Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Vai Gulbenes novadā skolēni saņem pietiekamu atbalstu, lai nepamestu skolu?

Foto: Gatis Bogdanovs.

Neattaisnoti kavējumi, grūtības mācībās, konfliktsituācijas, vardarbības izpausmju epizodes – tie visi ir faktori, kuru iespaidā skolēns var nepabeigt mācību gadu un pat pamest vai nomainīt skolu. Taču Gulbenes novada pašvaldības Izglītības pārvade jau ilgstoši strādā pie tā, lai identificētu šādus skolēnus un palīdzētu viņiem turpināt mācīties. Tas viss norit finansēta projekta īstenošana gaitā. Par to bija runa novada domes izglītības, kultūras un sporta komitejas sēdē 15.februārī.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Sākotnēji projekts attiecās uz 5.-12.klašu skolēniem un Ogres tehnikuma programmu apguvējiem Rankā, bet tagad atbalsts tiek sniegts arī sākumskolas 1.-4.klašu skolēniem.

Nepilnu sešu gadu laikā pašvaldība šādi ir palīdzējusi pietiekami lielam skolēnu skaitam, jo katram veidots individuālais atbalsta plāns reizi mācību semestrī. Un šādi plāni līdz šim ir sagatavoti gandrīz 1000 reižu. Ir noritējušas aptuveni 18 000 konsultāciju stundas.

Vidusskolēniem pagarinātais gads nav paredzēts

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Pieredze liecina, ka katru gadu jaunieši pie mums vidusskolā pamet mācības, viņiem netiek dota iespēja vasarā izlabot atzīmes. Varbūt to paredz skolas nolikums. Vidusskolēni ir lieli cilvēki, jāsaprot. Bet, tā kā mums ir šāds projekts, cik laikus mēs mudinām skolēnus sakārtot mācību procesu? Cik veiksmīgi mums tas izdodas?” vaicāja deputāte Lāsma Gabdulļina.

Deputāte Lāsma Gabdulļina.

“Vidusskolēniem pagarinātais gads nav paredzēts. Viņiem ar visām problēmām ir jātiek galā mācību gada laikā. Skola, protams, redz tos bērnus, kuriem ir problēmas ar mācību satura apgūšanu,” komentēja Izglītības pārvaldes izglītības metodiķe Vija Medne. Esot būtiski, vai pats skolēns un viņa vecāki vēlas iesaistīties atbalsta projektā, lai tomēr sekmīgi varētu pabeigt katru mācību gadu. Novērots arī, ka skolēni ir samēra pasīvi konsultāciju apmeklētāji.

L.Gabdulļina iebilda, ka 15-18 gadus veci skolēni ne vienmēr apjauš, kas būtu jādara savā labā. “Varbūt tieši savas muļķība pēc neizdara lietas. Ir žēl, ja nevar turpināt mācības vidusskolā, jo cerēja, ka viss nokārtosies. Bet tad saka: “Man neļāva vairs.” Un tad ienāk informācija, ka tas mūsu novada bērns aiziet mācīties uz Balviem vai citur, kur viņu paņem pretim,” viņa teica un piebilda, ka ir labi, ja Gulbenes novadā vidusskolas posmā notiek cīņa par izglītības kvalitāti, bet žēl arī, ja novada jaunieši dodas vidējo izglītību iegūt ārpus novada vai arī izvēlas vidējo izglītību iegūt tālmācībā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Izvēlas mācīties Rīgas tālmācības vidusskolā

L.Gabdulļina zināja teikt, ka Lejasciema pagastā vien ir kādi 5-6 jaunieši, kuri vidējo izglītību iegūst tālmācībā un nemācās mūsu “supervidusskolā”. Viņa atgādināja, ka novada deputāti balsojuši par šo “lielisko vidusskolu, kur mums ir ļoti lielas iespējas, plašas, katram bērnam piemērotas atbilstoši viņa spējām”. L.Gabdulļinai esot šaubas par tālmācībā iegūtas vidējās izglītības kvalitāti. Tāpēc viņa izteica nožēlu par šādu situāciju Gulbenes novadā, kad, laikus nereaģējot, tiek zaudēti skolēni, kuri vidusskolas posmā Gulbenē varētu piepildīt kādas divas klases. Viņa uzskata – vajag individuālu darbu ar ģimenēm, vajag nodrošināt internātu un laikus reaģēt, redzot, ka jaunieši “peld” un nereaģē laikus.

