Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, DR vēja virziens

VAS “Latvijas dzelzceļš”: cīņa ar vilcienu ir bezjēdzīga un nelīdzvērtīga

Lai
pievērstu sabiedrības uzmanību tam, ka cīņa ar vilcienu ir
bezjēdzīga un nelīdzvērtīga, VAS “Latvijas dzelzceļš”
(LDz) šodien uzsāk sociālu kampaņu par drošu dzelzceļa
šķērsošanu un rīcību dzelzceļa tuvumā. Tās ietvaros LDz
atgādina drošas dzelzceļa šķērsošanas noteikumus un uzsver, ka
dzelzceļu
drīkst šķērsot tikai tam paredzētajās vietās, ievērojot
drošības principus un pārliecinoties, ka netuvojas vilciens.

Pateicoties
LDz īstenotajām satiksmes drošības kampaņām, desmit gadu laikā
dzelzceļa negadījumu statistika ir samazinājusies. Taču joprojām,
neievērojot
vai ignorējot drošības noteikumus, ik gadu iet bojā vai tiek
ievainoti vairāki desmiti cilvēku. Šī
gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa jau notikuši
10 negadījumi, kuros bojā gājuši septiņi cilvēki, bet
traumēti – trīs. Tikmēr pērn Latvijā kopumā reģistrēti
30 negadījumi dzelzceļa satiksmē, kuros cieta 32 cilvēki
– no tiem 23 gāja bojā.

LDz
prezidents Edvīns Bērziņš
:
“Neraugoties uz to, ka statistika kopumā uzlabojas, diemžēl
dzelzceļa negadījumi joprojām notiek – galvenokārt
cilvēku neuzmanības, pārdrošas, bezatbildīgas rīcības un
drošības noteikumu neievērošanas dēļ. Šī gada kampaņā
aicinām ikvienu atcerēties, ka cīņa ar vilcienu nav un nevar būt
līdzvērtīga — vilciens ir daudzreiz smagāks un ātrāks par
jums, un tā manevrēšanas spējas ir ļoti ierobežotas. Tāpēc,
izskrienot vai izbraucot priekšā vilcienam, cīņa ir zaudēta.
Turklāt tajā zaudētāji ir vairāki – ne tikai bojāgājušais,
bet arī vilciena mašīnists, kuram citu cilvēku neuzmanība vai
pārgalvība liek netieši nogalināt savu līdzcilvēku un sadzīvot
ar šo faktu visu turpmāko dzīvi.”

Vilciena
sastāvs nespēj nobremzēt vai apstāties tik ātri kā auto, kā
arī nevar apbraukt šķērsli, tādēļ, lai izvairītos no
sadursmes, vilciena mašīnists ir spiests strauji bremzēt, tomēr
ne vienmēr iespējams to sekmīgi izdarīt. Pērn vilciena mašīnisti
bijuši spiesti strauji bremzēt 96 reizes un no negadījuma tas ļāva
izvairīties 66 gadījumos. Jāatzīmē, ka kravas vilciena svars var
sasniegt 6 000 tonnu, bet pasažieru vilciena – ap 1 000 tonnu.
Vilciena ātrums ir 80 – 120 km/h, bet bremzēšanas ceļš – no
200 m līdz pat 1 km, kas nozīmē, ka visbiežāk vilciena un
cilvēka vai auto sadursmes sekas ir traģiskas un letālas.

LDz
drošības kampaņu īsteno sadarbībā ar “Valsts policiju” un
AS “Pasažieru vilciens”.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.