
Pagājušajās brīvdienās Alūksnē startēja un Gulbenē finišēja kārtējais velobrauciens “Bānīša kauss jeb Apsteidz tvaiku!”, kurā ar tvaika lokomotīvi “Ferdinands” un tās ritošo sastāvu sacentās 136 dalībnieki. Startā Alūksnē un finišā Gulbenē klātesošos un sportistus uzmundrināja Latvijā pazīstamais satiksmes eksperts Pauls Timrots. Kopš 2017. gada maršrutā Gulbene-Alūksne notikušas četras sacensības, bet maršrutā Alūksne-Gulbene trīs. Sacensības rīkoja Gulbenes un Alūksnes novada pašvaldības un biedrība “VeloRīts”.
Šogad uz starta Alūksnē stājās 136 dalībnieki, arī pārstāvji no Lietuvas un Igaunijas. Šogad bija mainīta finiša vieta, kas atradās otrpus sliedēm pie Gulbenes depo ēkas. Distances garums izrādījās nedaudz virs 40 kilometriem (bānītim nemainīgi 33), un maršrutā bija iekļauti grants un lauku ceļi, kā arī meža takas un pļavas. Trase nebija viegla, un vietām sportistiem nācās pārvarēt arī dubļu šķēršļus. Daži no sportistiem pēc finiša atzina, ka šogad jāsacenšas nebija tikai ar “Ferdinandu”, bet arī ar iespaidīgo vēju. Varbūt tieši tāpēc leģendāro bānīti apsteigt šogad izdevās tikai sešiem dalībniekiem, starp kuriem arī biedrības “VeloRīts” pārstāvis Reinis Markss. Pandēmijas laikā bija cits formāts. 2018. gadā, kad velosipēdisti sacentās ar dīzeļlokomotīvi, to apsteidza deviņi dalībnieki.
Šogad kopumā to varētu saukt par bānīša uzvaru, taču biedrības “VeloRīts” pārstāvis Imants Kublačovs laikrakstam skaidroja, ka īsti korekti bānītim pierakstīt šo uzvaru tomēr nebūtu.
“Startā attaisnotu un tehnisku iemeslu pēc velosipēdistu starts aizkavējās par 10 minūtēm. Savukārt bānītis finišēja viņam paredzētajā laikā, līdz ar to tas ieguva 10 minūšu handikapu attiecībā pret sportistiem. Tomēr, neskatoties uz to, šoreiz nebija pārāk daudz sportistu, kas būtu iekļāvušies laikā, kas apsteidz bānīti. Arī trase nebija viegla, bija arī dubļi. Pirms sacensībām vietām pat nācās cīnīties ar bebru aizsprostiem, lai trase būtu braucama. Arī saskaņošana ar zemju īpašniekiem kļūst arvien grūtāka, jo ne visi ir sajūsmā par sacensībām, kas šķērso viņu teritoriju. Runājot par rezultātiem, mūsu komandā “VeloRīts” bija kupli pārstāvēta komanda, kurā uz starta stājās septiņi dalībnieki. Jāuzslavē Reinis Markss, kurš savā grupā ieguva otro, bet absolūtajā vērtējumā piekto vietu. Arī Flavio Nunes un Kaspars Brezinskis uzrādīja ļoti labus rezultātus, taču viņu grupā konkurence bija liela un līdz goda pjedestālam viņi netika. Nākamais būs 10. jubilejas gads, tad tiks domāts par īpašākām sacensībām, un ceru, ka viss tiks pārdomāts līdz pēdējam sīkumam. Te gan jāsaka, ka divi pandēmijas gadi mums izkrita, taču sportistiem bija dota iespēja to nobraukt individuāli, tāpēc arī tie tiek ieskaitīti kā sacensību norises gadi,” teica biedrības pārstāvis I.Kublačovs.
“Katru gadu, esot organizatoru darba grupā, pārliecinos par saliedētu, spēcīgu un vienota mērķa vadītu komandu. Kopā mēs radām velosacensību svētkus ne tikai pašiem braucējiem, bet arī līdzjutējiem. Priecājos par biedrības “VeloRīts” iniciatīvu un kvalitatīvu pasākuma norises nodrošināšanu! Lai iedrošinātu citus cilvēkus, kuri līdzīgi kā es ikdienā brauc ar velosipēdu un ir sportiski aktīvi, bet kuri nav profesionāli velobraucēji, piedalos šajā pasākumā. Šo distanci var pieveikt, bet atzīšos – tas nav viegli, noteikti nepretendēju uz tvaika lokomotīves apsteigšanu. Starp dalībniekiem redzēju arī Gulbenes novada iedzīvotājus, kuri piedalās pirmo reizi, tas nozīmē, ka šis pasākums pulcē dažādu mērķauditoriju,” saka Gulbenes novada pašvaldības aģentūras “Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs” direktore Simona Sniķe.
Imant, neraudi! Kā skatītāji paši redzējām, ka tvaika vilciens un velobraucēji no Alūksnes startēja vienlaicīgi, tādēļ nekāda kandikapa nebija!!!