
Galgauskas pagasta iedzīvotāja Mārīte Dzene pastāstīja “Dzirkstelei” par to, kā 28. oktobrī apmeklēja VAS “Latvijas Pasts” Gulbenē – viņa jutusies kā nopratināšanā.
“Devos uz pastu, lai radiniecei tepat Latvijā pārveduma veidā nosūtītu skaidru naudu. Liels bija mans izbrīns par pasta darbinieces turpmāko rīcību, kā rezultātā līdz reālām darbībām naudas pārveduma nokārtošanai man bija jāgaida apmēram pusstunda. Man tika palūgts uzrādīt personu apliecinošu dokumentu. Tas tika pārbaudīts. Turklāt ne tikai uz vietas. Darbiniece teica, ka pārbaudi veic kaut kāda noziedzīgi iegūto līdzekļu apkarošanas nodaļa. Man bija jāgaida. Tas bija ilgi. Jautāju, vai varbūt labāk man ierasties nākamajā dienā. Atbilde skanēja – tad pārbaudes procedūra sākšoties no gala. Paliku gaidot. Tālāk tiku detalizēti iztaujāta, kam, uz kādu adresi un kāpēc vēlos sūtīt naudu. Pasta darbiniece man teica – viņai par šo procedūru jārakstot paskaidrojums. Tad viņa saņēma tālruņa zvanu un uz tā pamata turpināja mani izjautāt par to, kas man ir persona, kurai gribu sūtīt naudu. Vēlreiz apstiprināju, ka tā ir mana radiniece. Prasīja, lai atklāju vēl detalizētāk. Teicu – brāļa sieva. Tad man jautāja, kāpēc es vēlos radiniecei pārskaitīt naudu. Teicu – sakarā ar piederīgo cilvēku kapavietu apkopšanu. Jautāja, kāpēc naudas pārsūtīšanai neizmantoju i-bankas iespējas. Skaidroju, ka mana radiniece neprot rīkoties ar šādiem finanšu instrumentiem. Jutos gandrīz vai kā nopratināšanā policijā. Beigās man tomēr izdevās nokārtot naudas pārvedumu radiniecei. Tomēr palika manī sarūgtinājums. Vai tiešām “Latvijas Pasts” mani, pensionāri, tur aizdomās par noziedzīgi iegūtiem līdzekļiem? Sapratu, ka “Latvijas Pastam” nav svarīgi, vai vēlos skaidrā naudā pārsūtīt 5 eiro vai 500 eiro. Runa ir par procedūru, kura ir obligāti jāievēro. Taču man tas liekas absurdi un aizvainojoši.”
VAS “Latvijas Pasts” atbildi “Dzirkstelei” atsūtīja Komunikācijas un filatēlijas daļas komunikācijas speciāliste Inita Fedko: “Teju ik dienu publiskajā telpā dzirdamas ziņas par maldinātiem cilvēkiem, kuri savus ietaupījumus pārskaitījuši svešiniekiem vai cilvēkiem, kuri izlikušies par radiniekiem, tiem pārlieku viegli uzticoties un nepārbaudot informācijas patiesumu. Krāpnieku metodes kļūst aizvien izsmalcinātākas un grūtāk atpazīstamas, un situācijas, kad no gados vecākiem cilvēkiem ar pārskaitījumu palīdzību tiek izkrāptas gan mazākas, gan lielākas naudas summas, vairs nav retums. Esam sociāli atbildīgs uzņēmums, un mums rūp mūsu klientu un viņu veikto darījumu drošība gan pasta, gan maksājumu pakalpojumu jomā. Maksājumu pakalpojumu sfērā ir jāievēro konkrētas procedūras, kas klientiem garantē augstus kvalitātes un drošības standartus, tāpēc var būt gadījumi, kad, ievērojot padziļinātu kontroles procedūru, pārliecināmies par situācijas atbilstību labās prakses principiem. Drošības procedūru piemērošana prasa noteiktu laiku, taču ir vērts uzgaidīt, lai pilnībā izslēgtu krāpniecības gadījumu iespējamību. Esam pārliecināti, ka mūsu klienti ir gana piesardzīgi, taču reizēm drošības pasākumi ir noteicošie, kas ļauj izvairīties no negatīvas pieredzes.”