Zemnieki jautā, vai ražas novākšanas laikā būtu iespējas noteikt tehnoloģisko pārtraukumu Brīvības ielas rekonstrukcijai Gulbenē. To deputāts Gunārs Ciglis aktualizēja, piedaloties novada domes finanšu komitejas 21.aprīļa sēdē.
Rudenī zemnieki ar smago tehniku vedīs graudus uz nodošanas vietām Gulbenē. Ja joprojām pilsēta būs jāapbrauc caur Stāķiem, lai nokļūtu uz Madonas ceļa un tālāk atkal atgrieztos pilsētā – tas zemniekiem būs apgrūtinoši.
G.Ciglis teica, ka trauksme ir ne tikai Gulbenes novada, bet arī Alūksnes un Balvu novada zemniekiem, kā arī uzņēmējiem, kuru biznesam Brīvības iela ir ļoti svarīga. Pēc G.Cigļa domām, pašvaldībai būtu jāorganizē sanāksme, kur visi ieinteresētie varētu tikties ar rekonstrukcijas veicēja – SIA “Rubate” – pārstāvjiem.
Apmierina būvuzņēmēja darbs
“Šobrīd būvdarbi notiek plānotajā Brīvības ielas pusposmā. Varētu būt, ka līdz rudenim, līdz augustam, šajā posmā darbus arī pabeidz. Tas ir diezgan reāli,” teica novada domes priekšsēdētājs Andis Caunītis. Šogad tiekot plānots pabeigt darbus posmā līdz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Gulbenes daļas atrašanās vietai. A.Caunītis slavēja SIA “Rubate” būvniecības tempus. Rekonstrukcijas darbi ir sadārdzinājušies. Cik lielā mērā, tas vēl nav precīzi zināms – teica A.Caunītis. Viņš lika saprast – SIA “Rubate” iekļaujas laika grafikā. Taču var traucēt neparedzēti apstākļi. Piemēram, asfaltbetons var kļūt deficīta prece.
“Šajos apstākļos garantēt nevaram ne mēs no pašvaldības puses, ne arī uzņēmējs. Tomēr ceru, ka nebūs tik lielas krīzes uz materiāliem, uz asfaltbetonu. Ja nebūs asfalta, nāksies braukt pa šķemboto klājumu. Būs putekļi, būs vēl kaut kas, bet lauksaimniekiem būs jādod iespēja piekļūt graudu realizācijas vietām,” sacīja A.Caunītis.
Uzskata – laikus par to jārunā
“Mums nevajadzētu domāt būvnieka (SIA “Rubate” – red.) vietā. Tāpēc mans uzskats ir tāds, ka laikus ir jāsauc uz sapulci būvnieks un jāpārrunā jautājums. Tāpēc, ka tehnika, kas ved graudus, sver 20-30 tonnas. Tā plūsma būs pietiekami liela un noslogota,” sacīja deputāts Normunds Mazūrs. Ja būvnieks teikšot, ka nav variantu, būšot jādomā, ko darīt. Pagaidām vienīgā alternatīva, pēc N.Mazūra domām, ir virzīt plūsmu caur Stāķiem, taču “arī tas ceļa posms īstenībā ir drausmīgs”.
Brīvības iela, kā zināms, tiks rekonstruēta posmā no Bērzu ielas līdz Parka ielai. Pašvaldība līgumu ar SIA “Rubate” ir parakstījusi darbu veikšanai šogad un nākamgad.
“Mēs plānojam šo projektu realizēt divos gados. Šogad mums ir jārealizē 50 procenti. Tas nozīmē – jāizņem puse no paredzētā aizņēmuma. 2023.gadā būs jāizņem un jāapgūst otra puse no aizņēmuma,” skaidroja pašvaldības Grāmatvedības nodaļas vadītāja Aija Kļaviņa.
2022.gadā pašvaldība šim projektam ir saņēmusi līdzfinansējumu no Satiksmes ministrijas – 1 027 022,80 eiro. Taču pašvaldībai šogad un nākamgad šā projekta realizācijai vēl kopā ir jāaizņemas 1,45 miljoni eiro. Papildus šogad līdzfinansējuma daļa no pašvaldības budžeta jāparedz 108 909,96 eiro.
Brīvības ielas rekonstrukcijas laikā šogad un nākamgad, visticamāk, periodiski būs slēgti kustībai atsevišķi ielas posmi un neērtības būs, akcentēja A.Caunītis.
– Diāna Odumiņa
Tirzas zemnieki pat līdz Stāķiem netiks, jo ceļš Tirza -Galgauska posmā ir kritiski beigts. Kad kaut ko sāks darīt, bedre pie bedres, ceļu izbūvēja rudeni, bet nu jau pavasarī ir tas izjucis. Uzliek zīmi 50km/h, bet tur par uz 50 nevar pabraukt….
Stāķu posmam bedres ir aizlāpītas, bet Tirzas ceļu jau pugadu kā neremontē…. Kad beidzot domās arī par lauku cilvēkiem, kā nogādāt graudus, kā tikt līdz vidusskolai no laukiem??? kā VUGD un citi dienesti, lai strādā, ja pat ceļa nav , kur braukt?
Pavasarī, iestājoties labvēlīgiem laikapstākļiem, būvniekiem par saviem līdzekļiem būs jāveic defektu labošana,” informēja VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova. Iepriekš Dzirksteles raksts- Izjucis pērn remontētais ceļš Tirza-Stāķi-būvniekiem būs jāveic defektu labošana bija, bet nu jau drīz būs vasara, kā darbi netiek darīti tā ne kā…… laužam savus auto un braucam ar sakostiem zobiem un sāpi…..
Nu kur nu bez … Normundiņa replikas!
Zemnieki jau nu gan var atļauties arī kādu lieku kilometru nobraukt. Lai nu netaisās par baigajiem cietējiem. Paši jau ar to smago tehniku visus ceļus sačakarē līdz galam. Rudenī redzējām kā monstrīgi pārkrautie traktori nēsājās pa pilsētu.
taču sabojās jau sadarīto…
Kāpēc nekas nenotiek Vidus ielā? Rubate sagrābj objektus un pēc tam viss stāv uz vietas.
Vienreiz jāizbeidz tāda strādāšana. Vai tiešām nav nevienam jāatbild? Apbrīnojami!!! Pēc tikko taisīta ceļa,nav kur izvairīties no bedrēm un pamatīgām!!! Kā tas iespējams? Sauksim Bez tabu,lai pakratās un parāda Kononovai dzīvajā. Viņa tak Rīgā dzīvodama,neko nezina par laukiem.