Piektdien un sestdien Gulbenes un Madonas ceļos par rallija “Sarma 2003” kausiem sacentās 65 ekipāžas no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas Baltkrievijas un Krievijas.
Piektdien un sestdien Gulbenes un Madonas ceļos par rallija “Sarma 2003” kausiem sacentās 65 ekipāžas no Latvijas, Igaunijas, Lietuvas Baltkrievijas un Krievijas.
Trase, kā atzina sportisti, bija ideāla ziemas rallijam – ledus, sniegs un kupenas gar ceļa malām, kur “atspiesties”. Pēc pirmās dienas izstājās 13 ekipāžas. Neveiksmes piemeklēja arī Latvijas čempionus Matīsu Mežaku/Arni Roni. Pirms rallija ekipāža izplatīja paziņojumu, ka startēs ar priekšējas piedziņas auto “Ford Fiesta” R 2000 klasē, jo iepriekšējais sporta auto “Ford Ecort” ir pārdots, bet jaunais nav vēl iegādāts. Diemžēl čempioni tehnisku iemeslu dēļ izstājās jau 1.ātrumposmā “Dimanti” (Cesvaines teritorijā).
Trīs vai četri kūleņi?
Ātrumposms “Pērlis” Liezēres pusē bija liktenīgs vairākām ekipāžām. Organizatori solīja, ka “Pērlis” skatītājiem būs īpaši interesants, jo trase ir līkumaina un ar tramplīniem, tāpēc līdzjutēju šeit netrūka un viņiem vilties nenācās. Īpaši asas izjūtas sagādāja ekipāža ar 77.kārtas numuru, kas nespēja noturēt auto līkumā un apmeta vairākus kūleņus, taču piezemējās mīkstajā sniegā un, par laimi, cietušo nebija. Aculiecinieku domas dalījās, vai tie bijuši trīs vai četri kūleņi, taču nenoliedzami, tā bija satriecošākā aina rallijā kopumā. Šo pašu līkumu nespēja uzveikt vēl divas ekipāžas, kas gan aprobežojās tikai ar ieslīdēšanu grāvī. Tiesa, vienu auto no kupenas tā arī nevarēja dabūt ārā tikai ar līdzjutēju palīdzību un nācās izmantot tehniku.
Brauks uz “pilnu klapi”
“Pērlī” skatītājiem vairs neizdevās vērot lietuviešu ekipāžu – Rokas Lipeikis/Renatas Vaitkeviciu. Taču par prieku līdzjutējiem trasē parādījās (tiesa, ne vairs kā 35.) Zintis Mezītis/Normunds Mazurs. Laikā startēt viņi nevarējuši tehnisku iemeslu dēļ. Lai arī gulbenieši veica visus četrus ātrumposmus, tomēr tika diskvalificēti par to, ka veica auto remontu neatļautā vietā.
Otrajā aplī sestdien nefinišēja sešas ekipāžas. Neveiksmīgs “Melnupe 1” ātrumposms bija arī Jānim Igaveņam, kas nespēja savaldīt savu auto. Kā Jānis paudis līdzjutējiem, tas esot viņa “pirmais vāks”, tādējādi J.Igaveņš esot “pierakstījies” rallijā un tagad varēšot braukt uz “pilnu klapi”.
Ar igauņiem sīva cīņa
Sīva cīņa par līdera pozīcijām izvērsās starp latviešu braucējiem Ivaru Vasaraudzi/Valdi Spredzi un igauņu ekipāžu Ivaru Raidamu/ Robertu Lepiksonu. Igauņi uzvarēja septiņos no desmit ātrumposmiem, Ivars Vasaraudzis – divos, vienā pārspējot igauni par 5,7 sekundēm. Savukārt Armands Maspāns/Normunds Aizkalns bija pirmie ātrumposmā “Pērlis 1”. I.Raidams guva uzvaru absolūtajā kopvērtējumā un A8 klasē, savukārt I.Vasaraudzis svinēja uzvaru N4 klasē. R13 klasē pārāks bija Mārtiņš Balodis/Andris Bīriņš, kas kopvērtējumā ierindojās 3.vietā.
AN 2000 klasē uzvaru guva Aivars Kivkucāns, kas kopvērtējumā ieguva 12.vietu. R 1600 klasē pirmā vieta – Mārim Neikšānam/Edgaram Utānam.
Svinīgā apbalvošanas ceremonija šoreiz bija daudz plašāka nekā citus gadus. Organizatori bija parūpējušies arī par kultūras programmu Gulbenes kultūras centrā. Sportisti varēja vērot deju kopu “Poga” un klausīties pūtēju uzstāšanos Egona Kliesmeta vadībā. Savukārt A.Kivkucāna ekipāža ar līdzjutēju dāvāto šampanieti sarīkoja īstu svētku “salūtu”.
Pēc apbalvošanas gan līdzjutēji, gan sportisti izklaidējās kopā ar grupu “Forte”. Organizatori – SIA “Auto – moto” pateicas sponsoriem: firmai “Grodi”, “Troicis un partneri”, SIA “Rubate”, “Aiviekstes būvnieks”, firmai “Atika”, zemnieku saimniecībai “Dimanti”.