Deputāte Mudīte Motivāne arī akcentēja – Izglītības pārvaldes realizētajam projektam to skolēnu atbalstīšanā, kuri riskē nepabeigt mācību gadu, būtu vairāk jāpievēršas tieši vidusskolas posmam.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Izglītības pārvaldes vadītāja Dace Kablukova.

Izglītības pārvaldes vadītāja Dace Kablukova sacīja – šis projekts ir virzīts uz individuālu darbu ar skolēnu un ļauj pedagogam saņemt atlīdzību par šādu papildu darbu. Tas arī esot jāsaprot kā komplekss darbs sadarbībā ar novada sociālo dienestu. “Projekts nemaina bērnu”, “neizglābj bērnu”, bet “šī ir iespēja strādāt individuāli”. Novadā esot skolas, kurās ļoti maksimāli tiekot izmantota iespēja strādāt individuāli ar skolēnu. Tajā pašā laikā D.Kablukova uzsvēra – skolēnu ģimenēm ir tiesības izvēlēties, kur mācīsies viņu bērni. “Domāju, ka katra skolas vadība, pirms bērni aiziet no skolas, sazinās un izrunājas ar ģimeni,” viņa teica.

Fakti

Aktivitātes, lai skolēni priekšlaicīgi nepārtrauktu mācības (no 2017. līdz 2023.gada maijam):

* norit visās Gulbenes novada skolās;

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

* atbalsta finansējum – 314 000 eiro, papildus vēl jauniešu iniciatīvu projektiem – 30 360 eiro;

* katram projektā iesaistītajam skolēnam (ar vecāku rakstisku piekrišanu iesnieguma formā) tiek izveidot individuāls atbalsta pasākumu plāns katram mācību semestrim;

* skolēni saņem individuāla konsultācijas (priekšmeta skolotāja, logopēda, psihologa);

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

* katram projektā iesaistītajam skolēnam skola tiek nodrošināta uzticamības persona (mentors);

* ir iespēja iesaistīties jauniešu nevalstisko organizāciju projektos, kurus atbalsta pašvaldība.

Avots: Izglītības pārvalde

Projektu līdzfinansē “Mediju atbalsta fonds” no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild “Dzirkstele”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Komentāri ir slēgti

Komentāri (48)

  1. Baigā izvēle Gulbenes novadā kur pāriet mācīties? Mums taču ir viena “supervidusskola”. Kablukova pati pasaka, ir izvēles iepsējas, tāpēc arī aizplūst bērni uz blakus novadiem. Atklāti parāda, ka mūsu novada skolēni nav vajadzīgi. Forša attieksme!!!

    65
    5
  2. Kā nav atbalsta? Lai atbalstītu tos, kuri baidoties un bēgot no ģimnāzijas, GNVĢ likvidēja. Lai neviens nebaidās, radīja šo “brīnimaino superskolu”. Kas tad nu? Izvēli vajag? Kanaviņai gan tā nelikās.

    47
    3
  3. Tāpēc Kanaviņa sēd siltā krēslā ministrijā. 🤷‍♂️

    40
    3
  4. Varbūt vajadzētu atklāti nopublicēt, cik bērnu mācību gada laikā aiziet prom no “suppervidusskolas” un ne jau tikai vidusskolas posmā. Pāriešana uz Tirzu, Stāķiem, utt, ir jau arī pamatskolas klasēs un visa gada garumā.

