Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

Piedāvā attālinātā ierēdņa konsultācijas, Gulbenes novadā pagastos līdz šim tādas iespējas nebija

GULBENĒ JAU OTRO GADU tiek piedāvātas attālinātā ierēdņa konsultācijas. Tā ir iespēja reāli satikties, piemēram, ar VID speciālistu tiešsaistē. Tam ir atsevišķs kabinets, kas nodrošina privātumu. Gulbenes novada VPVKAC vecākā klientu apkalpošanas speciāliste Larisa Cīrule saka, ka konsultācijas laikā centra darbinieks ir klātesošs, jo klientiem pietrūkst digitālo prasmju. FOTO: GATIS BOGDANOVS

Tagad iedzīvotāji visos valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) var pieteikt videokonsultāciju ar iestāžu speciālistiem. Tā ir iespēja cilvēkam izrunāt aktuālos jautājumus ar speciālistu tiešsaistē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija informē, ka no 1. aprīļa iedzīvotājiem visos centros ir iespēja saņemt individuālu videokonsultāciju ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA), Valsts zemes dienesta (VZD), Valsts ieņēmumu dienesta (VID) un Veselības inspekcijas (VI) speciālistiem. Piemēram, VID speciālisti sniedz individuālu konsultāciju jautājumos par kapitāla pieaugumu, kad tiek pārdots personiskais nekustamais īpašums.

Lai saņemtu iestāžu speciālistu attālināto konsultāciju, iedzīvotājam iepriekš jāsazinās ar kādu no centriem un jāpierakstās uz konsultāciju, norādot interesējošo jautājumu. Norunātajā laikā jāierodas centrā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, kur tiks nodrošināta videokonsultācija ar speciālistu.

Pieprasījums – mazs

Gulbenes novada VPVKAC vecākā klientu apkalpošanas speciāliste Larisa Cīrule “Dzirkstelei” stāsta, ka šīs videokonsultācijas nav jaunums, jo pilsētā šis pakalpojums ir pieejams jau otro gadu, bet pieprasījums tam ir mazs, taču pagastos tas gan tiek aktualizēts no 1. aprīļa.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Pagastos līdz šim tādas iespējas nebija. Nesen tika uzstādīta nepieciešamā tehnika, lai varētu nodrošināt videokonsultācijas. Tas ir ērti, jo cilvēkam nav jādodas, piemēram, uz VID konsultāciju Rīgā, Valmierā vai Rēzeknē,” saka L.Cīrule.

Viņa stāsta, ka, piemēram, citas iestādes – VSAA, VZD – Gulbenē ir un cilvēki bieži izvēlas konsultāciju klātienē, tad tagad būs iespējama attālināta saruna ar VSAA speciālistu.

Centri ir nozīmīgs atbalsta punkts tiem iedzīvotājiem, kuriem nepieciešama palīdzība digitālo pakalpojumu pieteikšanai un saņemšanai portālā “Latvija.gov.lv”, arī konsultācijas atbilstošākā valsts pakalpojuma izvēlei. Iedzīvotājiem nav jāmēro ceļš uz attiecīgās iestādes filiāli, kas citreiz nav nemaz tik tuvu un aizņem daudz laika.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šobrīd aktuālas ienākumu deklarācijas

Gulbenes VPVKAC “Dzirkstele” arī noskaidroja, ka iedzīvotājiem šobrīd aktuāli ir saņemt palīdzību gada ienākumu deklarācijas aizpildīšanā un iesniegšanā VID. Ir aktuāli jautājumi, kas saistās ar īpašuma pārdošanu un attiecīgi nodokļu nomaksu. Aktuāli ir arī jautājumi, kas saistās ar dzīvesvietas deklarēšanu. Ikdienā iedzīvotāji vēršas arī ar jautājumiem, kas saistās ar atsavināšanu.

“Ļoti labi, ja cilvēkiem ir savi autentifikācijas līdzekļi, jo tad ir ērtāk sazināties ar nepieciešamajām iestādēm,” saka L.Cīrule.

Viņa arī aicina sakārtot savus autentifikācijas līdzekļus tiem, kam to nav, jo tas atvieglo saziņu ar valsts iestādēm.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

#SIF_MAF2024 #manspagastsmanapilsēta

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par saturu atbild “Dzirkstele”. Publikācija tapusi projektā “Mans pagasts, mana pilsēta” sadarbībā ar laikrakstiem “Staburags”, “Zemgales Ziņas”, “Bauskas Dzīve”, “Ziemeļlatvija”, “Alūksnes un Malienas Ziņas” un “Latvijas Avīze”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (4)

  1. Jasaka paldies meitenei,kura ne vien gribeja palidzet,bet ari prata to izdarit,paldies!

    3
    3
  2. Mulsina tikai tas ka konsultācija notiek caurstaigājamā telpā, ejot un nākot darbiniekiem, citiem apmeklētājiem.

  3. Vecākā klientu apkalpošanas speciāliste? Tātad ir arī parastās un jaunākās?
    Un tad vēl ir kaudze speciālistu saziņai ar sabiedrību, jo kungi jau runāt nemāk, katram vajag savu runājošo sekretutku.
    Tur vismaz puse no tās mājas būtu jāizdzen.

    17
    2
  4. Vai to video konsultāciju nevar nodrošināt no mājām, jocīgi jādodas uz centru un tad pieslēdz video konsultāciju. Laikam vecajiem cilvēkiem nav to digitālo prasmju,bet domāju manā vecumā varētu video konsultācija no dīvāna piedāvāt. Jā Domei tas centrs tur pat tuvu durvīm un tiešām garām tur staigā šurpu turpu.

    7
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.