Jaungulbenes arodvidusskolas vecajās mehāniskajās darbnīcās, kur pirms tam atradās noliktavu telpas, šogad iekārtota jauna, gaiša praktisko un teorētisko apmācību telpa topošajiem automehāniķiem.
Jaungulbenes arodvidusskolas vecajās mehāniskajās darbnīcās, kur pirms tam atradās noliktavu telpas, šogad iekārtota jauna, gaiša praktisko un teorētisko apmācību telpa topošajiem automehāniķiem.
“Ir veikts telpu kapitālais remonts. Likts jauns jumta, griestu, sienu un grīdas segums, izveidoti stendi uzskates materiāliem, ir krāsns telpas apsildei. Arī sienu krāsojums izraudzīts gaišos toņos, lai audzēkņi un pedagogi te justos patīkami,” stāsta Jaungulbenes arodvidusskolas direktora vietniece mācību darbā Dace Kurša.
Projekta aprēķinātā tāme ir apmēram trīs tūkstoši latu, jo tajā ietilpst arī kabineta apgaismojuma sakārtošana, gaismas ķermeņu iegāde un cits.
Direktora vietnieks praktiskajā apmācībā Haralds Kuršs atzīst, ka audzēkņu interese par automehāniķa iemaņām esot liela. To pierāda puišu cītība, lietotus transportlīdzekļus sagatavojot tā, lai braucējam neradītu problēmas.
“Mācību kabinetā ir jābūt uzskates stendiem, kur izvietotas automašīnu detaļas, lai, uzsākot mācības, audzēkņi varētu ar tām praktiski iepazīties, lai zinātu, kas ir vīles, skrūves, dažādas uzgriežņu atslēgas un tamlīdzīgi, jo viens otrs pat āmuru nav rokā turējis, par metāla zāģi nemaz nerunājot,” saka H.Kuršs.
Jaunajā kabinetā uz teorētiskajām nodarbībām vienlaikus pulcējas 30 audzēkņu, bet praktiskā apmācība notiek pa grupām. Ar puišiem strādā pieredzējis pedagogs Viesturs Kušners. Jaunieši apgūst atslēdznieka un metinātāja iemaņas, kā arī prot veikt automašīnas tehnisko apkopi.
“Arodvidusskolā ir iekārtota atsevišķa automašīnu tehniskās apkopes telpa, metinātava un atslēdznieku darbnīca. Skolā prioritāti piešķiram automehāniķa profesijai, tāpēc perspektīvā iecerēts paplašināt tehniskās apkopes telpas, tikai jārod finansējums,” iepazīstina D.Kurša. 2., 3. un 4.kursā audzēkņi dodas kvalifikācijas praksē dažādos ar autotehniku saistītos uzņēmumos, kur šajā laikā veidojas praktiska sadarbība. Ja audzēknis sevi apliecinājis kā labu topošo speciālistu, uzņēmuma vadītājs rod iespēju viņu pieņemt darbā.