    35
    6
  5. Un tie kas aiziet uz citu skolu pēkšņi vairs nav muļķi un spēj mācīties!?! Kā pedagogi kompensēs to laiku no mācību gada, ko pavada muļķojoties ar saviem streikiem?!? Lai streiko vasarā!!! A, nu ja nebojās jau savu atvaļinājumu!

    36
    23
  6. Minētās skolas labprāt ņem visus skolēnus, jo, redzat, ir nepieciešams noteikts skolēnu skaits, lai skola pastāvētu.Un, ja runājam par sekmību,tad atcerieties, ka kokam ir divi gali.

    23
    13
  7. Ja tev nav ne jausmas kāds ir skolotāja darba grafiks visu gadu tad varbūt paklusē labāk!
    Ļoti cienu visus pedagogus kas pasniedz maniem bērniem stundas un uzskatu ka tas ir jānovērtē katram( pie pilna saprāta) cilvēkam! Tāda alga kā šobrīd ir pedagogiem nu atvainojos ir IZSMIEKLS ne cilvēka cienīga alga!
    Par bērnu audzināšanu un uzvedību – tas nāk no ģimenes! Ja jūs esat skaudīga pret citiem un atļaujaties noriet citu profesiju pārstāvjus, apsveicu jūsu bērns būs tāds pats :p :p p
    Kapēc jūs iedomājaties ka skolotājam būtu jāmāca jūsu bērns 12 gadus par pāris grašiem??? Vai zināt cik smags ir pedagoga darbs ikdienā? Daudzi vecāki netiek galā ar vienu savu bērnu, bet pedagogs tiek galā ar 30 !!!
    Par skolām kļūda bij apvienot un uztaisīt vienu lielu skolu! Labāk bija tad kad bija vismaz divas skolas, kad bērns varēja izvēlēties kurā skolā mācīties!
    Skolotājiem veiksmi 🙂 🙂 🙂
    Mīnusotājiem :p :p :p 😀

    39
    26
  8. Jā, tāpēc te pirmajā semestrī sludināja vidusskola nav obligāta ( tā teikt, ja kas neapmierina tad taisies pa taciņu). Ā – tas, tas atbalsts….! Nu nemaz nebija motivējoši to dzirdēt entās reizes – žēl, žēl. Jā, šai skolai audzēkņu laikam par daudz, vai arī jātiek pie tās “daudzās naudas”, no tiem “atbalstiem”. Naudas priekšā pazūd cilvēciskums, sirdsapziņa, sirdsgudrība, pazūd viss… Būs jau arī kāds retais kas nezaudē savu cilvēciskumu, bet diemžēl tikai retais.

    35
    10
  9. Minētajās skolās skolēnu skaits ir pietiekams arī bez pārnākušajiem. Un no šīm skolām ir augsti rezultāti olimpiādēs un citos konkursos. Tā ka nevajag norakstīt visu uz skaita rēķina un izdzīvošanu. Šķirot skolas TAS IR MUĻĶĪGI- jo tā pat liela daļa no pagastiem atgriezīsies vidusskolā Gulbenē. Lielajās trūkst individuālās pieejas. Mūsdienās ir bērni,kam ir nepieciešama individuāla pieeja un palīdzība,jau agrīnā vecumposmā. Šis posms ir svarīgs,lai tālāk nebūtu grūtību. Paldies šīm skolām,kas bērnus nešķiro, jo izglītība ir jānodrošina katram bērnam, lai Latvijā būtu izglītota tauta.Pārējām skolām jāmācās to darīt un jāpaaugstina pedagogu kompetencē.

    18
    4
  10. Ļoti slikti, ka likvidèja ģimnàziju. Šobrīd šajā ,, Superskolā,, ir bardaks, ar kuru skola netiek galā. Problēmas sakne-Skola ir divās ēkās, bērnu skaits ir milzīgs.

