Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

REKLĀMA: Atslēgvārdu izpēte SEO optimizācijai: Kas jādara un ko labāk nedarīt

Izcelties un tikt pamanītam meklētājprogrammās, kur katru sekundi tiek publicētas miljoniem satura vienību, kļūst arvien sarežģītāk. Šī iemesla dēļ arvien vairāk mājaslapām tiek veikta SEO optimizācija, izstrādājot individuālu SEO stratēģiju, kas palīdz saturam kļūt redzamam un sasniegt mērķauditoriju.

Viena no svarīgākajām SEO komponentiem ir tieši atslēgvārdi – vārdi vai frāzes, kuras cilvēki izmanto, lai meklētu sev interesējošo informāciju dažādās meklētājprogrammās, piemēram, Google. To izpēte var palīdzēt īstenot efektīvu SEO stratēģiju, tādēļ šajā rakstā stāstām vairāk par to, kas ir atslēgvārdu izpēte, kas jādara, lai veiktu efektīvu atslēgvārdu izpēti un ko labāk nedarīt.

Kas ir atslēgvārdu izpēte SEO optimizācijā?

Atslēgvārdu izpēte ir process, kura laikā, izmantojot kādu no atslēgvārdu izpētes rīkiem, tiek identificēti un analizēti vārdi un frāzes, kuras cilvēki izmanto, lai meklētu informāciju par attiecīgo nozari. Tā ir būtiska SEO stratēģijas komponente vairāku iemeslu dēļ:

  • Ļauj saprast mērķauditorijas meklēšanas rezultātus. Atslēgvārdu izpēte palīdz saprast, kādus vārdus un frāzes izmanto potenciālie mājaslapas apmeklētāji, lai meklētu informāciju meklētājprogrammās. Tas ļauj izveidot tādu mājaslapas saturu, kas atbilst mērķauditorijas interesēm un vajadzībām.
  • Ļauj veikt satura optimizāciju. Kad identificēti atslēgvārdi, tos ir iespējams iekļaut mājaslapas saturā, tādējādi meklētājprogrammas spēj labāk saprast, par ko ir mājaslapa, un attiecīgi indeksēt to.
  • Ļauj uzlabot konkurētspēju. Veicot atslēgvārdu izpēti, iespējams uzzināt specifiskus un nozares atslēgvārdus, kur konkurence ir mazāka. Tādējādi, sniedzot iespēju izveidot konkurētspējīgāku saturu, kas izceļas labāk un piesaista vairāk apmeklētāju.
  • Ļauj uzlabot lietotāju pieredzi. Ja mājaslapas saturs atbilst tam, ko lietotājs meklē meklētājā, tad viņš, visticamāk, mājaslapā uzturēsies ilgāk. Tas uzlabo lietotāju pieredzi, var palīdzēt samazināt atlēcienu līmeni (bounce rate) un palielināt konversijas, tādējādi arī uzlabojot mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos.

Ko darīt: 5 svarīgi soļi, lai veiktu efektīvu atslēgvārdu izpēti

Izvēlieties Jūsu nozarei atbilstošus atslēgvārdus!

Lai varētu veiksmīgi piesaistīt mērķauditoriju un uzlabot mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos, ir ļoti svarīgi izvēlēties nozarei atbilstošus atslēgvārdus. Pretējā gadījumā, lietotājiem nebūs intereses atvērt Jūsu mājaslapu. Šī ir viena no biežākajām SEO kļūdām, ka tiek izvēlēti nepareizie atsēgvārdi.

