Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+3° C, vējš 1.04 m/s, A vēja virziens

Rallijsprintā “Latvija” uz pjedestāla - divu gulbeniešu pārstāvētas ekipāžas

Foto: no “Dzirksteles” arhīva

Latvijas autorallija sezonas noslēgums oktobra beigās norisinājās Rīgas Biķernieku trasē, autorallija ekipāžām sacenšoties Latvijas Rallijsprinta kausa un Latvijas Vēsturisko automašīnu rallija kausa sezonas pēdējā posmā “Latvija”. Uzvaru sacensību kopvērtējumā izcīnīja Mārtiņa Ločmeļa un gulbenieša Harija Vējiņa (“Subaru Impreza STI”) ekipāža, kura pārspēja Kalvi Blūmu/Raimondu Zeiļuku (“Mitsubishi Lancer Evo”), trešajā vietā – gulbenieša Mārtiņa Ķikusta un Gundara Berķa ekipāža (“Mitsubishi Lancer Evo VII”). Par to vēsta “Autorally.lv”

Rallijsprinta “Latvija” sportiskajā maršrutā šogad pirmo reizi tika iekļauti grunts ātrumposmi Ropažu novadā, tādējādi arī pagarinot sportisko distanci līdz 87,45 kilometriem, ļaujot sezonas noslēdzošajām sacensībām piemērot paaugstinātu kopvērtējuma punktu koeficientu – 1,5.

Sacensības iesākās, kad diennakts tumšajā laikā Ropažu novadā norisinājās pirmie divi grunts ātrumposmi lietus apstākļos, pēc kuru veikšanas sacensību līderpozīcijā izvirzījās Kalvis Blūms/Raimonds Zeiļuks (“Mitsubishi Lancer Evo”), otrajā vietā – 2025. gada minirallija “Latvija” uzvarētāji Mārtiņš Ločmelis/Harijs Vējiņš (“Subaru Impreza STI”), trešajā – Mārtiņš Ķikusts/Gundars Berķis (“Mitsubishi Lancer Evo VII”).

Rallijsprinta “Latvija” turpinājums svētdien Biķernieku trasē jau norisinājās sausos laika apstākļos, ekipāžām sarūpējot diametrāli pretēju braukšanas pieredzi. Ātrumposmi Biķernieku trasē sacensību līderiem Blūmam/Zebuliņam nāca ar tehniskas dabas pārdomām – tā kā sāka pārkarst ekipāžas vadītā “Mitsubishi Lancer Evo” dzinējs, ekipāža bija spiesta ierobežot braukšanas ātrumu un domāt par droša finiša sasniegšanu. Tādējādi rallija vadībā notika maiņa, līderpozīcijā izvirzoties Ločmelim/Vējiņam, kuri, ņemot vērā konkurentu likstas, izrādījās neķerami, otro gadu pēc kārtas autoralliju “Latvija” noslēdzot ar divām izcīnītām uzvarām – gan minirallija, gan rallijsprinta kopvērtējumā.

Vienlaicīgi starp Mārtiņu Ķikustu/Gundaru Berķi un lietuviešu ekipāžu Deividas Gezevičius/Tomas Nenartavičius (“Hyundai i20 VRT”), kā raksta “autorally.lv”, izvērtās divcīņa par iespēju kāpt uz rallijsprinta “Latvija” goda pjedestāla trešā pakāpiena. Svētdienas iesākumā latviešiem – 23,90 sekunžu pārsvars, kas visas dienas gaitā lēnām, bet neapturami dila. Pirms izšķirošā 21,57 kilometrus garā ātrumposma tas bija sarucis jau līdz 1,15 sekundēm. Brīdī, kad jau šķita, ka viss atrisināsies kaimiņvalsts ekipāžai par labu, tieši Gezevičius vadītajam auto tika pārsists ritenis, tāpēc tika zaudētas četras minūtes un līdz ar to arī cīņa par goda pjedestālu.

Līdz ar rallijsprinta “Latvija” izskaņu finišējusi Latvijas autorallija 2025. gada sezona. Uzsākot starpsezonu pārtraukumu, autosportistiem ir trīs mēnešus garš pārtraukumus, lai sagatavotos 2026. gada sezonai, kas sāksies 23.-24. janvārī ar ralliju “Alūksne”.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.