29.jūlijā, Gulbenes pilsētas svētku laikā, plkst. 18.00 sāksies
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) organizētā tehniskās apskates
nakts. Bezmaksas transporta līdzekļu diagnostika, tehniskā apskate un
citas satiksmes drošības aktivitātes ilgs līdz diviem naktī.
Pierakstīties var, izmantojot CSDD e-pakalpojumus (e.csdd.lv) vai
autovadītājam ierodoties CSDD nodaļās.
Pieraksts ļoti ātri aizpildās. Sākotnēji paredzētās vietas ir 98% aizpildītas.
Šobrīd domājam – kā palielināt savu jaudu, lai vairāk transportlīdzekļiem varētu veikt bezmaksas diagnostiku. Lūgums cilvēkiem, ja viņi ir pieteikušies, bet saprot, ka netiek uz pasākumu, veikt atteikumu. To var izdarīt kā e-pakalpojumos, tā arī CSDD nodaļās – klātienē.
Reģionālajiem tehniskās apskates nakts pasākumiem – Gulbenes, Talsu
un Daugavpils CSDD nodaļās bezmaksas auto diagnostiku varēs veikt tikai
pēc iepriekšēja pieraksta. Šādā veidā mēs gribam rūpēties par mūsu
klientiem – samazināt gaidīšanas laiku un dot iespēju vairāk laika
veltīt citām Tehniskās apskates nakts aktivitātēm.
Augustā tiks izsludinātas pierakstīšanās Talsu un Daugavpils
tehniskās apskates naktīm, bet Rīgā būs ierastā kārtība – “dzīvā rinda”.
Pozitīvais, kas raksturo projektu “Tehniskās apskates nakts”, ir
fakts, ka auto īpašniekiem nav vienaldzīgs spēkrata tehniskais
stāvoklis. Iepriekšējos gados auto diagnostika tika veikta gandrīz
pieciem tūkstošiem automašīnu visos Latvijas reģionos. Šo auto kopējās
raksturīgās iezīmes ir – vidējais vecums ap 10-15 gadiem. 80% no auto
tika atklāti lielāki vai mazāki defekti, pie kam lielākā daļa no tiem
ikdienā piedalās ceļu satiksmē. Galvenās auto diagnostikā atklātās
problēmas saistītas ar ritošo daļu, bremžu sistēmu un auto gaismām, kas
primāri braucējiem garantē drošību ceļu satiksmē.
Latvijas autoparka vidējais vecums ir ap 13 gadiem, tas ir gandrīz
divas reizes vecāks nekā vidēji Eiropā, kur vecums ir 6-8 gadi. Latvijā
katra otrā automašīna tehniskajā apskatē ir ar bojājumiem, kas norāda,
ka ikdienā par auto ir jārūpējas rūpīgāk un regulārāk. Katru dienu
tehniskajā apskatē tiek atklāti satiksmes drošībai pilnībā nepieņemami
fakti, piemēram, katru dienu katrā otrajā tehniskās apskates stacijā
kādam automobilim atsaka darboties bremžu sistēma.