Autotransporta direkcijas īstermiņa sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursā SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” iesniedzis sešas sūdzības, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB).
Autotransporta direkcija pērn vasarā izsludināja konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2022.gada beigām maršrutu tīkla daļā “Austrumi”, “Centrs-2”, “Dobele”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Jelgava”, “Madona”, “Ogre”, “Rēzekne, Ludza”, “Talsi”, “Tukums”, “Valmiera, Valka, Smiltene” un “Ventspils”. Ņemot vērā, ka maršrutu tīkla daļā “Ogre” jaunie iepirkuma līgumi stāsies spēkā 2022.gada 1.jūlijā un nav iespējas pagarināt spēkā esošo līgumu, šajā maršruta tīkla daļā konkurss ir izsludināts ar līguma termiņu uz sešiem mēnešiem.
Decembrī iepirkums noslēdzies sešās daļās – daļās “Austrumi” un “Centrs 2” līgums noslēgts ar SIA “Norma-A” par attiecīgi 3,572 miljoniem eiro un 2,291 miljoniem eiro. Daļā “Rēzekne, Ludza” uzvarējis SIA “Rēzeknes autobusu parks”, ar kuru noslēgts līgums par 2,083 miljoniem eiro, daļā “Valmiera, Valka, Smiltene” līgums noslēgts ar SIA “VTU Valmiera” par 4,191 miljoniem eiro, daļā “Talsi” līgums noslēgts ar AS “Talsu autotransports” par 2,541 miljonu eiro, bet daļā “Ogre” līgums noslēgts ar AS “Cata” par 591 671 eiro.
Visās šajās sešās daļās uzvarējuši iepriekšējie pakalpojuma sniedzēji.
Savukārt “Latvijas sabiedriskais autobuss” 27.decembrī par iepirkumu iesniedzis sešas sūdzības. Tām izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.
Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone aģentūrai LETA pauda, ka daļās “Jelgava”, “Dobele”, “Madona”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Tukums” un “Ventspils” ir pieņemti lēmumi par rezultātiem un tie ir iesniegti IUB, bet rezultāti būs ne ātrāk kā janvāra beigās.
Plone skaidroja, ka šajās sešās daļās “Latvijas sabiedriskais autobuss” iesniedzis sūdzības, jo nav izraudzīts par uzvarētāju.
Kā ziņots, īstermiņa sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursā uz 12 tīkla daļām tika iesniegti 24 piedāvājumi, aģentūrai LETA pavēstīja Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.
Īstermiņa konkurss tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laikā, kad esošajiem līgumiem būs beidzis termiņš, bet jaunie vēl nebūs stājušies spēkā. Līgums ar konkursa uzvarētāju tiks noslēgts līdz 2022.gada beigām. Šajā konkursā aizvien tiks atsevišķi izdalīti vietējās nozīmes un starppilsētu maršruti.
Pēc Plones teiktā, konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2032.gadam septiņās maršrutu tīkla daļās pakalpojumu uzsākšana ir paredzēta no 2023.gada 1.janvāra, bet īstermiņa līgumu termiņš beidzās 2021.gada 31.decembrī un pastāv iespēja tos pagarināt tikai uz sešiem mēnešiem, tāpēc Autotransporta direkcija, saskaņojot ar Sabiedriskā transporta padomi nolēma izsludināt iepirkumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2022.gada 1.janvāra līdz 31.decembrim.
Īstermiņa sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursā tika iesniegti 24 piedāvājumi, kurus iesniedza 11 pretendenti. Maršrutu tīkla daļā “Austrumi” tika iesniegts viens piedāvājums, “Dobele” – trīs piedāvājumi, “Jelgava” – divi piedāvājumi, “Madona” – viens piedāvājums”, “Centrs 2” – divi piedāvājumi, “Gulbene, Alūksne, Balvi” – divi piedāvājumi, “Rēzekne, Ludza” – viens piedāvājums, “Talsi” – divi piedāvājumi, “Tukums” – četri piedāvājumi, “Valmiera, Valka, Smiltene” – viens piedāvājums, “Ventspils” – trīs piedāvājumi, “Ogre” – divi piedāvājumi.
Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts tikai līdz 2022.gada beigām, tāpēc noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas.
Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no +16 grādiem līdz +24 grādiem atbilstoši sezonai, kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai. Informācijas paziņošanai autobusa salonā par gaidāmajām pieturām jābūt audio vai vizuālā formātā.
Starppilsētu maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkstēs būt lielāks par 10 gadiem un jābūt nodrošinātai iespējai autobusā iegādāties biļeti, maksājot ar bezkontakta norēķinu karti. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos autobusu vidējais vecums nevarēs būt vairāk par 20 gadiem, bet katra atsevišķa autobusa vecuma nevarēs pārsniegt 25 gadus.
Tāpat ziņots, ka konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2032.gadam septiņās maršrutu tīkla daļās iesniegti 55 piedāvājumi.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.
LETA