
Skolēnu pārvadājumi un autobusi ir ļoti sāpīgs jautājums – sacīja novada deputāte Guna Pūcīte, piedaloties Gulbenes novada domes finanšu komitejas sēdē 20.janvārī. Viņa aizsāka domu apmaiņu par šo tēmu.
Skolēnus pārvadājošie autobusi, kuri diendienā brauc par Gulbenes novada lauku ceļiem, ir “nobraukti līdz kliņķim” – teica G.Pūcīte. Viņa piebilda, ka arī šoferus ir grūti atrast sakarā ar pandēmiju un nepieciešamību vakcinēties pret Covid-19. Deputāte norādīja, ka ir jāpārskata šoferu atalgojums.
Pašvaldības šāgada budžetā ir paredzēts finansējums autotransporta, kas pārvadā bērnus, remontam – sacīja pašvaldības Grāmatvedības nodaļas vadītāja Aija Kļaviņa. “Gada laikā mēs uzskaitām visus remontus, kā arī visu degvielu,” viņa teica.
Ir arī šoferu trūkums
Novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis teica – būtu labi, ja skolēnu pārvadājumus pilnībā spētu nodrošināt SIA “Gulbenes autobuss”. Taču praksē īsti līdz galam tā nenotiek, un tam ir savi iemesli. A.Caunītis teica, ka korekcijas ir ienesusi Covid-19 pandēmija. Brīžiem bijušas problēmas ar šoferu nodrošinājumu uzņēmumā, arī sakarā ar atteikšanos vakcinēties, kas bijis par iemeslu atstādināšanai no darba. Sevišķi lauku teritorijā dabūt uzreiz citu šoferi bijis grūti vai neiespējami.
“Ir brīži, kad mēs (novada pašvaldības administrācija – red.) ar savu transportu palīdzam vai nodrošinām atsevišķu skolēnu pārvadājumu reisu izpildi. Piemēram, Lejasciemā, kad bija lielais aukstums. Laika apstākļu dēļ, ja skolēnu autobuss brauc ilgāk nekā pusotru stundu, apkures stāvoklis autobusā – ne visai labs: priekšā kaut cik silda, bet aizmugurē bērniem salst kājas. Pusotru stundu braukt nav normāli! Tāpēc sadalām maršrutu uz divām daļām. “Gulbenes autobuss” ar savu noslodzi šādus divus mazus maršrutus nevar paņemt un noslogot šoferus ar īsu braucienu rītā un vakarā. Līdz ar to ir jādomā, kā mēs paņemam šo maršrutu uz sevis (pašvaldības Īpašumu pārraudzības nodaļas atbildībā – red.). Cilvēkam, kas ved, iedodam papildu darbu. Bet tas īsti pareizi nav,” stāstīja A.Caunītis.
Kad autobuss tā arī neatbrauc
G.Pūcīte retoriski jautāja: “Vai jums tas liekas normāli, ka pusotru stundu ir jābrauc autobusā, kurā bērniem salst kājas?” Viņa uzskata, ka “visi šie autobusi (SIA “Gulbenes autobuss” pārziņā esošie – red.) ir nolietoti, nobraukti”. Deputāte gribēja zināt, vai šogad ir plānots iegādāties kādu jaunu autobusu. G.Pūcīte piesauca konkrētu piemēru, kad viņa pati kā mamma ar saviem pirmklasniekiem ir stāvējusi pieturā un saņēmusi ziņu, ka plānotajā laikā skolēnu autobusa nebūs, jo tas ir saplīsis. Un tad bijis jādomā, kā līdz skolai tikt pašu spēkiem. “Tiešām ir ļoti jāizvērtē, ko mums tiešām vajag un no kā ir jāatsakās,” teica G.Pūcīte.
A.Caunītis piebilda – kolēģes pārstāstītais bija “Tirzas gadījums” un saplīsušais bija SIA “Gulbenes autobuss” transportlīdzeklis. Domes priekšsēdētājs teica – risinājumi tiek meklēti. Viņš arī neslēpa, ka SIA “Gulbenes autobuss” situācija ar autobusiem “nav spīdoša”. Remontiem nauda ir plānota, taču “ar šāgada budžetu iepriekšējā periodā visus atliktos darbus neatrisināsim”, teica A.Caunītis. Viņš atklāti teica – šogad nāksies “pagaidām lāpīties”. Viņš piebilda, ka pašvaldības Īpašumu pārraudzības nodaļa šogad plāno iegādāties vienīgi pāris mazlietotus autobusus, bet ne pilnīgi jaunus. SIA “Gulbenes autobuss” plānojot papildināt savu autobusu parku.
– Diāna Odumiņa