Pagājušā gada nogalē tika publiskots Latvijas rallija čempionāta 2024.gada sezonas kalendārs, Latvijas čempionu noskaidrošanai paredzot sešus posmus. Latvijā norisināsies divi ziemas ralliji – “Alūksne” un “Sarma”, kā arī viens vasaras rallijs – “Cēsis”. Tāpat nākamgad paredzēti arī trīs apmaiņas posmi mūsu kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā.
Pie ziemeļu kaimiņiem igauņiem plānots apmeklēt divus vasaras rallijus – “Võru Rally” un “Paide Rally”. Savukārt 2024.gada Latvijas rallija čempionāts noslēgsies pie mūsu dienvidu kaimiņiem lietuviešiem. Paredzēts, ka rallijs “Alūksne” notiks jau 19. un 20.janvārī, ja vien to atļaus laika apstākļi. Atklāšana notiks 19.janvāra vakarā pie Alūksnes novada pašvaldības ēkas, kurai sekos jau ierastie divi nakts ātrumposmi.
Savukārt rallijs “Sarma” ieplānots 10.februārī, un gatavošanās tam jau rit pilnā sparā. Par to, kas plānots, laikrakstam “Dzirkstele” stāsta rallija organizators Jānis Sniedzāns.
“Šogad plānots, ka rallija “Sarma 2024” ietvaros notiks Latvijas rallija čempionāts, vēsturiskie jeb “Historic open”, rallijsprints un 2024.gada Baltijas jūras valstu rallija čempionāts. Kā jau pēdējos gados ierasts, būs trīs ātrumposmi, kurus sportisti veiks divas reizes. Trases apmēram tās pašas, tomēr būs arī izmaiņas. Kopā ar lejasciemieti Armandu Lūkinu mēģinājām pamainīt pagājušā gada posmu “Lūkins & Lūkins”, bet sāka kust un īsti līdz galam tas vēl nav paveikts. Nedaudz pamainīsim arī “Lācīšu” posmu un “Druvienu”. Visi ātrumposmi būs 15 kilometrus gari, kas ir maksimāli pieļaujamais mūsu izstrādātajā variantā. Tāpēc arī nedaudz tiks saīsināts Druvienas “dops”, lai iekļautos šajā garumā.
Pie katra “dopa” ir daudz jāstrādā, lai to sagatavotu, kā arī laikapstākļi un noteikumi ievieš savas korekcijas. Tomēr tas viss ir paveicams, ja vien ir atbalstītāji. Bez sponsoriem jau rallijs nav iedomājams, un te būtu jāpiemin katrs, kurš ar savu pienesumu iesaistās pasākuma organizēšanā. Tās ir firmas, zemnieku saimniecības, uzņēmumi, pašvaldība un privātpersonas. Ir tādi, kas mūs atbalsta katru gadu, citi reizēm, kāds “izkrīt” no aprites, bet tā vietā parādās arī jauni. Vēl neesam paspējuši uzrunāt visus, bet pamats rallija veiksmīgai norisei ir ielikts. Mēs parasti cenšamies paslavēt savus labvēļus un nosaukt posmus ar viņiem saistītā vārdā, taču ir arī tādi, kuru atbalsts ir ļoti liels, bet viņi vēlas palikt ēnā, un mēs to respektējam. Iespējams, ka šogad rallija “Sarma” sešiem ātrumposmiem būs katram savs nosaukums, bet tam vēl ir laiks,” teica J.Sniedzāns.
Kopš 1975.gada rallijs “Sarma” ir aizvadīts gan Gulbenes, gan dažos kaimiņu novados. Tas izlaists tikai dažas reizes, kad to liedza siltie laika apstākļi. Pa šiem gadiem skatītājiem bija dota iespēja vērot ne tikai pašmāju un Latvijas ekipāžas, bet arī pasaules elites braucējus.
Leģendārā rallija “tēvs” un pamatlicējs Vilhelms Sniedzāns sev ierastajā humora noskaņā piebilst: “Ja būtu vecie laiki un vēl pastāvētu goda dēļi, tad es zinu vīrus, kas būtu pelnījuši tur būt. Nevaru nosaukt visus, bet Uldi Misiņu (“Avoti”), Aldi Stūrišku (“Grantiņi 1”), Juri Pauloviču (“Ķelmēni”) un Stanislavu Gžibovski (“Lācīši”) nevar nepieminēt, jo viņi ir tie, kas vienmēr ir atbalstījuši šo sporta veidu, un bez viņiem “Sarma” nebūtu tāda, kāda tā ir.”
Druvēnieši, skatieties, ka nepaliekat bez jaunā ceļa seguma tāpat kā mēs, tirzmalieši, pēc rallija!
Cilvēku vajadzībām naudas nav, bet deputātu algām un rallijiem gan pietiek!
kapec slidotava slegta
Tirzmalieti nevajag muldēt ja nezini. Rallijs galīgi nav pie vainas tam segumam. Es pats personīgi braucu aiz visām sporta mašīnām un segumam nebija ne vainas.
Tādā salā nav ieteicams liet ledu, jo tas veidojas trausls. Tu tiešām pie -20 taisies slidod?
Tirzmalietis ir melis un muldoņa….. Tirzas ceļa būvē lietotajai bitumena emulsijai, kas neatbilda prasībām, nav nekāda sakara ar ralliju!
Pēc rallija ceļš bij uzarts,katru darba dienu braucu pa ceļu Galgauska -Tirza…Ralliijs mūsu pusē ir supernotikums,labāk pa zemes ceļiem lai brauc!