Reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās “Ventspils” un “Valmiera, Valka, Smiltene” no šā gada 1.jūlija esošajiem pārvadātājiem SIA “Ventspils reiss” un SIA “VTU Valmiera” stāsies spēkā jaunie ilgtermiņa līgumi, kurus noslēgs uz desmit gadiem, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.
Direkcijā skaidro, ka tādējādi pieaugs kvalitātes prasības attiecībā uz autobusu vecumu, komfortu un citām pakalpojuma sniegšanas kvalitātes prasībām. Vienlaikus abās maršruta tīkla daļās pakārtos un optimizēs atsevišķus reisus, tostarp samazinot tehnisko reisu skaitu.
Stājoties spēkā jaunajam līgumam, minētajās maršrutu tīkla daļās pārvadājumus nodrošinās ar autobusiem, kuru vidējais vecums desmit gadu periodā nepārsniegs četrus gadus, informāciju par gaidāmajām pieturām autobusos paziņos gan audio formātā, gan vizuāli, visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu, kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini.
Tāpat 32% no visiem autobusiem būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, vismaz 53% no visiem autobusiem būs pielāgoti personu ar ierobežotām pārvietošanās spējām pārvadāšanai un atvieglotai iekļūšanai autobusā, savukārt vismaz 10% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā katru gadu izmantojamajiem autobusiem būs bezizmešu.
Ar precīzām izmaiņām, kas stāsies spēkā minētajās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās, var iepazīties ATD mājaslapā, kā arī “1188.lv” mājaslapā.
ATD atgādina, ka piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgti līgumi ar konkursa uzvarētājiem, kas pakalpojuma sniegšanu sāka 2021.gada 1.augustā. Savukārt divās maršrutu tīkla daļās – “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” un “Ogre, Aizkraukle” – pakalpojuma sniegšanu sāka 2022.gada 1.jūlijā.
Savukārt maršruta tīkla daļā “Madona” pakalpojuma sniegšanu atbilstoši ilgtermiņa līgumiem sāks 2024.gada 1.septembrī, “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele” un “Gulbene, Alūksne, Balvi” – 2024.gada 1.novembrī, bet “Rēzekne, Ludza” – 2025.gada 1.janvārī. Savukārt atlikušajās maršruta tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” iepirkumu ilgtermiņa pakalpojuma sniegšanai plānots izsludināt šogad.
“Ventspils reisa” apgrozījums pērn bija 4,724 miljoni eiro, tas ir par 14,4 % vairāk nekā 2022.gadā, uzņēmuma peļņa pieauga par 82 % – līdz 314 070 eiro. Uzņēmums reģistrēts 1997.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2,114 miljoni eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Ventspils pilsētas dome.
“VTU Valmiera” pagājušajā gadā strādāja ar 9,548 miljonu eiro apgrozījumu, tas ir par 14,1 % vairāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma peļņa samazinājās par 55,1 % – līdz 127 382 eiro. “VTU Valmiera” reģistrēta 1991.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 1,69 miljoni eiro. “VTU Valmiera” īpašnieks ir Valmieras novada pašvaldība.
Ja tas saraksts netiks pakārtots darba vajadzībām un skolniekiem, tad tā būs izpļakarēta nauda. Autobuss dienas vidū – un atpakaļ ej ar kājām ir klasisks piemērs budžeta naudas izcūkošanai. Un pašvaldība sēž stūrīti, ka tik nenogriež to pārdales fondu, labāk neko neteiksim.