No šodienas, 1.novembra, SIA “Gulbenes autobuss” vairs nenodrošina sabiedrisko autobusu kursēšanu valsts pasūtījuma daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi”. Turpmākos 10 gadus šāda pakalpojuma sniedzēja būs AS “Talsu autotransports”.
30.oktobrī uzņēmuma sarunās ar pašvaldību tika panākts pagaidu risinājums skolēnu braucieniem AS “Talsu autotransports” sabiedriskajos autobusos. Sākumā bērni uzrādīs savas jau esošās braukšanas kartes, kuras sarūpējusi pašvaldība. Vēlāk katram no AS “Talsu autotransports” braukšanai tiks piešķirs QR kods. “Dzirkstele” to uzzināja pašvaldībā.
Saistībā ar pārmaiņām “Dzirksteles” redakcija ir saņēmusi vairāku iedzīvotāju tālruņa zvanus, vēstules, komentārus ar pretenzijām par sabiedriskā transporta reisiem, kas ir slēgti ar 1.novembri. Tās ir izmaiņas, kuras ieviesusi VSIA “Autotransporta direkcija”, atsakoties apmaksāt nerentablos reisus.
“Ja ir pretenzijas, mēs VSIA “Autotransporta direkcija” gribētu zināt par konkrētiem reisiem. Pārskatīšana notiek visu laiku, nevis tikai tad, kad darbu sāk jauns pārvadātājs,” skaidro VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Heinsberga.
Gulbenes novada deputāts, sabiedriskā transporta komisijas priekšsēdētājs Ivars Kupčs saka – absurdi viņam šķiet tā saucamie tehniskie reisi, kādi tagad tiks praktizēti. Kā piemēru viņš min to, ka darbdienās vairs pulksten 6.45 nekursē autobuss maršrutā Gulbene-Litenes centrs, bet pulksten 7.21 no Litenes centra šāds autobuss kursē uz Gulbeni. Iemesls esot tāds, ka pēc statistikas no Gulbenes puses uz Liteni ir ļoti maz braucēju, bet pretējā virzienā cilvēki ir. “Bet autobuss uz Liteni brauc, šoferis ir, degviela tērējas, bet cilvēkus, ja tie stāv pieturās, nepaņem,” saka I.Kupčs.
Līdzīgi tagad ir maršrutā Gulbene-Jaunvanagi, kur darbdienās autobuss vairs nekursē pulksten 6.40, bet pretējā virzienā izbrauc pulksten 7.00. Iedzīvotāji jautā, kā tad autobuss nokļūst Jaunvanagos. Taču te ir tas pats princips – tehniskais reiss no Gulbenes uz Jaunvanagiem notiek bez pasažieriem, lai pēc tam no Jaunvanagiem uzņemtu pasažierus uz Gulbeni. “Tiek maksāts par pusreisu. Tā ir tāda kā naudas ekonomija no VSIA “Autotransporta direkcija”, bet es tur pilnīgi nekādu loģiku neredzu. Man nav tas saprotams. Mēs, pašvaldība, esam pret to iebilduši,” skaidro I.Kupčs.
AS “Talsu autotransports” Gulbenes dispečere Kristīne Vendlande saka: “Mēs arī esam sašauti par tehniskajiem reisiem. Aizbraucam uz Letēm un tukši braucam atpakaļ. Stāvēs pasažiere, bet mēs viņu nedrīkstam paņemt, jo mums šis ir tehniskais reiss. Mums nav nekāda prieka braukt tukšā. Uzskatu, ka to tā nedrīkst atstāt. Iedzīvotājiem ir jāraksta iesniegumi VSIA “Autotransporta direkcija”. Zinu, ka Gulbenes novada dome arī ir sagatavojusi vēstuli direkcijai.”
S.Heinsberga no VSIA “Autotransporta direkcija” skaidro: “Tehniskie reisi jeb tukšie reisi netiek apmaksāti, līdz ar to tie var būt un var nebūt. Pārvadātājs var izdomāt, ka autobuss pa nakti paliek, piemēram, Litenē. Tas, kā autobuss tur nokļūst, tas nav garantēts reiss, tas nav regulārs pārvadājums. Tas ir tāpat kā izsaucot taksometru – līdz klientam aizbrauc, bet pa ceļam var neņemt nevienu citu pasažieri. Viņš brauc uz turieni, kur jāsākas pakalpojuma sniegšanai.”
