Latvijā pa dzelzceļu šogad astoņos mēnešos pārvadāti kopumā 12,682 miljoni pasažieru, kas ir par 10,5 % jeb 1,203 miljoniem pasažieriem vairāk nekā 2023.gada attiecīgajā periodā, aģentūru LETA informēja AS “Pasažieru vilciens” (PV) pārstāvji.
Tostarp 2024.gada augustā ar vilcieniem pārvadāti 1,894 miljoni pasažieru, kas ir par 15,6 % vairāk nekā pērn augustā, kamēr salīdzinājumā ar šā gada jūliju pārvadāto pasažieru skaits ir pieaudzis par 5,3 %.
No visiem augustā pārvadātajiem pasažieriem 200 153 jeb 10,6 % pārvadāti ar dīzeļvilcieniem, bet 1,694 miljoni jeb 89,4 % – ar elektrovilcieniem.
Šogad augustā, pārvadājot pasažierus, ar vilcieniem ir nobraukti kopumā 632 612 kilometru, kas ir par 13 % vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada. Nobraukto kilometru skaita pieaugums skaidrojams ar reisu skaita palielināšanu atsevišķos maršrutos, ieviešot satiksmē jaunos elektrovilcienus, norāda PV.
Visbiežāk pasažieri augustā ar vilcienu devušies Tukuma virzienā, pārvadāto pasažieru skaitam veidojot 740 448, kas ir par 20 % vairāk nekā pērn augustā. Seko Aizkraukles virziens, kurā pārvadāti 407 434 pasažieru, kas ir par 16 % vairāk, bet Skultes virzienā pārvadāti 292 362 pasažieru, kas ir pieaugums par 21 %. Tāpat pārvadāto pasažieru skaita pieaugums vērojams arī neelektrificētajās līnijās. Maršrutā Rīga-Gulbene augustā pārvadāti 4519 pasažieri, kas ir pieaugums par 18 %, maršrutā Rīga-Rēzekne-Zilupe pārvadāti 26 626 pasažieri, kas ir pieaugums par 14 %, un maršrutā Rīga-Lugaži pārvadāti 88 146 pasažieri, kas ir par 8 % vairāk.
Pārvadāto pasažieru skaita palielināšanos PV skaidro ar jauno elektrovilcienu ieviešanu satiksmē, paaugstināto pieprasījumu pēc pasažieru pārvadājumiem vasaras sezonā uz piejūras galamērķiem, kā arī intervāla grafika pilnveidošanu.
Vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2024.gada augustā bija 97,2% robežās.
PV valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Raitis Nešpors norāda, ka patlaban ar atsevišķiem izņēmumiem pasažieru pārvadājumus elektrificētajā zonā nodrošina tikai ar jaunajiem elektrovilcieniem.
Jau ziņots, ka pagājušā gadā kopumā PV auditētais apgrozījums bija 59,788 miljoni eiro, kas ir par 14,4 % vairāk nekā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās vairākkārtīgi un bija 3177 eiro.
PV izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV simtprocentīgi bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.
briskens sola ,ka Rail Baltic atzars no popisevas caur popengagenu tiks novirzits uz Gulbeni,bet karins ar silinu deva solijumu,ka airbaltics ik pec stundas bus pieejams Gulbenes starptautiskaja lidosta-es viniem ticu…
Tas ir forši, kad uz Gulbeni var aizbraukt ar vilcienu ar ērtībām: tomēr ir WC, kas nav mazsvarīgi. Un, galvenais, brauciena laiks ir ļoti līdzīgs autobusa brauciena laikam!
Ir meli, lieli meli un Briškena statistika.