    39
    8
  11. viss ir atkarīgs no vadības. un šī persona, kas ir ielikta par galveno nu galīgi nekam neder. galvenais ir atzīmēties soc tīklos un braukāt apkārt. projekti…..projekti….projekti neko citu nezin, projekts projekta galā, a bērni tik i bijuši. es atzīstu, ka ir pilna skola ar izlaistiem un neaudzinātiem bērniem, kuri var atļauties pīpēt turpat skolā skolotāja degungalā, vai tādas īpašās “meitenes”, kas ģērbjas un uzvedas tā it kā būtu no čakenes, bet tā jau ir norma, jo, ja vadība to pieļauj, tad tādu indivīdu būs tikai ar vien vairāk.

    35
    10
  12. Nu Tu gan vecāku (arī savu gan jau) atbildību gribi novelt uz skolu??? Varbūt sāc ar vecākiem!!!

    21
    20
  13. Pag, Tu vēlies, lai privātajos soc.tīklos skolotāji liek stundu darbu? Kā Tavs bērns mācās vai ko?

    13
    19
  14. nu man liekas, ka skolai vispār nevajadzētu nodarboties ar soc tīkliem un tērēt savu dārgo laiku priekš tādām muļķībām…kādreiz pedagogs strādāja nevis atzīmējās soc tīklos vai fočējas skolas tel. kā piemēram wc pret spoguli

    31
    14
  15. nu tāpēc jau saku, ka, ja skolā būtu stingri noteiktas ētikas normas un visi viņas ievērotu (tai skaitā paši pedagogi), tad visatļautība mazinātos, varbūt pat izbeigtos….bet ko var gribēt, ja lielākā daļa šo skolotāju pašas uzvedas un ģērbjas tā it kā būtu uz diseni aizgājušas….tad par kādām normām var runāt – tetovētas, mini bruncīšos, pašbildes ik uz stūra skolas telpās, tad jau tās meitenes ņem labu piemēru….

    24
    15
  16. man pedeja laika ipasi “sak patikt” slica, kad dzirdu no jauniesiem ka viņa vada stundu, tad man nak smiekli. jautajums butu vina pati kadreiz tur savus solijumus? vai vina mak tikai pieprasit visu no berniem, pasai nav termiņi noteikti. aaa, un gribetos pajautat cik gramatas pati ir izlasijusi pa dazam nedelam, kuras ir vairaku simtu garuma? vinai butu silts ieteikums berniem ari iemacit vielu nevis tikai novadit stundu un pieprasit visu no berniem noteiktos termiņos un pasai ignoret sevis sacito.

    17
    15
  17. Omg kāds ārprāts Jūs kur mežā dzīvojat? Skolotājs ir cilvēks un var ģērbties kā vēlas un darīt ko vēlas! Kāpēc Jūs iedomājies ka Jums ir teikšana kā citam cilvēkam izskatīties vai uzvesties? Nevienam cilvēkam nav tiesību aizrādīt citam par apģērbu un dzīves stilu vai ko tetuvēt vai kā vispār dzīvot! Katrs cilvēks darīs to ko pats vēlas nevis ko no malas kāds ar sevi neapmierināts duraks saka, un NEVIENAM NAV NEKĀDU TIESĪBI NEKO SPRIEST VAI TEIKT.
    😛 😛 P Paskataties labāk uz sevi !!!

    15
    22
  18. Jau beidzot 9. klasi tiek skaidri norādīts – ja kādā priekšmetā atzīme zem 5 , tad šeit variet nenākt. Vēlamie skolēni tiek visādi slavēti, bet nevēlamiem Tā arī pasaka. Es kā vecāks biju pilnīgā šokā par jautājumu – Jūs taču nepaliksiet vidusskolā? Kaut gan citas vidusskolas piedāvā konsultācijas, lai attiecīgo priekšmetu uzlabotu.
    Tie, kas tomēr ir gana labi, lai paliktu vidusskolā, saskaras ar nepatīkamu attieksmi no skolotāju puses – regulāri atgādinājumi – vidusskola nav obligāta un sūtīšana uz Gaujas koku. Piedodiet man skolotāji, bet ja bērni neizvēlēsies Gulbenes vidusskolu, tad daļa no jums varēs doties tieši tur pat. Psiholoģiski grūti atrasties vietā, kur nav sapratnes, un spējas motivēt. Arī vecākiem nav viegli visu laiku motivēt, ja bērns skolā nejūtas labi.
    Un vispār, tik lieli līdzekļi dažādos projektos, bet skolnieku skaiti gada laikā tikai samazinās, vai ir kaut kādas atskaites – cik tieši skolēni šo projektu laikā ir spējuši pabeigt skolu? Varbūt šis projekts ir tikai ķeksīša pēc?

