SIA “Gulbenes autobuss” pasažieru pārvadājumu maršrutos pagājušajā gadā Autotransporta direkcija veikusi apmēram 40 pārbaudes, kurās 5 procentos pārbaužu konstatēti pārkāpumi.
Ņemot vērā, ka ikviena maršruta un reisa pieprasījums tiek vērtēts pēc izsniegto biļešu skaita, iedzīvotāji tiek mudināti ne tikai samaksāt, bet arī ņemt biļetes par braucienu.
“Šogad ir paredzēts palielināt pārbaužu skaitu. Pērn reģionālajos maršrutos tika konstatēti 213 pārkāpumi: autobusos atradās pasažieri bez braucienam derīgas biļetes; pieturvieta, kas norādīta biļetē, nebija atbilstoša autobusa vadītājam nosauktajai; pasažierim, kurš samaksājis par braucienu, nepamatoti izsniegta nulles vērtības biļete. Tāpat tika secināts, ka atsevišķi pārvadātāji nav izpildījuši reisus, nav izlikti autobusu kustību saraksti pieturvietās. Par konstatētajiem pārkāpumiem tiek piemēroti līgumsodi,” stāsta VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.
Šobrīd jau vairākos novados sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek nodrošināti ar transportlīdzekļiem, kuros ierīkota videonovērošana. Paredzēts, ka perspektīvā tāda prasība tiks noteikta kā obligāta, lai būtiski samazinātu biļešu tirdzniecības pārkāpumus. “Ir svarīgi prasīt biļeti autobusa vadītājam un saglabāt to līdz brauciena beigām. Tā pasažieris var izvairīties no naudas soda līdz 20 eiro, ko var uzlikt par braukšanu bez biļetes. Turklāt reģionālā maršrutu tīkla samazināšanas kontekstā iedzīvotājiem, iegādājoties biļeti autobusā, ir iespēja parādīt, ka reisi ir nepieciešami un pieprasīti,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka paredzēts pārskatīt autobusu reisus maršrutos, kā arī vērtēt to lietderību. SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Aigars Kaparšmits atzina, ka sevišķi laukos dzīvojošie gados vecākie cilvēki, kuriem nav iespēju izmantot personisko transportu, nevarēs nekur aizbraukt, ja tiks slēgti vēl citi reisi. 3.martā ir paredzēta Autotransporta direkcijas, Vidzemes plānošanas reģiona un pārvadātāju pārstāvju sanāksme, lai lemtu par iespēju samazināt reisu skaitu. Tas tiek pamatots ar pasažieru skaita samazināšanos par 20 procentiem pēdējo sešu gadu laikā. No pasažieru biļetēm var iekasēt tikai pusi no līdzekļiem, kas nepieciešami sabiedriskā transporta tīkla uzturēšanai.
Vairāk pārbaudīs biļetes autobusos
00:00
20.02.2018
47