Ministrijas vaino viena otru un neuzņemas atbildību par brūkošo brauktuvi
Kāpēc ir apturēta valsts vietējā autoceļa Gulbene-Jaungulbene posma 6,54 kilometru garumā un Stāķu pievedceļa 1,08 kilometru posmā pārbūves virzība? Atbildes uz šo jautājumu Stradu un Daukstu pagasta vairāk nekā 30 uzņēmīgie cilvēki, kuri bija parakstījuši kolektīvo vēstuli, ir saņēmuši no divām ministrijām.
Ar abu ministriju atbildes vēstuļu saturu “Dzirksteli” iepazīstina Šķieneru industriālā parka pārstāvis Maksims Zagoruiko.
Nav VARAM saskaņojuma projekta īstenošanai
Satiksmes ministrija skaidro: “Informējam, ka VSIA “Latvijas Valsts ceļi” ir sagatavojusi autoceļa V424 posma (0,0.-6,54.km) un autoceļa V425 “Pievedceļš Stāķiem” posma (0,0.-1,08.km) pārbūves būvprojektu (asfaltbetona segas pārbūvei – red.), kas ir gatavs būvdarbu iepirkuma izsludināšanai, bet nav saņemts Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) saskaņojums šī projekta īstenošanai.”
Tālāk vēstulē tiek atgādināts, ka autoceļš V424 ir iekļauts valsts reģionālo un vietējo autoceļu pārbūves un atjaunošanas investīciju programmā administratīvi teritoriālās reformas kontekstā, tāpēc šā posma pārbūves virzība ir atkarīga tieši no šai programmai pieejamā finansējuma. Nekādā citā valsts autoceļu sakārtošanas programmā minētā posma pārbūve plānota netiek. Taču ministrija ieminas, ka, izstrādājot valsts autoceļu tīklā veicamo darbu programmas, izvērtēs tomēr iespējas iekļaut arī autoceļa V424 posma (0,0.-6,54.km) pārbūves darbus.
Aicina interesēties pie valsts ceļu pārvaldītāja
VARAM atbildes vēstulē atgādināts, ka runa ir par ceļa posmiem Gulbenes novadā, kuri iekļauti Atveseļošanas fonda investīciju plānā, kas paredz valsts reģionālo un vietējo autoceļu tīkla uzlabošanu. Taču pieejamais kopējais finansējums 210 kilometru pārbūvei ir ierobežots, tie ir 92,3 miljoni eiro.
“V424 un V425 posmu īstenošanai nepieciešami vairāk nekā 7,6 miljoni eiro, kas sastāda aptuveni 8 procentus no kopējā finansējuma. Vienlaikus V424 un V425 kilometru kopsumma sastādītu tikai aptuveni 3,6 procentus no kopējā sasniedzamā mērķa,” teikts VARAM atbildē.
Atgādināts arī iepriekš jau vairākkārt paustais, ka Atveseļošanas fonda investīcijas lietojamas administratīvi teritoriālās reformas kontekstā, bet Gulbenes novadā šajā reformā netika mainīta pašvaldības administratīvā teritorija. Rezumējot iepriekš teikto, VARAM skaidri paziņo: nav pietiekamas finansiālās kapacitātes, lai V424 posmu īstenotu. Tomēr dokumenti ir sagatavoti un “finansējuma pieejamības gadījumā tiks vērtēta iespēja īstenot arī V424 posmu”.
VARAM arī norādījusi: “Par citām finansējuma piesaistes iespējām aicinām iesniedzējus (Stradu un Daukstu pagasta uzņēmējus – red.) sazināties ar Satiksmes ministriju un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, ievērojot abu iestāžu kompetenci valsts autoceļu tīkla pārvaldīšanas jomā.”
Jau vēstīts, ka autoceļa Gulbene-Jaungulbene 6,54 kilometru un pievedceļa Stāķiem 1,08 kilometru posma pārbūves būvprojekta izstrāde un autoruzraudzība jau 2021.gadā tika uzticēta SIA “Projekts 3”. Līgumcena – 125 820 eiro bez PVN. Tas bija VSIA “Latvijas Valsts ceļi” organizētais publiskais iepirkums.
Gulbenes novada pašvaldība no savas puses solījusi par saviem līdzekļiem izveidot ietvi/veloceliņu no Gulbenes līdz Šķieneriem 2,45 kilometru garumā. Būvprojekts tiks izstrādāts līdz šī gada beigām. Pašvaldība projektēšanai ir nolīgusi SIA “ReālProjekts”. Līgumcena – 28 500 eiro bez PVN.
#SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par raksta saturu atbild “Dzirkstele”. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”.