Satiksmes ministrijas (SM) virzītajiem prioritārajiem pasākumiem 2023.gadā papildus ir nepieciešami 189,6 miljoni eiro, tostarp sabiedriskā transporta attīstībai, dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai, kā arī mikromobilitātes infrastruktūras attīstībai, aģentūrai LETA pavēstīja SM pārstāve Baiba Gulbe.
Sabiedriskā transporta nozarē finansējums paredzēts pasākumiem, lai nodrošinātu drošu mobilitāti un pakalpojumu pieejamību visā valstī, dodot iespēju iedzīvotājiem nokļūt izglītības un ārstniecības iestādēs, darbavietās, valsts un pašvaldību institūcijās. Līdzekļi nepieciešami, lai pilnā apmērā segtu zaudējumus reģionālo sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem. Tāpat, finansējums nepieciešams vienotās sabiedriskā transporta biļešu sistēmas uzturēšanai, braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju informācijas sistēmas uzturēšanai.
Dzelzceļa publiskās infrastruktūras uzturēšanas un attīstības projektu mērķis ir nodrošināt kvalitatīvas pasažieru pārvietošanās un kravu pārvadājumu iespējas. Attīstot dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, mērķis ir pakāpeniski uzlabot pakalpojuma pieejamību un kvalitāti visā valsts teritorijā. Nākamgad finansējums ir nepieciešams, lai valsts pilnībā segtu dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem nepieciešamās infrastruktūras maksas, kā arī VAS “Latvijas dzelzceļš” finanšu līdzsvara nodrošināšanai.
Nākamgad nepieciešams papildu finansējums valsts reģionālo un vietējo autoceļu pārbūvei un atjaunošanai. Kopumā plānots uzlabot kvalitāti 282 kilometriem valsts reģionālo un 360 kilometriem vietējo autoceļu. Apjomīgākie būvdarbi plānoti uz valsts reģionālajiem autoceļiem Talsi – Stende – Kuldīga (P20), Rēzekne – Gulbene (P36), Tukums-Ķesterciems-Mērsrags-Kolka (P131), Kārsava – Ludza Ezernieki (P49) un Vecumnieki – Nereta – Subate (P73). Savukārt, uz valsts vietējiem autoceļiem apjomīgākie būvdarbi plānoti Bārta – Kalēti – Gramzda (V1218), Puikule – Rencēni – Vēveri (V112), Dricāni – Nautrēni (V557), Ķoņi – Lode – Arakste (V177) un Krāslava – Izvalta- Šķeltova – Aglona (V636).
Mikromobilitātes veicināšanai finansējums nepieciešams mikromobilitātes infrastruktūras projektēšanai un izbūvei. Plānots izbūvēt gājēju-velosipēdistu ceļus gar valsts reģionālo autoceļu Umurga – Cēsis (P14) no Cēsīm līdz krustojumam uz Līvu ciematu, gar valsts vietējo autoceļu Valmiera – Brenguļi – Bikseja (V196) no Valmieras līdz Brenguļiem un gar valsts reģionālo autoceļu Aizkraukle – Jēkabpils (P76) posmā Sala – Jēkabpils.
LETA