Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Brīdina klientus par jaunu krāpšanas veidu – cilvēkus cenšas ievilināt izdomātās “drošības shēmās”

Foto: “Pexels”.

Pēdējā laikā parādījies jauns krāpšanas veids, kur finanšu krāpnieki, zvanot Latvijas iedzīvotājiem, aicina tos atsaukties “drošības operācijām”, lai palīdzētu notvert krāpniekus. To laikā “Swedbank” klienti saņem aicinājumu izņemt skaidru naudu un nodot to it kā “drošības dienestu darbiniekiem”, kas to “noglabās drošā vietā” vai izmantos ļaundaru notveršanai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Swedbank” Finanšu noziegumu novēršanas un izmeklēšanas nodaļas vadītāja Anita Kivkucāne uzsver: “Cilvēki iekrīt šajās mākslas filmām līdzīgās shēmās, jo tiešām vēlas palīdzēt. Tomēr atgādinām, ka neviens drošības dienests vai Valsts policija savās operācijās neizmantos cilvēku privātos līdzekļus. Tāpat arī aicinām cilvēkus kritiskāk izturēties pret ziņojumiem, kas saņemti no nepazīstamiem cilvēkiem, un neticēt katram, kurš izliekas pārstāvam kādu “tiesībsargājošo iestādi”.”

To, ka šādos gadījumos nepieciešams kritiskāk izvērtēt izteiktajos aicinājumos, apliecina arī apkrāpto klientu stāstītais, ka atsevišķos gadījumos krāpnieki pat aicinājuši skaidro naudu ar taksometru vest uz citu Latvijas pilsētu un nodot “drošības dienestu darbiniekiem”. Tāpēc “Swedbank” atkārtoti aicina kritiski izturēties pret jebkuru, kurš prasa izpaust personīgos datus, nekādā gadījumā neatsaukties aicinājumam nodot kādam skaidro naudu vai veikt pārskaitījumus uz “drošu bankas kontu”, kā arī pat pie mazākajām aizdomām par krāpšanas mēģinājumu sazināties ar banku, zvanot uz tālruni 67444444. Savukārt, ja cilvēki nodevuši naudu krāpniekiem vai vēl tikai ir saziņā ar viņiem, obligāti informēt Valsts policiju. Ātra un precīza informācijas sniegšana ir izšķiroša krāpnieku notveršanai.

Vēl joprojām aktuāli ir arī krāpšanas mēģinājumi, biedējot klientus ar it kā uzlauztu “Google” kontu, kura glābšanai obligāti jāizpauž personīgā informācija, tāpat zvanot mēģina radīt emocionālu satraukumu par it kā notikušu aizdomīgu maksājumu vai tikko kā paņemtu kredītu, kā arī cenšas uz klientu ierīcēm pievienot programmatūras šo ierīču attālinātai pārvaldīšanai. Pat tad, ja klienti nav cietuši finansiālus zaudējumus, vienmēr jāatceras, ka krāpnieku interese sākotnēji var būt arī tikai iegūt informāciju un izmantot to vēlāk.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.