Gulbenes ģimnāzijas, 2.vidusskolas un Lizuma vidusskolas skolēni ir iesaistījušies elektroniskā diskusijā par Eiropas Savienību (futurum.eun.org), pavisam šajā diskusijā piedalās vairāk nekā 5000 dažādu Eiropas valstu skolu audzēkņi.
Gulbenes ģimnāzijas, 2.vidusskolas un Lizuma vidusskolas skolēni ir iesaistījušies elektroniskā diskusijā par Eiropas Savienību (futurum.eun.org), pavisam šajā diskusijā piedalās vairāk nekā 5000 dažādu Eiropas valstu skolu audzēkņi.
Gulbenes 2.vidusskolas skolotāja Dita Grigore informē, ka diskusijā, kas notiek angļu valodā, bērni iesaistījušies ar interesi, jo apspriežamās tēmas nav formālas. “Jau otro nedēļu Gulbenes 2.vidusskolas skolēni internetā piedalās diskusijā starptautiskā projektā, kam dots nosaukums – “Pavasara dienas Eiropā”. Bērni sarunājas par visu, kas viņiem liekas svarīgs. Par bērnu un vecāku attiecībām, dzīvnieku aizsardzību, izglītību,” saka D.Grigore. Viņa piebilst, ka, piedaloties diskusijā, ir iespēja pretendēt uz Eiropas skolas sertifikātu, kā arī gūt jaunus kontaktus, draugus. Gulbenes 2.vidusskolā viesojās Ārpolitikas institūta eksperts Jānis Kapustāns un žurnāla “Kapitāls” redaktors Andris Pētersons.
Diskusijā, ko vadīja 12.klases skolēns Sandis Dzērve, piedalījās apmēram 100 skolēnu. Sarunastēma bija par pozitīvo un negatīvo, Latvijai iestājoties Eiropas Savienībā (ES).
Lizuma vidusskolas 10. līdz 12. klases audzēkņi piedalījās interneta viktorīnās par ES. “Jaunieši guva informāciju par ES valstu un kandidātvalstu vēsturi, ģeogrāfiju un politiku. Domāju, ka informāciju par ES skolēni guvuši pietiekami daudz. Tiem, kam ir interese, jau ir izveidojies viedoklis,” ir pārliecināta Lizuma vidusskolas angļu valodas skolotāja Solveiga Vilka.
Gulbenes ģimnāzijas izveidotais “Eiropas klubs” (10. klases skolēni) veidoja anketas, kurās skolēni, skolotāji un vecāki varēja izteikt viedokli par vai pret iestāšanos ES. “55 procenti aptaujāto atzina, ka viņi ir par iestāšanos. Interesanti, ka 19 procenti nebalsotu vispār, jo viņi uzskata, ka viņu balss neko neizšķirtu. Diskusijās nonācām pie slēdziena, ka argumenti gan tiem, kas ir pret, gan tiem, kas ir par, ir līdzīgi vai pat vienādi. Daudziem tie ir emocionāli, bet lielākā daļa atzina, ka Latvija, iestājoties ES, gūs drošību,” komentē Gulbenes ģimnāzijas skolotāja Biruta Pjalkovska.