Vai VAS “Latvijas dzelzceļš” un VSIA “Autotransporta direkcija” ir izpildījušas solījumu līdz gadumijai atjaunot vilciena pieturvietu Jaungulbenē? Šo jautājumu deputāts Aivars Circens uzdeva novada domes priekšsēdētāja vietniecei Gunai Švikai, piedaloties novada domes 2023.gada pēdējā sēdē 28.decembrī.
G.Švika atbildēja: “Gandrīz tikām līdz “Bez Tabu” (“TV3” raidījums – red.), jo viss, ko norunājām, nebija spēkā.” Tikai ar šādu iebiedēšanu no pašvaldības puses minēto valsts uzņēmumu ierēdņi ieklausījušies un reaģējuši. Tad viņi procesu paātrinājuši, bet vēl ne līdz galam. “Netipiski, ka arī mums jāizmanto tādas metodes,” sacīja novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis.
“Pirms trīs dienām pēdējais dokuments nosūtīts uz “Latvijas dzelzceļu”. Nu tad beidzot ir viss,” teica G.Švika. Bet pirms tam pašvaldībā bijusi saņemta prasība uzlikt pieturā trīs laternas un veikt citus drošības pasākumus. Tam visam veiksmīgi esot tikts cauri – esot uzstādītas pieturas vietas nojumes Jaungulbenē, arī apgaismojums izveidots. G.Švika cer, ka jau janvārī vilciens apstāsies Jaungulbenes pieturvietā.
Jau vēstīts, ka iedzīvotāji vēlas Rīgas vilcienam, kas kursē nedēļas nogalē, pieturu Jaungulbenē. Šobrīd šim vilcienam Gulbenes novadā ir tikai viena pietura – pilsētā. Savukārt Madonas novadā – piecas pieturas. Jaungulbenes pieturas punkts pašlaik esot iekonservēts. Satiksmes ministrijai 2022.gada 26.aprīlī tika nosūtīta 176 cilvēku (no Jaungulbenes, Līgo, Daukstu pagasta) parakstīta vēstule ar rosinājumu vilciena pieturu sarakstā iekļaut Jaungulbeni. Šajā sakarā VAS “Latvijas dzelzceļš” 2023.gada 7.februārī apsekoja iekonservēto Jaungulbenes pieturu.
“Dzirkstele” jau rakstīja šeit
Vilciens no Rīgas uz Gulbeni piektdienās, sestdienās un svētdienās atsāka kursēt 2021.gadā.
Kārtējā uzpūstā problēma, lai novērstu uzmanību no pieliktajām algām domē!
Varbūt vairāk būtu jāreklamē šis vilciens? Domāju, ka daļa novada iedzīvotāju, nemaz nezin par šādiem reisiem. Būtu jāinformē arī par vilciena vagonu interjeru, labierīcībām, utt.
imitē, ka baigi strādā…
Ja pareizi sapratu, tad valsts uzņēmumu ierēdņi ir tikuši iebiedēti? Tas ir normāli mūsdienās?
Nesen braucu.
Sēdekļi ērtāki nekā autobusā. Nav saspiestības.
WC gan šķiet tāds pats kā ~30 gadiem, kad braucu pēdējo reizi, bet pieejams jebkurā laikā pēd. vagonā.
Cena no/ līdz Rīgai ar atlaidi, ja pērc caur Mobilly – 6,35
Jā, tiešam nobrīnījos par vairākām pieturām Madonas novadā, uz cilvēki tur kāpā gan iekšā gan arā setdienas rītā.
Tikai izkāpšana Gulbenē ar īsākā un stīvākām kājām var būt apgrūtinoša – perons zems. Tomēr daudz patīkamāka braukšana nekā ar Ecolines 2 st. brbrbusiem.
Tagad lai tā pašvaldības kundze dodas uz gulbenes autobusa biroju, atsper ar kāju durvis un pieprasa, lai tās vietējās klaberkastes saskaņo sarakstu ar vilciena sarakstu! Var arī uz ATD kādu draudīgu ēpastu nosūtīt. Nu tā, lai var tikt uz Līgo, uz Tirzu un vēl šur tur! Nu tā, lai ir civilizēti! Vai tur vajadzēs kādus gadus 5, lai pielektu?
Gan jau ar laiku arī vilcieni būs modernāki. Pacietību!