Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

ATD: Jaunie sabiedriskā transporta līgumi ļaus virzīties uz augstāku standartu nozarē

Publicitātes foto.

Jaunie sabiedriskā transporta līgumi ļaus virzīties uz augstāku standartu nozarē, aģentūrai LETA pavēstīja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

ATD norāda, ka līdz ar īstermiņa līgumu noslēgšanu ar pārvadātājiem par reģionāla sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu desmit maršrutu tīkla daļās visā Latvijā ATD pirmo reizi definē tādus pakalpojumu sniegšanai būtiskus elementus kā uzņēmumu reputācijas nozīme un šoferu labbūtība.

Vienlaikus jaunajos līgumos paredzēti stingrāki sodi par nepienācīgu līgumu izpildi.

Maršrutu tīkla daļas, kurās līdz brīdim, kad stāsies spēkā ilgtermiņa līgumi, tiks nodrošināti sabiedriskā transporta pakalpojumi ar jaunajiem līgumu nosacījumiem, ir “Rēzekne, Ludza 2”, “Centrs-2”, “Austrumi”, “Rēzekne, Ludza 1”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Ventspils”, “Tukums”, “Talsi”, “Dobele” un “Gulbene, Alūksne, Balvi”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Noslēdzot līgumus, esam kopīgi definējuši jaunus nosacījumus pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai, tādējādi mazinot situācijas, kad pasažieri varētu nesaņemt pakalpojumu vai saņemt to nepieņemamā kvalitātē,” norāda ATD valdes priekšsēdētājs Artūrs Caune.

Tāpat ATD informē, ka jaunajos īstermiņa līgumos ir iekļautas tādas kvalitātes prasības kā šoferu labbūtības nodrošinājums, aicinot nozari noslēgt ģenerālvienošanos darbinieku labbūtības īstenošanai, kā arī definēta pārvadātāju reputācijas ietekme uz līguma izpildi, paredzot vispārēju uzņēmuma risku novērtējumu.

Vienlaikus ir paredzēta pretkarteļu norma, kas liedz pārvadātajam līguma īstenošanas laikā slēgt vienošanās ar citiem tirgus dalībniekiem, kuru mērķis vai sekas ir konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana Latvijas teritorijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

ATD papildina, ka ir pārskatīta arī līgumsodu politika attiecībā uz atsevišķu līgumsodu piemērošanu, piemēram, līgumā noteikts, ka par katra reisa neizpildi varēs piemērot sodu 70 līdz 210 eiro apmērā, tāpat arī paredzēts, ka pārvadātājiem ir pienākums paziņot ATD par reisa neizpildi.

Nav limitēts sodu apjoms, kādu viens pārvadātājs var saņemt noteiktā laikaposmā, kā arī iestrādātas citas prasības, kas vērstas uz kvalitatīvu un atbildīgu saistību izpildi reisu nodrošināšanā, vēsta ATD.

ATD arī uzsver, ka nozares ģenerālvienošanās ir būtisks solis ceļā uz nozares attīstību, godīgu konkurenci un caurspīdīgumu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jau ziņots, ka šī gada 24.oktobra Seimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēdē deputāti vienojās aicināt SM sagatavot risinājumu par pašreizējo situāciju, lai iedzīvotāji saņemtu kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus, kā arī precizētu, kā ministrija saredz ATD īstermiņa un ilgtermiņa līgumu nosacījumu risinājumus.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.