S.Heinsberga saka – Sabiedriskā transporta padomes sanāksmē nesen esot runāts par tehniskajiem reisiem, ka varbūt ir jāveic izmaiņas likumos, taču viņa uzsver: “Tehniskais reiss nav regulārais pārvadājums. Par tehnisko reisu maksā pats pārvadātājs.”
UZZIŅA
● Ar precīzām izmaiņām, kas stājušās spēkā reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļā “Gulbene, Alūksne, Balvi” no 1.novembra, var iepazīties AS “Autotransporta direkcija” tīmekļvietnē sadaļā “Kustības saraksti”, kā arī uzziņu dienesta “1188.lv” tīmekļvietnē.
● Lai sazinātos ar VSIA “Autotransporta direkcija” par vispārīgiem jautājumiem vai saņemtu konsultāciju, var rakstīt uz e-pastu “infot@atd.lv” vai zvanīt pa tālruni 67280485.
● Lai sazinātos ar Gulbenes novada domes sabiedriska transporta komisijas priekšsēdētāju Ivaru Kupču, var rakstīt uz e-pastu “ivars.kupcs@gulbene.lv” vai zvanīt pa tālruni 28331404.
● Lai noskaidrotu informāciju par skolēnu pārvadājumiem, var rakstīt un zvanīt Gulbenes novada pašvaldības vecākajam loģistikas speciālistam Jurim Osim (e-pasts: “juris.osis@gulbene.lv”, tālrunis: 29424007).
● Jautāt par autobusu satiksmi AS “Talsu autotransports” var pa e-pastu “dispeceri@autotransports.lv” vai tālruni 26431820.
AVOTS: NOSAUKTO UZŅĒMUMU UN GULBENES NOVADA PAŠVALDĪBAS
Jā,jā. Uzsāka,ka autobuss kavējās 15 minūtes. Palaist svešu cilvēku ,svešā vietā un tumsā vienu,bez navigācijas. Pilnīgi nesaprotot,kur brauc. Un vēl neko nezinot par reisiem. Ja vēl vakarā palaiž mazo,tad visi cilvēki nemaz satilpt nevar. Nez ko gan viņi tur ir skatījušies!!!! Murgs. Viss autobuss šorīt šalca. Labi,ka šoferis pats bija lustīgs.
Braukšana no Rīgas uz Gulbeni ļoti neērta ar Talsu autotransports autobusiem, sēdeķļi mazi neērti, 1 h vēl būtu normāli, kad 3 h tādā jāsēž nav labi, nevar salīdzināt ar Ecolines autobusiem. Lepojas Autotransporta direkcija, ka nu tagad būs jauni autobusi un jauns jau noteikti ir ērts, redzams, ka nopirkti lētākie Iveco, kas paredzēti piepilsētas reisiem (jo skaidrs, ka ja prasība, ka vidējajam vecumam jābūt 4 gadi, uzņēmējs neieguldīs lielus līdzekļus, lai būtu ērti). Vispār vajag mainīt prasības, kuras izvirza, nevis tikai, lai jauni, bet arī lai relatīvi garojos reisos brauc ērti, tam piemēroti autobusi. Jā nākamgad vēl uz visa fona tiešām palielinās biļešu cenas, kā sola, tad noteikti braukšu tikai ar privāto auto, lai SM un citi ‘zaļie’, kas slavē sabiedrisko transportu man iepūš un paši brauc ar šiem izcili ērtajiem autobusiem. Tā ir, ka lemj birokrāti, kas sen nav braukuši ar sabiedrisko transportu.
Vakar braucu maršrutā Rīga-Gulbene (no Rīgas 14.15).Šoferi ,nez kāpēc divi,centās visus apkalpot laipni,bet daudzās pieturās bija spiesti teikt, ka ņems tikai tikai tos,kuri brauc līdz galam un būs jāstāv kājās.Autobuss,varbūt jauns,bet ļoti neērts.
