8.decembrī “Dzirkstele” saņēma šādu lasītāja vēstuli: “Mani interesē, vai kāds arī pārbauda, kādā kvalitātē iztīra ceļus? Ceļš Kaipi-Vecaduliena… krusts ar ceļu Gulbene-Madona nav tīrīts, pats zemes ceļš reizi tika tīrīts, lai gan to par tīrīšanu grūti nosaukt. Šorīt ceļš uz Tirzu no Liedes upes – kaut kas nošļūkts, sniega putra un trepe palikusi. Vai tiešām nevar normāli nobraukt un iztīrīt?”
Atbild VSIA “Latvijas Valsts ceļi”: ““Latvijas Valsts ceļi” apseko ceļus, pārbauda arī, kā veic darbus autoceļu uzturētājs. Valsts ceļi ziemā tiek uzturēti atbilstoši uzturēšanas klasēm, kuras tiek piešķirtas, vadoties pēc vairākiem kritērijiem, kur galvenais ir satiksmes intensitāte. Jo noslogotāks ir ceļš, jo ātrāk un biežāk to tīra un veic citus uzturēšanas darbus. Vairāk informācijas par valsts ceļu uzturēšanas prasībām internetā “https://lvceli.lv/buj/ziemas-uzturesana/”.
7. un 8.decembrī turpinājās snigšana. Minētajam autoceļam Kaipi–Vecaduliena (V447) ir C un D uzturēšanas klase. Saskaņā ar normatīvajiem aktiem C uzturēšanas klases posms ir jāiztīra 24 stundu laikā, bet posma ar D uzturēšanas klasi iztīrīšanas laiks netiek normēts. Jāpiebilst arī, ka mainīgos laika apstākļos sniega segas biezums C klasei var būt vidēji 16 cm, bet vietās, kur sanesumi – līdz 20 cm, un šajā gadījumā rādītāji bija atbilstoši Ministru kabineta noteikumos Nr. 26 “Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli” noteiktajām uzturēšanas prasībām mainīgos laika apstākļiem. Par vietējo autoceļu Tirza-Jaungulbene-Liede (V430) – arī tam ir C uzturēšanas klase, izņemot posmu cauri Jaungulbenei.
Saskaņā ar meteorologu prognozēm 12. un 13.decembrī daudzviet valsts teritorijā, tajā skaitā Gulbenes apkārtnē, bija ilgstoša un stipra snigšana. Tiek veikti ceļu uzturēšanas darbi, lai iespēju robežās uzlabotu braukšanas apstākļus, taču jārēķinās, ka tie būs apgrūtināti. Aicinām iedzīvotājus informēt VSIA “Latvijas Valsts ceļi” par apgrūtinātiem braukšanas apstākļiem vai citiem ar satiksmi un ceļu stāvokli saistītiem novērojumiem, zvanot pa diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 80005555, kā arī uzņēmuma kontos sociālās saziņas tīklos “Twitter” un “Facebook”.”
– Pārsla Konrāde
Konkursā uzvarēja lētākais variants un tagad meklē kā ietaupīt, cieš satiksmes drošība, atbildības nekādas tas par Gulbenes ceļu uzturētāju.
Jautājuma būtība šoreiz nav par stundām, cik ilgā laikā jātīra, bet par kvalitāti, īpaši krustojumā. Tas pats par minēto Tirza-Jaungulbene, ieteiktu nolaist lāpstu braucot, nu ja reizi ir pieļaujami šie 16 cm sniega, tomēr nav jau obligāti jāatstāj! Pagājušajā gadā tika tīrīts ļoti perfekti, šogad kaut kāda kļūda, varbūt šoferis nomainījies?
O jaaaa galgauska tirza lizums vispaaar super. Tada sajuta kad 2x gada iztira.neskatoties kad bērni uz tirzas skolu brauc.
Lizums – Druviena tāpat kā vasarā ir nožēlojamā stāvoklī., Nemaz nerunāsim par pašu Lizuma centru
protams,ka parbauda-pasi autovaditaji ar savam gimenem utt.
Tak paņem savu Ķīniešu traktoru un dodies darbā. Vari visus krustus izlaizīt.
Šodien plkst 15 aizbrauca sāls kaisāmā mašīna ar paceltu lāpstu ,kur ceļš nav tīrīts no piektdienas. Lielais ceļš. Robežkalns- Lejasciems. Pat ļoti liela noslodze ceļam. No Velēnas līdz Lizumam tāpat. Pa jauno asfaltu melnais ledus. Sākumā jau uztraucos,ka mašīnai kaut kas,ka nevar noturēt uz ceļa. Bet atbrauca kaimiņš ar autobusu un teica,ka šoferis lūdzis Dievu,lai ar godu mājā. Pareizi bija viens komentārs,visas cilvēku dzīvības uz satiksmes ministrijas sirdsapziņas. Un lai kāds aktīvāks braucējs arī iesūdz tiesā. Jo veltīgi ir aizrādīt,ka ievērojat distanci un ātrumu. Gribēdams nevari pabraukt.
Ja man būtu ķīniešu traktors un man maksātu par darbu, brauktu ar! Bet Jums jau braucot ar satiksmes autobusu viss OK!
Šogad ceļu stāvoklis ir sliktas kvalitātes. Braucu un nevaru saprast vai greiders ir vispār braucis. Pagājušo gadu bija kvalitatīvāk veikti darbi. Pieturas lauku ceļos vispār netīra kāp kaut vai 50 cm sniegā.
Šogad ceļu tīrīšana zem katras kritikas, izskatās, ka darbinieki izguļas, un tad lēnām sāk darbināt sniega tīrāmās mašīnas, ap plkst. deviņiem, desmitiem sāk braukt. Sniegam jābūt iztīrītam agri no rīta, lai jau dodoties darba vai skolas gaitās, lielas ceļš ir izbraucams. No mājas mēs paši izrokam, arī valni norokam, taču ceļi ļoti neizbraucami, pat vairākas dienas nedzirdu greideri braucam. Pagājuša ziemā brauca jau agri no rīta, ap četriem, pieciem un vēlreiz vakarā ap sešiem, tad bija ok.
Uģi..vai tik tu neesi tas pats, kurš brauc ar piepaceltu lāpstu, ietaupot uz degvielas. Tiritājam jau maksā algu nevis personīgajam
Labāk būtu tīrijis nevis apkārt skatījiex, kurš ar kādu traktoru brauc
Pietiek, ka jānotīra vales, kuras tiek aizstumtas priekša
Uğītis slikti informēts par traktora marku un valsti,kur traktoriņš ražots… vai arī slikta redze. 🤭
Piekrītu tam komentētājam,kurš raksta…vai tik tas nav pats tīrītājs,kurš brauc ar puspaceltu lāpstu. Ekonomē degvielu,lai varētu ieliet savā vecajā uz līzinga ņemtajā auto…
Par ceļu tīrīšanas kvalitāti uz pašvaldības ceļiem atbild pašvaldības atbildīgais darbinieks, kurš organizēja iepirkumu, uz mazākas nozīmes ceļiem pagastu pārvaldnieki.
marģis lizumā brauc ar paceltu lāpstu, pēc tam nolej degvielu, pārdod lai b’tu kodzert