    35
    13
  19. Ja skolēns stundu laika traucē mācīties tiem kas tiešām to vēlas tad jā vidusskola nav obligāta! Kapēc Jums liekas ka citiem bērniem būtu jāpacieš ka viens skolēns traucē mācīties, bojā stundas darbu??? Kadas tiesības tam vienam bērnam ir traucēt pārējiem??? Pēc jūsu teiktā sanāk ka traucētājam ir tiesības bet tiem kuri tiešām vēlas mācīties tiem tādu nav, tiem ir jāpacieš!
    Ar savu bērnu uzvedību jatiek galā ģimenē, skola ir mācību iestāde!

    32
    11
  20. Pilnīgi piekrītu. Te izklausās, ka komentē vecāki, kuru bērni ir izlaisti un nekaunīgi paši. Cik labi, ka tie vairs nemācās kopā ar manu bērnu

    25
    13
  21. Rasma uzrakstīja 100% precīzi. Absolūti perfekts skolā notiekošā atspulguļojums. Tā tas diemžēl ir.

    25
    1
  22. Un tām gudrajām “kundzītēm”….! Skolā tiek vērsts mobings ne pret tiem kas traucē stundas, tā ka nevajag ja… Tur dažiem traucē laba uzvedība, un grib pataisīt par sliktiem. TIEK VĒRSTS MOBINGS ARĪ PRET KULTURĀLIEM BĒRNIEM, NO PEDAGOGU PUSES!!!!!!!!! UN VADĪBAS!!!!

    19
    16
  23. izskatās, ka esmu aizskārusi skolotājus, kuri nespēj izdomat neko citu kā – vidusskola nav obligāta.
    Es varu pakratīt ar pirkstu katru vakaru, un ja saņemšos, arī no rītiem, bet skolnieku cieņu Jums nāksies nopelnīt pašām. Manuprāt tai vajadzētu būt abpusējai sadarbībai. Kāpēc ir skolotāji, kurus bērni netraucē stundās?

    29
    16
  24. Atbildēšu ar pretjautājumu! Kapēc ir vecāki kas spēj tik galā ar saviem bērniem un spēj iemācīt kā normāli uzvesties un netraucēt citiem, kapēc ir vecāki kas spēj motivēt savu bērnu mācīties un viņam ir labas sekmes? Viss sākas ģimenē, tapēc ja Jūsu bērnam ir problēmas ar mācībam vai uzvedību tad ………..
    Manam bērnam nav problēmu ne ar pedagogiem ne ar skolēniem.

    32
    17
  25. Tā sauktie Pedagogi aktivizējušies, saklikšķina anlaikus👎. Zeme deg.

    18
    18
  26. Piedod nē neesmu skolotāja! Neaizskārat mani nemaz : D žēl vienkārši ka ir tad daudz ņaudētāju kas nenovērte citus!
    Izskatās ka esmu aizskārusi māti, kas netiek galā ar savu bērnu bet vaino tajā visus citus ….

    21
    15
  27. Katrā vietā ir kaut kādas uzvedības normas. Un nebūs tā, ka učilka notetovēsies no galvas līdz kājām un ģērbsies kā putnubiedēklis.
    Nepatīk ievērot – “čemodāns-gateris”!

