Piektdiena, 26. decembris
Dainuvīte, Gija, Megija
weather-icon
+2° C, vējš 2.24 m/s, ZR vēja virziens

Vai esi labs sarunu dalībnieks?

Džeinas Hodžsones grāmatas “Līdzvērtīgs sarunu partneris” mērķis ir atvieglot sarunu uztveri. Ja sarunās jutīsieties ērtāk un brīvāk, vieglāk būs sasniegt tādu iznākumu, kas apmierinās gan jūs pašus, gan citus sarunā iesaistītos cilvēkus.

Džeinas Hodžsones grāmatas “Līdzvērtīgs sarunu partneris” mērķis ir atvieglot sarunu uztveri. Ja sarunās jutīsieties ērtāk un brīvāk, vieglāk būs sasniegt tādu iznākumu, kas apmierinās gan jūs pašus, gan citus sarunā iesaistītos cilvēkus.
Kas tad ir labs sarunu dalībnieks? Nav šaubu, ka sarunās vajadzīga atjautība un pacietība, tāpēc liela nozīme ir spējai ātri domāt un strauji reaģēt. Pacietīgiem jābūt tāpēc, ka pārāk tieša pieeja bieži vien nedod galarezultātu. Mēģinot piespiest sarunu partneri pieņemt jums izdevīgo lēmumu, viņš, iespējams, kļūs vēl stūrgalvīgāks un iecirtīgāks. Darot to pakāpeniski un iecietīgi, ir lielākas izredzes sasniegt apmierinošu sarunu rezultātu. Ne mazāk svarīgi ir pašam būt skaidrībā par sarunas mērķi un to, kur un cik lielā mērā esat gatavi piekāpties, lai šo mērķi sasniegtu. Jāzina arī tas brīdis, kad esat gatavi pārtraukt sarunu, jo negrasāties pildīt noteikumus, ko izvirza pretējā puse.
Lai tiktu galā ar lielo sajūtu un faktu informācijas daudzumu, ar kuru sarunu gaitā var iznākt saskarties, ir nepieciešams Zibenīgas Atbildes Mehānisms – spēja sašķirot informāciju atkarībā no svarīguma un atbilstoši reaģēt. Dž.Hodžsone iepazīstina ar tradicionāliem un mazāk tradicionāliem paņēmieniem, kas palīdzēs reaģēt ātri un iedarbīgi. Domājot par savu nostāju, svarīgi ir zināt sev vēlamo iznākumu, zināt, ko jūs noteikti gribat, zināt savas iespējas, zināt, par ko esat gatavi kaulēties, zināt savas stiprās un vājās puses, zināt savas ideālās, reālās un rezerves pozīcijas, apzināties spēku samēru. Gandrīz tas pats būtu jāzina arī par pretējo pusi.
Veiksmīgas sarunas sākumā ir trīs pamatelementi: izskatieties un izklausieties pašapzinīgi, esiet uzstājīgi un veidojiet saskaņu. 55 procentus no kopiespaida, ko jūs par sevi radāt pirmoreiz, nosaka tas, ko cilvēki redz – izskatu, stāju, sejas izteiksmi, žestus un apģērbu. 38 procentus no kopiespaida rada tas, ko viņi dzird – jūsu balss tonis, akcents, dialekts, runas ātrums, balss tembrs un runas skaidrība. Septiņus procentus kopiespaida rada jūsu vārdi.
Atsevišķas nodaļas grāmatā veltītas ātras reaģēšanas iemaņām un stratēģiskiem paņēmieniem, kaulēšanās noslēpumiem, taktikai, viltībām un draudiem, klausīšanās ieradumiem un prasmei uzdot pareizu jautājumu.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.