Valsts reģionālā autoceļa Cesvaine-Velēna posmam no Tirzas kapiem cauri Tirzai, Lizumam un līdz ceļam Smiltene-Gulbene Velēnā jau nākamnedēļ sāksies remontdarbi.
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” “Dzirkstele” noskaidroja, ka ceļa posms no Tirzas kapiem cauri Tirzai un no Lizuma līdz krustojumam ar šoseju Smiltene-Gulbene Velēnā tiks sakārtots jau šajā rudenī. Esošajam asfaltam tiks atjaunots segums. Šim ceļa posmam no Tirzas uz Lizumu, kur pašlaik ir grants segums, ir paredzēts arī pārbūves posms, tur darbi beigsies tikai nākamgad rudenī. Pārbūves gaitā grants segumu nomainīs ar asfaltu. Sakārtos arī ūdens atvedi, ieklās šķembu pamatu un uzlies asfaltu. Kopumā viss posms, sākot no Tirzas kapiem līdz krustojumam ar šoseju Gulbene-Smiltene Velēnā, būs asfaltēts. Paredzēts arī Tirzas tilta remonts. Tā nebūs pārbūve, bet “periodiskā uzturēšana”.
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka šo ceļa posmu bija plānots remontēt pagājušajā gadā. Laikraksts arī noskaidroja, ka pērn ap šo laiku jau bija jāsākas remontam, bet notika iepirkuma apstrīdēšana, tāpēc ceļa remonts aizkavējās.
Ceļa pārbūves darbus veiks SIA “Vlakon”. Informācija iepirkumu uzraudzības tīmekļvietnē liecina, ka līgumcena ir 4 118 454,97 eiro.
SIA “Vlakon” būvdarbu vadītājs Ingus Šīris “Dzirkstelei” saka, ka pašlaik notiek sagatavošanās darbi un nākamnedēļ sāksies remontdarbi. Ierobežojumi autovadītājiem būs pakāpeniski. “Nebūs tā, ka visa posma garumā būs luksofori. Pirmais pēc termiņa mums ir posms no Velēnas līdz Lizumam,” saka I.Šīris.
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova skaidro: “30. jūlijā sākti būvdarbi 14 km posmā uz reģionālā autoceļa Cesvaine–Velēna (P38):
- no pagrieziena uz Jaungulbeni (V430) līdz Tirzas skolai (23,05. –25,96. km) atjaunos asfaltbetona segumu. Posmā labos iesēdumus,veiks ceļa profila labošanu ar karsto asfaltu un izbūvēs jaunu asfalta dilumkārtu, atjaunos caurtekas un piecas autobusu pieturvietu platformas. Ceļa nodalījuma joslu atbrīvos no krūmiem, tīrīs grāvjus, demontēs žoga betona stabus, kas atrodas ceļa nodalījuma joslā. Tiltam pār Tirzas upi atjaunos dzelzsbetona konstrukcijas, bojāto tilta konusu, demontēs vecās margas un ietves blokus, uzstādīs jaunas aizsargbarjeras uz tilta un pieejās, tilta brauktuves malās ierīkos1,25 m platas joslas gājēju kustībai. Remontdarbu laikā satiksmi uz tilta organizēs pa vienu braukšanas joslu;
- grants seguma posmu no Tirzas skolas līdz Lizumam (25,96.–30,63. km) pārbūvēs ar asfaltbetona segumu. Ceļa brauktuvi paplašinās, atsevišķās vietās veiks trases taisnošanu, paredzēs ātrumam atbilstošus ceļa garenprofila parametrus. Noslēgumā ieklās divas asfaltbetona kārtas. Paredzēts demontēt esošās un izbūvēt jaunas caurtekas, rakt grāvjus un ierīkot ievalkas, sakārtot drenāžas tīklus. Atjaunos arī autobusu pieturvietas;
- no Lizuma līdz autoceļam Smiltene–Gulbene (P27) (30,64.–37,29. km) atjaunos asfaltbetona segumu – remontēs risas, labos iesēdumus, veiks ceļa profila labošanu ar karsto asfaltu un izbūvēs jaunu asfalta dilumkārtu. Sakārtos ūdens atvadi – tīrīs grāvjus, tīrīs un atjaunos caurtekas. Atjaunos ceļa aprīkojumu un četras autobusu pieturvietu platformas.
Seguma atjaunošanas posmos darbus plānots pabeigt šoruden, savukārt ceļa pārbūve no Tirzas skolas līdz Lizumam darbi ilgs līdz 2025. gada rudenim. Pašlaik braukšanas ātruma ierobežojums būvdarbu posmos 50 un 70 km/h, pieaugot darbu apjomam, ierobežojumu būs vairāk, ieviesīs arī reversās kustības posmus. Būvdarbus veic SIA “Vlakon” un SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība IGATE” par kopējo līgumsummu visos posmos 4 983 330,51 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – PA “BPU&Ingway”. Pārbūves projekta autors ir SIA “Projekts EAE”. Būvdarbi notiek atbilstoši Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros izstrādātajai ceļu remontdarbu programmai un tiek līdzfinansēti no ES Atveseļošanas fonda.”
FAKTI
• Cesvaine–Velēna (23,09.-25,99.km; 2,90 km) – asfaltbetona seguma atjaunošana.
• Cesvaine–Velēna (25,99.-30,63.km; 4,64 km) – pārbūve.
• Cesvaine-Velēna (30,59.-37,40.km; 6,81 km) – asfaltbetona seguma atjaunošana.
Super beidzot !
Ja tur tumsā nebūs kāda avārija, tas būs brīnums.
Ceļa apzīmējumu izvietojums zem katras kritikas. Vakar pavisam bēdīga aina pavērās.
Luksafors nolikts un tālāk brauc kā gribi. Neviena vertikālā ceļa apzīmējuma, kas norādītu pa kuru pusi tad jānotiek kustībai.
Nevajag par agru sapriecāties! Jau ir likums pieņemts, ka no neperspektīviem projektiem var naudu atdot railbaltikam.
Tagad vairs nekam nevar ticēt.
vlakon Kononovas gimenes uznemums
Mēs jau esam pacietīgi, ar smaidu sejā varam ciest un pieciest.
Neesmu speciālists, bet pēc raksta spriežot, ka tik tie šā gada posmi nav pēc tam jāpārtaisa. Labi ziema sāksies, varbūt, vēlāk, bet tam pašam posmam no Velēnas līdz Lizumam nu nepietiek ar vienkāršu asfalta seguma nomaiņu tur vispirms ir kārtīgi jāsagatavo pamatne un to visu paveiks pāra mēnešos, neticu. Būs tāpat, kā ar posmu Tirza-Galgauska pēc pirmās ziemas ceļš būs izjucis. Cerība gan paliek, ka viss būs labi, jo tā mirstot pēdējā.