    20
    11
  28. Paskaties uz sevi. Katrs cilvēks ir tāds kāds viņš vēlas būt un tas vai tev tas patīk vai nepatīk nevienu normālu cilvēku paldies dievam neinteresē! Gan jau pats esi ar sevi neapmierināts putnu biedēklis 😀 Katrs cilvēks ir personība un citu komentāri šajā jautājumā vispār ir kakim zem astes

    11
    14
  29. Katrs cilvēks būs un ir tads kāds viņš vēlas būt un Jūsu viedoklis nevienu normālu cilvēku diemžēl neinteresē! Tā ka ……
    Pats gan jau esat kā noaudzis putnubiedēklis 😀

    8
    16
  30. Vai kā skolotāju izstrādājumi sacepās! 😂

    17
    12
  31. Vispār Izglītības Kvalitātes Valsts dienestam ar veselīgu pieeju vajadzētu painteresēties par notiekošo mobingu no skolas varas. Domā, ka krēsli tikuši tad daram ko gribam, totāla korumpētība šai iestādē valda. Visatļautība, un atsevišķu indivīdu interešu izpildīšana. Varētu arī iesaistīties Valsts Drošības dienests. Šajos laikos tas vairs nav maznozīmīgi! Iekšlietu ministrija. Tur ir ko rakt!

    15
    7
  32. Kā atnāca šī direktore, tā acīmredzami sašķēlās vecāku viedoklis un pedagogu viedoklis, vispār nav vienotības nevienā jautājumā. Tas jau daudz ko parāda kādas šai vadībai ir prioritātes. Ko var gribēt no bērniem, ja palasot šeit komentārus ir skaidrs, ka pedagogi uzskata, ka tā ir norma ģērbties un izskatīties kā vēlas, nav nekādas etiķetes un ētikas normu, tad tiešām man vairs nav jābrīnās kāpēc skolā ir tik daudz jaunietes, kas izskatās pēc emk.m, ir taču visatļautība mūsu skolā no visām pusēm. Man ir cieņa pret vecāka gadagājuma skolotājām, jo tās tiešām pilda savu darbu godam, nevienu sliktu vārdu nevaru pateikt (kaut vairāk šādu būtu), viņām var just, ka ir citas prioritātes, nekā tām špidrilkām ar selfijiem visos stūros (reizēm liekas, ka tur ir uzmanības deficīts). Runājot par neaudzinātiem un izlaistiem bērniem, domāju dažas pedagoģes labāk lai paskatās uz saviem bērniem, droši vien tām, kuras šeit arī visaktīvāk komentē, varbūt beidzot ir laiks sākt audzināt savējos, savādāk dažs labs uzvedās tā it kā būtu skolas naba, ja mazajā skolā bērns var atļauties pateikt – “a ko Tu man izdarīsi, man mamma ir tas un tas….” tad jau uzreiz ir skaidrs kā tiek “audzināti pašu bērni.

    32
    13
  33. Neesmu pedagogs! Domāju šeit vairāk komentē normālu bērnu vecāki vai normāli cilvēki! Ārdās tie kam kaut kas nav labi ģimenē, bet nu tā ir jūsu problēma! Un tas ka jums kāds piekrīt nenozīmē ka Jums ir taisnība, vienkārši lielāks skaits tādu pašu nelaimīgu cilvēku kā Jūs! Tas Jūs te nokakājat skolas vadību neko nemaina un nekad nemainīs, un Jūsu viedoklim par ētikas normām vai vispār par jebko ar nav vērtības vispār. Čivināt jau varat bet kam tas interesē?

    Kā saka Suņi rej bet karavāna iet tālāk 😛

    12
    10
  34. Ir jau arī tāds teiciens – kurš tad sunim asti cels, ja ne pats!

    11
    10
  35. Labi, ka pedagogu vērtība ir skaisti safočēties 👍 un normāli vecāki to novērtē – Jūsu ārišķību un pārējie vecāki kā karavāna var iet ieskrieties. Tiešām, prieks kur Tu rodies 🤣

    11
    10
  36. Man ir sajūta, ka dažā skolotājām nav laika vadīt stundu, jo ir jāraksta skolēniem piezīmes. Dažreiz pat divas piezīmes vienā stundā.

