No 3. līdz 17.janvārim Gulbenes novada pašvaldība rīko publisko apspriešanu par koku ciršanu pilsētā Dzelzceļa ielā.
Pašvaldība informē, ka projektējamā Dzelzceļa iela atrodas Gulbenes pilsētas ziemeļu daļā un pieslēdz gan dzīvojamās teritorijas, gan komercapbūves un ražošanas teritorijas Rīgas ielai. Iela pēc tās funkcijas iedalāma vietējas nozīmes ielu grupā, tās kategorija ir – teritoriju pieslēguma savienojums (C-IV).
Ielas brauktuves esošais segums ir neapmierinošā stāvoklī ar izteiktu plaisu tīklu un bedrēm, kā arī segas kūkumošanās pazīmēm.
Esošais reljefs projektējamajā ielas posmā ir samērā līdzens. Asfaltbetona brauktuves platums ielas posmā ir mainīgs – robežās no 7 līdz 7,50 metriem.
Ielas trase projektēta pa esošo ielas klātni, iekļaujoties ielu sarkanajās līnijās. Ielas trases sākums ir pievienojumā Rīgas ielai, bet beigas – Dzelzceļa ielas galā pie ražotnes teritorijas. Ielas kopējais trases garums – 1431,67 metri.
Dzelzceļa ielas braucamās daļas parametri projektēti šādi:
1. Ielas posmā no Rīgas ielas pagrieziena pie Emzes ielas – brauktuves platums 7,50 metri. Posmā no PK 1+46.06 līdz PK 8+40, kur paredzēta segas virsējās kārtas atjaunošana, tiek saglabātas esošās brauktuves apmales un brauktuves platums.
2. Posms no pagrieziena pie Emzes ielas PK 13+00 līdz trases beigām – brauktuves platums 6 un (2×0,50 m nomales).
Būvniecības ieceres ietvaros cērtamie koki
Ielas pārbūves risinājumi projektēti tā, lai maksimāli saglabātu esošos kokus. Tomēr atsevišķus kokus, kopskaitā deviņus, nav iespējams saglabāt, jo šie koki traucē ietves, apvienotā gājēju un velobraucēju celiņa, kā arī autobusu pieturvietas paplašinājuma izbūvei.
Otru cērtamo koku grupu sastāda koki, kuri jau šobrīd atrodas uz esošas sadzīves kanalizācijas tīkla cauruļvadiem un to aizsargjoslā vai arī traucē sadzīves kanalizācijas tīkla paplašināšanai. Šo koku grupu sastāda 57 likvidējami koki. Daļa no tiem vēsturiski sastādīti uz funkcionējošas sadzīves kanalizācijas vada, kas, pēc apsaimniekotāja sniegtās informācijas, ir ļoti sliktā stāvoklī. Lai pārbūvētu un paplašinātu esošo sadzīves kanalizācijas tīklu, nav iespējams izvairīties no šo koku likvidēšanas.
Publiskās apspriešanas laikā iepazīties ar koku ciršanas Dzelzceļa ielā, Gulbenē, materiāliem un aizpildīt aptaujas lapas var Gulbenes novada pašvaldības tīmekļvietnē gulbene.lv sadaļā “Sabiedrības līdzdalība”, Gulbenes novada valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Gulbenē, Ābeļu ielā 2, Centrālās pārvaldes darba laikā.
Vairāk informācijas pie Gulbenes novada pašvaldības Centrālās pārvaldes Attīstības un iepirkumu nodaļas būvinženiera Mareka Goldberga (tālrunis 27846391, e-pasts: mareks.goldbergs@gulbene.lv).
Par katru koku atlaist vienu pašvaldības parazītu
Labāk dzelzceļu ielā nojauciet to karakatūru kas jau trīs gadus stāv,kam garām nevar paiet .Lieciet tiem kokiem miera,kas jums ēst prasa.
Citur tērē lielas naudas, lai kokus pilsētās stādītu. Pat jau lielus, lai cilvēkiem būtu labāk. Mums izcērt. Izmantojot iedzīvotāju kūtrumu. Kā kādreiz teica- nav koku, nav kopšanas un kārtības uzturēšanas problēmu. Bet varbūt vajadzētu konsultēties nevis ar iedzīvotājiem, bet ar vides un veselības speciālistiem? Gulbene ir bedrē, apkārt dūmojošas ražotnes. Arī viens koks palīdz cilvēkam dzīvot veselīgi. Cik tuvredzīgi.
Jā ,lai cērt, savādāk nekko nevar izdarīt ,kad būs sataisits visi priecasies tā diemžel ir ,ne tikai mūsu pilsetā,visur, jaunie koki ko sastādīs būs arī lieli
Jā ,lai cērt, savādāk nekko nevar izdarīt ,kad būs sataisits visi priecasies tā diemžel ir ,ne tikai mūsu pilsetā,visur, jaunie koki ko sastādīs arī būs lieli.
Ja tā cirtīs visu pēc kārtas pienāks arī tava rinda
Par ko Zane priecāsies par tuksnesi.
Tev gan forsi,tava tuksaja buri putniem ziema ,kur palikt
Ko šie bīstamo koku bučotāji teiks kad tie uzgāzīsies viņiem, bērniem, automašīnām , privātmājām, kāds aizies bojā, tad brēks kāpēc savlaicīgi nenozāģēja.
Nevar vai negrib saglabāt ? Stādīs vietā ?
Cik reizes tev personīgi ir uzgāzies? Un katrā teikuma galā piesaukt bērnus ir stulbuma pazīme.
ņemot vērā klimata izmaiņas, t.i. vasaras paliek arvien karstākas, normālās pilsētās novērtē koku radītās ēnas vērtību, bet nejau ulbenē te rīkojās kā kādā urlostānas kišlakā, jo trakāk jo labāk tikai kam labāk….
Kurš gan ir tas eksperts kas nosaka bez koku nociršanas nevar ierakt kanalizāciju?
66!!! koki jānocērt? Vai tiešām visi traucē?
kāpēc jācērt liepas uz šķieneriem zem ceļ ielikt trubas varēja te nevar zem ietves labāk būtu tās māju fasādes sakopuši
Droši vien ka “mūsu” mēra superpadomnieks.
Pēc 10 gadiem visu pārbūvēs un cirtīs atkal ??
Būtu labāk Emzes ielu iztīrījuši. Tur piegazts ar kokiem, koki ceļa malai tuvu, nemaz nerunājot par ielas/ceļa kvalitāti-viss vienās bedrēs. Tie lielie koki ir bīstami gar ceļu, bet neviens to neizvērtē. Būtu normālu braucamu ceļu sataisījuši.
Kas to visu plāno un lemj te jau izskatās ka auns mīdas pa gulbeni
Jūs esat gājis/braucis pa Dzelzceļa ielu?Parādiet-kuri ir tie “bīstamie” koki?Man sanāk bieži tur iet -neredzu,ka kāds koks būtu tik bīstams,lai gāztos cilvēkiem virsū!