Padomi, kā izvēlēties nozarei atbilstošus atslēgvārdus:

  • Izprotiet savu nozari. Pirms veikt atslēgvārdu izpēti, ir svarīgi izprast savu nozari un produktu vai pakalpojumu specifiku, kā arī mērķauditorijas intereses un vajadzības jeb to, ko cilvēki meklē.
  • Izveidojiet sākotnējo atslēgvārdu sarakstu. Veidojot sākotnējo atslēgvārdu sarakstu, izmantojiet savas zināšanas un pieredzi, ņemiet vērā klientu atsauksmes un jautājumus, konkurentu mājaslapas saturu.
  • Veiciet analīzi. Salīdziniet un papildiniet sākotnējo sarakstu atbilstoši rezultātiem, kurus sniedz kāds no atslēgvārdu rīkiem, piemēram, Google Keyword Planner, Ahrefs vai SEMrush. Analizējiet, kāds ir konkrēto atslēgvārdu meklēšanas apjoms, cik daudz citiem resursiem šie atslēgvārdi optimizēti un cik precīzi šie atslēgvārdi atbilst Jūsu mājaslapas saturam un mērķauditorijai.

Izmantojiet ilgtermiņa atslēgvārdus (long-tail keywords)!

Ilgtermiņa atslēgvārdi (long-tail keywords) ir specifiskākas un garākas frāzes, kuras parasti sastāv no trīs vai vairāk vārdiem. Šie atslēgvārdi ir precīzāki nekā īstermiņa atslēgvārdi. Piemēram, ja īstermiņa atslēgvārds būtu ”skriešanas apavi”, tad ilgtermiņa atslēgvārds būtu ”labākie sieviešu skriešanas apavi maratonam”. Saturā ieteicams izmantot arī ilgtermiņa atslēgvārdus, jo tiem ir vairākas būtiskas priekšrocības:

  • Mazāka konkurence. Tā kā ilgtermiņa atslēgvārdi ir specifiskāki, tie ir konkurētspējīgāki jeb ar to palīdzību iespējams sasniegt labākas pozīcijas meklēšanas rezultātos.
  • Lielāka atbilstība. Tā kā ilgtermiņa atslēgvārdi ir specifiskāki, tie ir atbilstošāki konkrētiem meklēšanas vaicājumiem. Tas nozīmē, ka lietotāji, kas izmanto konkrētos ilgtermiņa atslēgvārdus, visticamāk, atradīs tieši to, ko meklē.
  • Precīzāka mērķauditorija. Tā kā ilgtermiņa atslēgvārdi ir specifiskāki, tie ļauj piesaistīt konkrētu mērķauditoriju, kas ir ieinteresēta tieši Jūsu piedāvājumā.
  • Augstāka konversija. Tā kā ilgtermiņa atslēgvārdi ir specifiskāki, tie bieži piesaista lietotājus, kuri ir gatavi veikt konkrētas darbības, piemēram, iegādāties preces vai pakalpojumus, tādēļ tiem ir augstāka konversija.

Analizējiet konkurentu atslēgvārdu stratēģijas!

Paplašiniet savu atslēgvārdu sarakstu, analizējot konkurentu atslēgvārdu stratēģijas. Tā iespējams atrast atslēgvārdus, kurus konkurenti jau veiksmīgi izmanto, tādējādi uzlabojot savu atslēgvārdu konkurētspēju. Lai atrastu konkurentu atslēgvārdus, izmantojiet atslēgvārdu izpētes rīkus (piemēram, Google Keyword Planner, Ahrefs vai SEMrush) un ievadiet konkurentu URL adreses.

Savukārt, lai uzzinātu, vai un cik veiksmīgi ir konkurentu atslēgvārdi, analizējiet meklēšanas rezultātu lapas (SERP): kur tiek izmantoti iepriekš noskaidrotie atslēgvārdi; kādas lapas un kādās pozīcijās parādās meklēšanas rezultātos, ievadot konkrētos atslēgvārdus.

Atslēgvārdus saturā iekļaujiet dabīgi!

