Katram uzņēmumam ir savi mērķi, kāpēc tiek izvēlēta SEO optimizācija. Vieniem tā ir lapas sakārtošana, citiem tehnisko problēmu novēršana. Tomēr, visiem ir viens mērķis – nonākt pirmajās meklētājprogrammas rezultātu pozīcijās. Lai to sasniegtu, iespējams izvēlēties dažādu veidu un formu SEO pakalpojumus. Pieejama gan pilnā optimizācija, gan problēmgadījumu novēršana, izvēloties atsevišķas daļas – iekšējo, ārējo vai tehnisko optimizāciju. Būtisks SEO elements ir saturs un tajā iekļautie atslēgvārdi. Tieši tāpēc satura optimizācija ir nozīmīga procesa sastāvdaļa.
Satura optimizācija – vai iespējams labot jau esošo saturu?
Protams, sākt visu no sākuma un izdarīt pēc labākās SEO prakses ir vienkāršāk, nekā labot to, kas jau atrodas lapā. Tomēr, pilnīga satura izveide prasa ļoti lielus laika resursus. Šī iemesla dēļ, bieži vien tiek izvēlēts piņķerīgākais darbs – jau esošo saturu pielāgot tā, lai tas sniegtu labākos rezultātus. Bez šaubām, atslēgvārdu izpēte un izvēle ir pamata uzdevums šajā procesā. Iespējams, jau esošajam saturam ir nepieciešami tikai nelieli uzlabojumi, šo atslēgvārdu pievienošana un struktūras izmaiņas.
Kā izmantot H1,H2, H3…?
SEO pakalpojumu Iekšējās optimizācijas sadaļā, pieminēta arī H1-H6 jeb virsrakstu sakārtošana. Patiesībā zem šī nosaukuma slēpjas pavisam vienkārša un viegli pielāgojama metode. Virsrakstu veiksmīga izmantošana ne tikai palīdz meklētājprogrammas algoritma pārbaudes rezultātā iegūt labākus rezultātus, bet arī dod iespēju lasītājam vieglāk uztvert tekstu, izcelt svarīgāko un veidot priekšstatu par aprakstīto. Apakšvirsrakstu (H2-H6) izmantošana atkarīga no teksta garuma un aprakstīto tēmu daudzveidības.
Virsrakstus veido pēc shēmas:
- H1 – Galvenais virsraksts, kas ietver galvenos atslēgvārdus un izsaka raksta tēmu.
- H2 – Apakšvirsraksti, kas atdala galvenās tēmas un ietver nozīmīgākos atslēgvārdus.
- H3 – Sīkāks teksta atdalījums, vienkāršākai teksta uztverei.
Kurp ved saites?
Saišu veidošana ietverta Ārējās optimizācijas SEO pakalpojumu komplektā. Iekšējo un ārējo saišu veidošana ir neatņemama satura daļa. Viens raksts ved pie cita, ar to saistīta raksta. Ārējās saites, kas ved uz citiem resursiem ir vienlīdz svarīgas kā saites, kas ved uz lapu. Galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai saturs, kas sagaida šī ceļa galā ir atbilstošs, kvalitatīvs un attaisno lasītāju izvirzītās ekspektācijas.