovērš maksimāli īsā laika posmā, taču gadījumā, ja situācija netiks atrisināta nedēļas laikā, ATD rosinās līguma laušanas procedūru.

Pēc ATD rīcībā esošajiem operatīvajiem datiem līguma izpildes pirmajās septiņās dienās netika nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi 298 reisos, kas ir 15,53% no kopējā šajā maršrutu tīkla daļā plānotā reisu skaita šajā periodā. “Liepājas autobusu parks” radušos situāciju skaidro ar vadītāju trūkumu.

Nepilnības reisu nodrošināšanā Ogres un Aizkraukles reģionālajos autobusu maršrutos konstatētas arī kasu sistēmas nepārzināšanā, maršrutu nepārzināšanā, vizuālās un audiālās informācijas nodrošināšanā un pasažieru informēšanā.

LETA

Līdzīgi raksti

Reklāma

Komentāri ir slēgti

Komentāri (1)

  1. Strickis grib ieņemt siltu amatu un lobēt savus B-bus intereses. Neviens no pirvātiem parkiem nekad nav rūpējies par nozares attīstību, tai pat laikā esošā pārvadātāju ārodbiedrība ir nožēlojama, jo pa pēdējiem 20 gadiem nav uzturējusi dialogu ar Satiksmes ministru un valdību , bet vainīgie ir bijuši paši uzņēmumi.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.