Gulbenes novada iedzīvotāju kārtējais izmisuma sauciens par ceļu Alūksne-Kalniena-Gulbene. Kalnienas iedzīvotāji ir izmisumā! Ikdienas uzturēšanas darbi šim Kalnienas ceļam neko daudz nelīdz.
“Planēšana – tas nav risinājums. Mums ir jau apnicis! Tā ir ņirgāšanās par cilvēkiem. Viena bēdu ieleja. Ceļš ir katastrofāls! Un šis nav mazs ceļš,” laikrakstam 21.martā ziņoja vietējais kalnēnietis Intars.
VSIA “Latvijas Valsts ceļi” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova “Dzirkstelei” norāda, ka minētais ceļš tiek uzturēts ar ikdienas uzturēšanas metodēm un tuvākajā laikā tur nav plānoti kapitālieguldījumi. “Kā zināms valsts ceļu tīkls jau 30 gadus tiek uzturēts ar nepietiekamu finansējumu, tas nozīmē, ka nav iespējams veikt visus uzturēšanas un remonta darbus, kuri būtu nepieciešami,” norāda A.Kononova.
Laikraksts sazinājās ar Gulbenes novada pašvaldības autoceļu (ielu) fonda komisijas priekšsēdētāju un Gulbenes novada domes deputātu Normundu Mazūru, kurš laikrakstam uzsver, ka tā ir “Latvijas Valsts ceļu” neizdarība. “Visi pasaka: nav naudas!” saka N.Mazūrs.
Gulbenes novada domes priekšsēdētāja vietniece Guna Švika “Dzirkstelei” stāsta, ka pašvaldība regulāri zvana, runā, atgādina “Latvijas Valsts ceļu” reģionālajai vadībai par situāciju ar ceļiem, bet ir ļoti grūti kaut ko panākt. “Tas attiecas gan uz Kalnienas ceļu, gan citiem ceļiem, kā arī nesakoptās autobusu pieturas, lēnie bedrīšu remontdarbi. Mēs regulāri sazināmies, sūtām arī viņiem fotogrāfijas, bet diemžēl ir tā, kā ir. Virzības nav. Kas ir mūsu spēkos, mēs cenšamies, bet maz kaut ko varam ietekmēt,” saka G.Švika.
Kāpēc Latvijas meži ceļi ir kārtībā (ceļ jaunus, viemēr ir labi nogreiderēti)?
Vispirms vajag izrakt grāvjus, lai notek ūdens un ceļš būtu sauss.
Šo ceļu jau sen vajadzēja asfaltēt. Tas arī veicinātu tūristu plūsmas no Alūksnes (vismaz kaut kādu daļu) iegriešanos arī Gulbenē, tai skaitā, pa ceļam Stāmerienā, vasaras periodā. Jo tagad tā plūsma pa piķi aiziet Latgales virzienā no Litenes krusta, bet Gulbenē neiebrauc, jo neviens, tai skaitā ar kemperi, kratīties pa zeminieku virzienā uz Stāmerienu, Gulbeni pa lielam negrib.
Ja būtu normāli un izglītoti tajā iestādē vadītāji ka greiderē ceļu tad no nomalēm novelk nost tos valņus lai ūdenim būtu kur notecēt un veidotu ceļa profilu nevis greiderētu ka ar buldozeru
Pareizs ceļa profils un iztīrīti grāvji dotu ļoti daudz. Tagad sataisa vaļņus, grāvju nav vai ciet, viss ūdens uz ceļa un rezultāts ir kāds ir. Un tā ir gandrīz katram grants ceļam, izņemot nesen būvētos…..
Kamēr tronī sēdošo algas būs nesamērīgos augstumos, nekur un nekad nebūs naudas. Ceļa nodokļi kosmoss, kur tad tie paliek? Pilnīgi neviens iestādījums nav ieinteresēts kaut kādai nebūt attīstībai, tikai kā pieraust savas kabatas un pēc iespējas vairāk…kauns.
Ir nožēlojami tas kad Kononovs kundze dzīvo pagātne .30 gadi neko nedarīt un ar to var lepoties tad kāpēc ja kaut kas ne tā pieminam kad Latvija ir Eiropas savienības valsts.Vai LC pārstāve ziņa to kad aiz Kalnienas ir karjera kuras izejmateriāli tika tiek izmantoti ceļu būvē.LC jābeidz dzīvot ar atrunām ir jāsāk meklēt finansējumu lauku ceļiem.
Vai ta minerāļu kaisītājiem tās tonnu zīmes ir saistošas? Vai “pa draugam” tiek likts liels mīkstais uz to?
Vairs jau pat neatputekļo, ber pa virsu akmeņus, smagie braukā nepārtraukti un logi mašīnai jāmaina vairākas reizes gadā
Kalnienā ir gan iedzīvotāji, kuri ikdienā dodas uz darbu, gan uzņēmumi, kuriem jāpiegādā vai jāaizved produkcija. Visiem viņiem ir pienākumi un saistības savā ikdienā. Un tad mums Kalnienā ir šis ceļš, kas savieno ar ārpasauli, par kura sakārtošanu mēs te cepamies. Katram savs darbs ir jāpaveic profesionāli atbildīgi, arī LV ceļu uzturētājam, nevis jāatrunājas par naudu. LVCU pamosties, iztīri grāvjus, nevis planē dubļus!!!