Kāds lejasciemietis piedzīvojis lielus zaudējumus ceļa posmā Lejasciems-Dūre, kas ir valsts ceļš.
Autovadītājs, kuru uz šī ceļa piemeklēja nelaime, “Dzirkstelei” stāsta: “29.jūlijā ap pulksten 20.00 pēc tikko “labota” ceļa, braucot aptuveni ar 50-60 km/h pret sauli, uzbraucu pusgalvas lieluma akmenim. Viss ceļš bija akmeņos. Neveiksmīgi pārsistas divas riepas un sadauzīti diski. Vēl uz kāda akmens auto grīdā izsists caurums, tādēļ izsprāga drošības spilveni. Mašīnas grīdai caurums izsists.”
Var vērsties pie sava apdrošinātāja
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja sabiedrisko attiecību konsultants Gints Kalniņš “Dzirkstelei” norāda, ka šis noteikti nav OCTA gadījums. Savukārt Latvijas Apdrošinātāju asociācija skaidro, ka šādā situācijā transportlīdzekļa vadītājs var vērsties pie sava KASKO apdrošinātāja, ja ir noslēgts KASKO līgums, kurš izvērtēs, vai tas ir apdrošināšanas gadījums saskaņā ar apdrošināšanas līguma nosacījumiem, vai arī pie atbildīgā ceļu uzturētāja/remontdarba veicēja.
Pirms tam jāziņo policijai
Valsts policijas Satiksmes uzraudzības rotas vecākais inspektors Viesturs Ronis “Dzirkstelei” skaidro, ka šādos gadījumos teorētiski var vērsties pie autoceļu uzturētājiem, ja tas ir asfaltseguma ceļš un notiek šādas problēmas. “Kas attiecas uz zemes seguma ceļiem, ir ļoti grūti pateikt, jo tur jau var būt atruna, ka jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums, lai varētu apbraukt visus šķēršļus, neradot kaitējumu sev un citiem. Nav noteikts, ja, piemēram, atļautais braukšanas ātrums ir 50 km/h, tad arī jābrauc ar 50 km/h. Ja tas ceļš ir remontēts vai vēl kaut kas darīts, tad ir jāskatās tikai un vienīgi pēc apstākļiem. Bet principā, ja ir vēlme, var vērsties pie autoceļu uzturētājiem, bet tad vajag ziņot pirms tam policijai, jo mēs formējam negadījuma protokolu, un ar šo protokolu autovadītājs tālāk vēršas pie autoceļu uzturētāja,” saka V.Ronis.
Viņš stāsta, ka autovadītāji šādos gadījumos ir saukuši policijas darbiniekus, lai sastādītu negadījuma protokolu, un tas noticis pirms remonta uz Smiltenes šosejas, kad autovadītāji vairākkārt cēla trauksmi par kritisko posmu starp Sinoles krustojumu un Robežkalnu. “Tur mēs regulāri formējām protokolus, un autovadītāji vērsās pret ceļa uzturētājiem, jo bedrēs, kādas bija uz ceļa, riepas tika pārsistas. Bet, kādas bija atbildes, ko autovadītāji saņēma no autoceļu uzturētājiem, nevaru pateikt, jo man nav atgriezeniskās saiknes,” stāsta V.Ronis.
Šobrīd uz šī ceļa autovadītājiem jāievēro ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes. “Autovadītāji uzvedas, kā nu kurš, tieši tāpat kā arī uz visiem citiem mūsu ceļiem. Tie, kas neievēro ātrumu ierobežojošās ceļa zīmes, tiek sodīti. Ātruma pārsniegšana ne tikai uz šī ceļa, kuru remontē, bet arī kopumā ir pārkāpums ar ļoti lielu īpatsvaru attiecībā pret citiem pārkāpumiem,” saka V.Ronis.
– Inita Savicka
Gan jau apdrošināšanas krāpšanas gadījums. Cilveks, kas dzīvo pasaules malā, neizvēlētos e46 par ikdienas braukšanas līdzekli.
Pēdējās muļķības. Tie, kuri ir šitā modeļa fani, var dzīvot pat meža vidū. Nu nav tur nekas dārgs no viņiem.
Viesturs agrāk bija normāls policajs, bet kā tika priekšniekos ir pārvērties par mentu-parasto.
Sodīt, sodīt, sodīt!
protektors gan ir krutais,viena riepa bremzē un tā pati zapaska
To pliko mizu pārsita?
Tikai idiots neredz, ka tā plikā ir rezerves riepa.