
“VĒRSOS GULBENES PASTĀ, gribēdama veikt naudas pārvedumu, bet pasta darbinieki mani atturēja to darīt un brīdināja, ka tādā veidā es tikšu piekrāpta un zaudēšu savus 300 eiro. Šādu summu es biju gatava pārskaitīt sev nepazīstamām personām, kuras man solīja veikt maģiskas darbības, lai varētu veiksmīgi nokārtot savu privāto dzīvi – apprecēties. Tas man tika apsolīts telefonsarunā, kad man piezvanīja un mani apvārdoja nezināma persona,” “Dzirkstelei” stāsta gulbeniete Gunta.
Viņa ar laikraksta starpniecību pateicas VAS “Latvijas Pasts” Gulbenes darbiniekiem.
“Dzirkstele” šo situāciju lūdza komentēt VAS “Latvijas Pasts” Komunikācijas un filatēlijas daļas komunikācijas speciālisti Initu Fedko: ““Latvijas Pasts” ir ne tikai sociāli atbildīgs uzņēmums, bet arī maksājumu pakalpojumu sniedzējs, kas ikdienā, aizsargājot uzņēmuma un klientu intereses, ievēro konkrētas procesuālas darbības. Gadījumi, kad klientus pasargājam no iekļūšanas krāpnieku shēmās, ir regulāri. Mūsu klientu centru un pasta nodaļu darbinieki ir uzkrājuši pieredzi un atpazīst tipiskākās situācijas, kas liecina par iespējamiem krāpšanas gadījumiem. Darbinieki ir apmācīti atpazīt krāpnieciskas pazīmes un zina, kā rīkoties šādos gadījumos. Arī ļaundari aizvien vairāk attīsta savas metodes un nereti no savas puses apmāca klientus sniegt nepatiesas ziņas, norādot, ko atbildēt dažādās situācijās, lai mēs nevaram atklāt krāpšanas nolūku. Bieži par krāpnieku upuriem kļūst sievietes pirmspensijas vai pensijas vecumā, izteiktas ir romantiska rakstura vai investīciju krāpšanas. Nereti, mēģinot cilvēkus pasargāt no naudas līdzekļu zaudēšanas, mūsu darbinieki saskaras ar klientu neapmierinātību, taču katrs gadījums, kad izdodas cilvēku pasargāt no krāpnieku shēmām, ir tā vērts.”