Lai atslēgvārdi lietotājiem neliktos ”uzspiesti” un varētu saglabāt labu satura lasāmību, atslēgvārdus saturā iekļaujiet dabīgi! Radot saturu, rīkojieties sekojoši:

  • Izmantojiet dabīgu valodu. Rakstiet tā, kā runātu. Izvairieties no sarežģītiem terminiem un atslēgvārdu ”mākslīgas” ievietošanas saturā.
  • Iekļaujiet atslēgvārdus virsrakstos un apakšvirsrakstos. Tādā veidā varēsiet uzlabot satura struktūru un padarīt saturu viegli saprotamu.
  • Saglabājiet atslēgvārdu blīvumu un izmantojiet sinonīmus. Izvairieties no atslēgvārdu pārmērīgas atkārtošanas – atslēgvārdiem nevajadzētu pārsniegt 1-2% no kopējā vārdu skaita. Tā vietā var izmantot sinonīmus, tādējādi saturu padarot ne tikai viegli saprotamu, bet arī interesantu.
  • Vienmēr pārbaudiet saturu. Pēc satura rakstīšanas vienmēr pārliecinieties, ka atslēgvārdi neizskatās uzspiesti un teksts ir viegli lasāms. Veids, kā par to pārliecināties – palūdziet, lai to pārlasa arī kāds cits.

Testējiet un pielāgojiet atslēgvārdus!

Atcerieties – lai nodrošinātu ilgtermiņa SEO veiktspēju, ir nepieciešama regulāra iesaiste jeb atslēgvārdi ir regulāri jāpārskata un jāatjaunina. Izmantojiet analītikas rīkus, piemēram, Google Analytics vai Google Search Console, lai saprastu, kā darbojas pašreizējie atslēgvārdi. Pievērsiet uzmanību tam, kuri atslēgvārdi piesaista vairāk apmeklētāju un veido konversijas, kā arī tam, kuri atslēgvārdi ir mazāk veiksmīgi. Attiecīgi šim visam – pielāgojiet savu atslēgvārdu sarakstu.

Ko labāk nedarīt: Biežākās kļūdas atslēgvārdu izpētē

Pārmērīga atslēgvārdu izmantošana

Pārmērīga atslēgvārdu izmantošana ne tikai negatīvi ietekmē satura lasāmību, bet arī var novest pie mājaslapas pozīciju pasliktināšanās meklēšanas rezultātos. Vai pat pilnīgas izslēgšanas no meklēšanas rezultātiem; veicina sliktu lietotāju pieredzi; mazina mājaslapas uzticamību un autoritāti; var izraisīt augstu atlēcienu līmeni (bounce rate), tādējādi samazinot organisko apmeklējumu u.c.

Ignorēts lietotāja nodoms

Ja, izvēloties atslēgvārdus, tiek ignorēts lietotāja nodoms, tad pastāv liels risks, ka lielākā daļa nevarēs atrast sev interesējošo saturu. Savukārt, tie apmeklētāji, kas tomēr būs atvēruši mājaslapu, visticamāk, ļoti drīz aizvērs to, tādējādi paaugstinot atlēcienu līmeni (bounce rate). Tas var novest pie tā, ka mājaslapas apmeklējums tāpat kā pozīcijas meklēšanas rezultātos būs zemas.

Ignorēta atslēgvārdu konkurenci

Nezinot, ko dara konkurenti, pastāv risks izvēlēties atslēgvārdus ar ļoti augstu konkurenci vai tieši otrādi – mazāk meklētus atslēgvārdus. Tas var novest pie tā, ka mājaslapas pozīcijas meklēšanas rezultātos būs zemas, līdz ar to lietotāji mājaslapu, visticamāk, neatradīs.

Atslēgvārdu izpēte kā pamats veiksmīgai SEO stratēģijai

Atslēgvārdu izpēte ir efektīvas SEO stratēģijas pamatelements. Jo precīzāk un atbildīgāk tiek veikta atslēgvārdu izpēte, jo lielāka iespēja saturam kļūt redzamam un sasniegt mērķauditoriju. Tādējādi, veicinot potenciālo klientu skaitu un, protams, paaugstinot ienākumu līmeni.

Veiciet profesionālu atslēgvārdu izpēti ar OrganicMarketing.lv palīdzību! Mums ir liela pieredze, spējam sasniegt pierādāmus rezultātus un garantēt rezultātus, sniedzam saprotamas atskaites un auditus, kā arī ļoti individuāli izvērtējam katra klienta vajadzības un vēlmes. Speriet pirmo soli pretī panākumiem jau tagad – piesakieties konsultācijai!

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.