Šlesera veiksmes stāsts. Kā tik pīķis nāk. Par cilvēkiem protams vienalga.
Vai Ecolines atbalsta valodu, kurā nav garumzīmes? Paskatieties ekrāniņos pieturu nosaukumus. Redzu braucot ar autobusu 14.15 no Balviem uz Gulbeni. Uzmetas zossāda. Un dusmas. Cieniet vietvārdus! Un visiem vienalga? Dzirkstele varbūt var pajautāt, kā tiek ievērota valsts valodas pielietošana?
Vārdu ”zosāda” latviešu valodā raksta ar vienu”s” burtu!
Vai jūs paši domājat ar galvu? Tehniskais reiss. Ja ir pieturā cilvēks,tad viņam ir mērkis kaut kur braukt. Kaut vai uz darbu. Kur ir loģika? Laist tukšu uz vienu pusi!!!! Skaidri parādat,ka jums maksā labu naudu par to kaut kas … Vai gadījumā tā nav mūsu nodokļu nauda? Ko mēs nevaram izmantot uz laukiem. Viss liecina par to. Kāpēc tad jūs cīnījāties ,lai tiktu mūsu pusē? Mums nevajag ne internetu autobusā,ne teikt priekšā pieturas. Zinām,kur jābrauc. Un par piesprādzēšanos pat runa nav,jo tu knapi ielien sēdeklī. Tā bija piektdien. Cilvēks apsēstas,kājas garas,jāsēž šķērsām. Otram vairs vietas nav. Autobuss pilns. Murgu esat, vairāk nekā.
Paskaidro, kā šajā bardakā tu piepin Šleseru, kurš sen jau nav valdībā?
Jaunais pārvadâtājs pilda līguma prasības, ko viņam ir uzlikusi valsts.
Lai Talsu autotransports tehnisko reisu vietā izpilda komercreisus, Direkcijas nebūs jāmaksā, pasažieri tiks uzņemti un Talsu autotransportam būs papildus ieņēmumi.
Stulba valsts un stulbs pārvadātājs,kas tam piekritis.Kas tas tāds-tehniskais reiss?Man pieturā pabrauc garām un nepaņem,lai aizbrauktu līdz galam,apgrieztos un atvestu gala punktā esošos?Kāpēc tad nevar cilvēkus vest visos virzienos?Nu debilums sit augstu vilni….
Māri! Nu Tu dod! Man uz darbu jābrauc ar komercreisu?Es TEVI ARĪ APKALPOŠU TIKAI AR KOMERCPAKALPOJUMU.Varēsi būt ļoti apmierināts.
Jā ,šoferīši arī savākti no visam malām.Nepāzinot Gulbenes novadu dažus reisus izbrauc kā nu kurš māk.Vienkārši Super!
Strādā tak vietējie novada iedzĩvotāji. Nodokłi aiziet vietējai pašvaldĩbai. Kur ir problẽma? Vai ar savām negācijām un negatĩvo attieksmi neaizvainojam savus šoferĩšus, kuri pẽc labākās sirdsapziņas ar lielu atbildību ikdienā veic šo atbildīgo darbu?
Jā. Vakardienas brauciens no Rīgas 14:15 tiešam bija murgs.Autobuss maziņš, cilvēki saspiesti, karsti, ko elpot nebija.
Tieši tā 14-15 no Rīgas piektdien autobuss bija katastrofa,bērni saspiesti, brauca no skolas izvārguši.
Vilks govij nokoda kāju – tāpat kā TALSU AUTOTRANSPORTS !!!
Rita. Zināšanai — nav vairs neviena mūsu šofera….
Ieskatījos 1188.lv
Ir parādījušies jauni ekspres reisi no Balviem, ko apkalpo Norma A/S ( Ecolines) 9:15; 13:45; 17:45? Vai man rēgojas? Tik kurās pieturās , tad viņi uzņem pasažierus Gulbenē , nav skaidrs.