    13
    12
  37. SUŅI rej bet karavāna iet tālāk 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛
    😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛
    😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

    10
    9
  38. Izglītība sit augstu vilni, ja šādi komentē paši pedagogi saka:

    Nu tieši tāpēc pret šādiem indivīdiem kuri sēž šajā karavānā arī attiecīgi izturas jaunieši – tad par ko sūdzaties, ko esat nopelnījuši to arī pretī saņemat 😁 turpinat sēdēt un beidzat gausties

    11
    8
  39. Tādi nu jūs esat, skolas suņu karavāna, protat tikai plosīt.

    10
    7
  40. Es ar par tām piezīmēm….Stundā iet nokārtoties,Stundā skaļi smejās,Nav līdzi zīmuļa…
    Nopietni? Un tā katru dienu.

    10
    8
  41. Komentārus slinkums lasīt,bet piekrītu Lāsmai Gabdulļinai.

    12
    4
  42. Nu ko! Lūk ir rezultāts skolu apvienošanai. Lēmumu pieņēma deputāti, ne skolotāji, ne bērni, ne vecāki.

    34
    2
  43. Ko nozīmē tas, ka psihologs ir ilgstošā prombūtnē? ?? Atrodiet tad citu

    21
    3
  44. Esmu pateicīga ikvienam skolotājam, kuri strādā no sirds un ar degsmi, vēlos vakaros un brīvdienās, ka spēj aizraut un ieintersēt!!!
    Diemžēl ir skolotāji, kuri laikam mēģina izprast “Skola 2030” un tad stundās izskan “Kas būtu jādara, lai jūs mācītos labāk?”, tā diskutējot stundu no stundas… Dita piemēram ir pārņemta ar saviem projektiem.. un tiešais stundas darbs …
    Rodas sajūta, ka dažiem skolotājiem misija ” Mācīt”, kaut kur ir pagaisusi- nav pat svarīgi vai bērns izprot, saprot, vai ir apguvis… esam tehnoloģiju varā “uzdevumi.lv”, soma.lv, prezentācijas … kur paliek cilvēks, sadarbība, komunikācija?! Skumji, ka joprojām ir skolotāji, kas skalda-valda…nedomājot var pazemot skolēnus.
    Uzskatu, ka cieņai jābūt abpusējai, skolēns-skolotājs. Un tiešām ir skolotāji, kas prot komunicēt arī ar “neērtajiem skolēniem”, paldies par to !
    Un jā…ir brīži, kad vecāki esam bezspēcīgi…skolēna pašvērtējums ir zems.. , tad nu te būtu aktīvais darba lauciņš psihologiem, sociālajiem pedagogiem.. pētot, vētot kāpēc sekmes krītas
    Piekritīšu, ka dūmotāju problēma skolā ir milzīga un tie suņi..respektē tikai tajā dienā, labi , ka ir drosmīgi audzēkņi, kas padod ziņu pieaugušajiem
    * Forši būtu, ka GNV medmāsiņas būtu sastopamas savos kabinetos, un savas prombūtnes laikā atstātu zīmīti uz durvīm-Esmu izgājusi, zvani ja vajag palīdzēt!
    Izturību, savstarpējo cieņu un izaugsmi!!!

    15
    2
  45. Nu Jums gan sadarbība notiek: vecāki- skolēns- skolotājs. Skolēnam ir jābūt motivētam mācīties un to darīt mūža garumā, lai būtu konkurētspējīgs darba tirgū. Pašlaik tikai”veipo”, lielākajai daļai vecāku vienalga, kas notiek. Skola 2030 māca apgūt dažādas prasmes, bet skolēni jau neprot sadarboties, tiem ir tikai vajadzības, bet ne pienākums mācīties. Visu cieņu skolotājiem! Vienmēr būs kāds , kas rej.
    Esam reiz latvieši kopā un veidojam kopā personības, kam rūp šī valsts, tās attīstība.
    Jums Gulbenē viss ir slikti…

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.