Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Jaunā e-pakalpojumā piedāvā iegūt informāciju par valsts apmaksāto medicīnas pakalpojumu izmaksām

Jaunā e-pakalpojumā “Valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi” varēs iegūt informāciju par saņemtajiem valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, kompensējamām zālēm, kā arī valsts maksājumiem un pacienta līdzmaksājumiem, aģentūru LETA informēja Nacionālais veselības dienests (NVD).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Uzlabotais e-pakalpojums sniedz iespēju apskatīt informāciju par saņemtajiem valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem, tostarp ambulatorajiem, stacionārajiem, zobārstniecības pakalpojumiem bērniem, kā arī kompensējamām zālēm un medicīnas ierīcēm un to izmaksām, kā arī noskaidrot, kādu summu par saņemtajiem pakalpojumiem ir samaksājusi valsts un cik – pats pacients.

Piemēram, iegādājoties aptiekā kompensējamās zāles, ne vienmēr pirkuma čekā ir saprotami redzams, kā veidojas valsts kompensācijas apjoms. Savukārt izmantojot e-pakalpojumu, ērtāk varēšot redzēt gan kompensācijas apjomu, gan valsts apmaksāto summu, norāda NVD.

Tāpat gadījumā, ja iedzīvotājs saņēmis ārstēšanu slimnīcā, būs iespējams iepazīties ar uzturēšanās laikā saņemto pakalpojumu sarakstu un izmaksām, kas segtas no valsts budžeta, kā arī pacienta līdzmaksājumiem, ja tādi veikti, klāsta NVD.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

E-pakalpojuma izmantošanai sākotnēji jāidentificējas tīmekļvietnē “www.latvija.gov.lv” un jāizvēlas e-pakalpojums, vai meklētājā jāieraksta “Valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi”. Tad jāatzīmē interesējošie pakalpojumi un laika periods, par kādu vēlas iegūt informāciju, ņemot vērā, ka pakalpojuma izmantošanai lietotājam ir pieejami dati par pēdējiem 12 mēnešiem.

Pēc informācijas pieprasīšanas atskaite diennakts laikā būs pieejama e-pakalpojuma sadaļā “Pieprasījumu saraksts”. Informāciju var pieprasīt par sevi, saviem bērniem vai apgādībā un aizbildnībā esošiem cilvēkiem.

Ja sagatavotajā atskaitē tiek konstatētas neatbilstības faktiskajai situācijai, piemēram, ir uzrādīts pakalpojums, kas nav saņemts, vai ir kādas citas neskaidrības, tad sākotnēji iedzīvotājam ar oficiālu iesniegumu jāvēršas konkrētajā ārstniecības iestādē. Gadījumā, ja ārstniecības iestādē nav gūts situācijas atrisinājums, ar oficiālu iesniegumu iespējams vērsties NVD.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.

casibom deneme bonusu MARS casibom