Ja tiešām, tagad uz Rīgu , kursē mazie autobusi no Talsu autransporta, tad klusēt nedrīkst – tas ož pēc speciāli izveidota nolikuma, kur pasažieru ērtības “ir pie kājas”.
Katru reizi ir kaut kādi jaunumi ar tiem autobusiem .kārtējo reizi 6.15 uz Rīgu negāja šodien braucēji nosaluši stundu gaidot labi ka iet nākošais. Vai tiešām šajā interneta laikā nevar kaut kā paziņot iepriekš vai arī kasē kasiere pa mikrofonu pabrīdināt par izmaiņām. Atpakal no Rīgas autobusi gandrīz vienlaicīgi ar dažu minūšu starpību saprotu ka mazie autobusi nepietiek ar to no muguras brauc lielais dzeltenais ecolanss Rīga Žīguri. Kā to saprast divas firmas konkurē..lūdzu nemaniet braucējus.un tur kur atceltie reisi tāda autobusā nebij6.15 un visi nevar paskatīties internetā .pazemojot braucējus..
Ne jau vienmēr vainīgs pie visa ir pārvadātājs.Cik gadus ieilga konkurss uz Gulbenes Alūksnes Balvu iepirkuma lotēm.Tam kas tagad notiek un notiks atbildību jāuzņemas Autotransporta direkcijai.Un ja kāds domā ja pārvadājumus veiktu Gulbenes autobuss viss būtu kārtībā ,tad tas uzskats ir maldīgs.Jebkurš uzņēmējs būtu spiests pirkt lētāko busu.
Nez, kurš gudrinieks ir izštukojis, ka tālsatiksmes autobusiem ir jābrauc no Jaungulbenes uz Gulbīti, pēc, pārsvarā, neviena pasažiera pa to skaisto grantenes posmu? Šodien tur ir izcili apstākļi! Vietējais ceļu uzturētājs tur nesen uzbēra pāris čupas ar mālainu granti, bet neizraka nevienu grāvi, kur ūdenim notecēt. Tie,.kas šādi brauc uz glupeni no kāda tālāka gabala, gan jau iedomājās, uz kādu dirsu viņi ir atbraukuši! Līdzīgi ir ar Padoms – Dzelzava posmu, bet ne tik traģiski.
Pilsētu, piepilsētu un starppilsētu autobusi nu nav viens un tas pats. Sēdēt busā max. 30 min vai 3-4h nav viens un tas pats. Tieši tāpat kā minets, minēts vai mīnēts nav viens un tas pats 🙂
Nu sākas! Šorīt atcelti daudzi reisi. Nav šoferu. Kā var sākt strādāt,ja nav darbinieku? Un atkal cietīs parasts cilvēks un šoferis. Jo viņš būs tas,kas uzklausīs pārmetumus un rupjības. Diemžēl. Sarosaties,vadība,aizbēgs tie paši,kas ir.
Šoferi beidzot biļetes uzskaita cik iekāpj,tad saka beigās iedos,bet neiedod. Grib panākt,ka novadā autobusu neizmanto,lai var slēgt reisus.Šoferi kavē, skolnieki kavē skolu un visi cieš. Kā novads varēja slēgt līgumu un tagad saka,ka tikām maldināti. Saņem algas domē,bet nezin līguma nosacījumus.
Jā biļetes nedod ņēmās ar aparātu,tēlo,ka kaut kas neiet. Tad droši grib,lai autobusu vispār nav.
Braucu šodien ar autobusu, viss grab, autobusa pakāpieni ar asām šķautnēm,pie šofera slidkalniņš slidens un nelīdzens,vecākiem cilvēkiem kur kājām aizķerties,autobusa iekšā pieturas nerāda,biļetes ar vilkšanu velk ārā,aparāti gausi,bet cilvēki ārā gaida,kad šoferis izstieps to biļeti,lai iekāptu.Teikšu,kara laika buss.Par pasažieru ērtībām nav domāts ne mirkli. Vai atbildīgie nevēla
s apceļot Latviju šajos busos?
Kauns. Esam nonākuši tik tālu.