Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Gulbenes rallijā “Sarma 2023” kopvērtējumā uzvar igauņi

Foto: Gatis Bogdanovs.

Sestdien, 11. februārī, tika aizvadīts Latvijas rallija čempionāta pirmais posms – rallijs “Sarma 2023”. Visu rallija līdzjutēju uzmanība tika pievērsta šī rallija lielākajai intrigai – vai latviešu sportistiem pēc trīspadsmit gadu pārtraukuma izdosies izcīnīt kopvērtējuma uzvaru šajā tradicionālajā ziemas rallijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Visu ralliju ļoti sīva cīņa par uzvaru kopvērtējumā noritēja starp igauni Timmu Kergi un Emīlu Blūmu. “Lai arī visu ralliju vadībā bija Timmu, pēdējā ātrumposmā neticamu uzvaru, apsteidzot igauni par nieka 11 sekundes simtdaļām, “izrāva” Emīls Blūms. Brīdī, kad visi priecājās par latviešu uzvaru, tika atklāta Blūma automašīnas neatbilstība tehniskajiem noteikumiem, kam sekoja sāpīga diskvalifikācija un uzvarētāju lauru nonākšana igauņu Timmu Kerges un Arro Vahtra rokās,” stāsta “Sarmas” preses sekretārs Ģirts Avotiņš.

Par šādu uzvaru nepriecājās pat Timmu Kerge: “Rallijā “Sarma” vienmēr ir bijis ļoti labs rallijs un tajā ir ļoti jauka atmosfēra. Mums vienmēr gribas te atgriezties. Šogad bija ļoti sarežģīti laikapstākļi – ļoti strauji kusa, un brīžiem mums likās, ka mēs vadām laivu, bet viss beidzās labi. Par savu uzvaru uzzināju tikai apbalvošanas laikā, diemžēl tāds ir rallijs. Būt par uzvarētāju, protams, ir forši, bet šis nav skaistākais veids, kā par tādu kļūt.”

Salīdzinoši sīva cīņa notika arī par trešo vietu (pirms Blūma diskvalifikācijas) rallija kopvērtējumā – tajā iesaistījās Mārtiņš Sesks, kurš faktiski bija gandrīz tikpat ātrs, cik Kerge un Blūms, kā arī Jānis Vorobjovs un Karls Peders Nordstrands. “Finišā Sesks bija ātrākais no šīs trijotnes, izcīnot otro vietu kopvērtējumā, savukārt Vorobjovs nespēja noturēt tādu tempu kā ziemas rallijā debitējušais Nordstrands,” saka Ģ.Avotiņš.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Interesantas cīņas bija vērojamas ne tikai starp rallija kopvērtējuma līderiem – klasē LRC6, kurā sacenšas dalībnieki ar jaudīgām klasiskās piedziņas automašīnām – visu ralliju aizraujošu dueli demonstrēja Ronalds Baldiņš un Zigurds Kalniņš, kas noslēdzās ar Baldiņa uzvaru. “Savukārt nedaudz mazjaudīgāku viena tilta piedziņas automašīnu klasē visi gaidīja Ivo Ķilpja un Kaspara Kaņepa-Kalniņa divcīņu, taču tā izpalika, jo Ķilpis kārtējo reizi rallijā “Sarma” piedzīvoja kūleni, bet Kaņeps-Kalniņš cīnījās ar tehniskajām ķibelēm. Abi šie sportisti attiecīgi piekāpās pārējiem savas klases dalībniekiem,” stāsta Ģ.Avotiņš.

Rallija pirmajā aplī aizraujošu cīņu demonstrēja arī vēsturiskā rallija kausa ātrākās ekipāžas – Mārtiņš Svilis un Kristaps Dzīvītis. Diemžēl Sviļa automašīnu otrā apļa sākumā pievīla bremžu sistēma un Dzīvītis finišu sasniedza ar ļoti lielu pārsvaru pār saviem tuvākajiem sekotājiem.

“Savukārt rallijsprinta ieskaitē Miks Ķenavs bija pārliecinoši ātrākais visos ātrumposmos, jo, jau pieminētais, Mareks Švarcs-Švampāns nebija tik ātrs, lai cīnītos par uzvaru, jo par godu sava stūrmaņa Armanda Lūkina dzimšanas dienai trasē iemēģināja Latvijā radīto “Ford Fiesta NRC” rallija automobili. Savukārt trešo vietu izcīnīja Vigo Rubenis, kurš bija viens no retajiem rallijsprinta dalībniekiem, kas, nesacenšoties arī rallija ieskaitē, startēja aiz visiem rallija ieskaites dalībniekiem daudz citādākos ceļa apstākļos,” stāsta Ģ.Avotiņš.

Plašāku informāciju par ralliju un visus rezultātus iespējams atrast čempionāta mājas lapā autorally.lv.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.