Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+3° C, vējš 0.45 m/s, R-DR vēja virziens

Eksperts skaidro: pieci populārākie veidi, kā tūristi tiek apkrāpti ārzemēs

Ikviens
no mums brīvdienās vēlas atpūsties un tās pavadīt mierīgā
gaisotnē. Taču atslābinoties, ceļotāji Eiropā paliek neuzmanīgi
un nereti kļūst par dažādu krāpnieku upuriem. Ceļojumu eksperti
piedāvā apskatīt biežāk sastopamos krāpniecības veidus un
laikus tos atpazīt, lai izvairītos no nepatīkamām situācijām
ceļojuma laikā.

Sabojājies
taksometra skaitītājs

Šis ir
viens no populārākajiem veidiem, kā taksometri apkrāpj pasažierus
un īpaši bieži tas notiek lidostu un vilciena staciju tuvumā. Īsi
pēc iekāpšanas taksometrā, autovadītājs informē, ka skaitītājs
ir sabojājies un galamērķī pieprasa neadekvātu samaksu par
braucienu. No tā var izvairīties pārliecinoties, ka skaitītājs
tiešām nedarbojas, vai arī pavisam vienkārši – jau sākotnēji
vienojoties par brauciena izmaksām. Gadījumā, ja taksometra
vadītājs apgalvo, ka bez skaitītāja esot lētāk un nav ar mieru
to ieslēgt – izvēlies citu taksometru.

Bezmaksas
rokassprādzes vai ziedi

Šo
krāpniecības metodi ir iespējams sastapt jebkurā Eiropas valstī.
Tūristam pienāk klāt draudzīgs vīrietis vai sieviete un piedāvā
bezmaksas rokassprādzi, ziedus vai kādu citu priekšmetu. Kad
persona piekrīt to pieņemt, krāpnieks pieprasa naudu un gadījumā,
ja tūrists atsakās naudu dot, sarīko lielu traci. Nekādā
gadījumā nepieņemiet neko, kas tiek dāvāts, it kā par brīvu,
ja vien tam tiešām ir pamatos iemesls. Citādā gadījumā –
laipni atsakieties un dodieties tālāk.

Aviobiļešu
virspārdošana

Vairums
aviokompāniju peļņas palielināšanas nolūkos nodarbojas ar
biļešu virspārdošanu. Ņemot vērā, ka cilvēki regulāri
apzināti vai neapzināti nokavē savus lidojumus, aviokompānijas
pārdod par 10% vairāk biļešu nekā patieso vietu skaitu
lidmašīnā. Šī iemesla dēļ ir pasažieri, kas tiek atstāti aiz
durvīm gadījumā, ja uz reisu ierodas visi, kas ir iegādājušies
biļeti.

Būtiskākā
krāpniecības daļa ir tā, ka tiek pārdotas neesošas aviobiļetes.
Taču tai seko dažādu ēdienu, biļešu vai cita veida kuponu
piedāvāšana kā kompensācija par neiekāpšanu lidmašīnā.
Eiropas Savienības likumdošana paredz, ka gadījumā, ja pasažieris
cieš no biļešu virspārdošanas, tam pienākas līdz pat 600EUR
liela kompensācija un nodrošināta vieta citā avioreisā. No šīs
krāpniecības ir iespējams izvairīties, zinot savas tiesības un
pieprasot to, kas jums kā pasažierim pienākas, skaidro “Skycop”
izpilddirektors Marjus Stonkus.

Draudzīgie
bankomātu palīdzības sniedzēji

Kamēr
jūs izmantojat bankomātu, tiek piedāvātas dažādas pieejas
krāpnieciskai palīdzībai. Bieži vien krāpnieki piedāvā tulkot
tekstu, kas ir redzams uz ekrāna vai palīdzēt citās darbībās.
Taču patiesībā “palīgi” mēģina skenēt jūsu karti ar RFID
karšu skeneri un ieraudzīt, kādu PIN kodu jūs ievadiet bankomātā,
lai vēlāk varētu iztukšot jūsu kontu. No tā var izvairīties
vienmēr aizsedzot ciparu paneli, kurā jāievada PIN kods, kā arī
vienmēr pārliecinoties, ka neviens neskatās uz jums, kamēr
atrodaties pie bankomāta.

Viltoti
Wi-Fi savienojumi

Mūsdienās
piekļūt publiskajam Wi-Fi var būt pat ļoti grūti. Atvērtie
tīkli ir retums, tādēļ cilvēki vienmēr ir priecīgi tādus
atrodot. Taču realitātē hakeri ar nodomu izveido šāda veida
atvērtos tīklus publiskajās vietās, kurās uzturās daudz
tūristu. Tādā veidā tie aplūko visus cilvēka pieejamos datus,
kad tas ir pieslēdzies attiecīgajam Wi-Fi savienojumam. Ja jūs
atrodaties, piemēram, viesnīcā, restorānā, lidostā vai kādā
citā publiskā vietā no šādām problēmām jūs varat izvairīties
jautājot personālam, kurš ir oficiālais interneta savienojums,
nevis ļauties vilinājumam pieslēdzoties bezmaksas savienojumam un
pakļaujot sevi krāpniecības riskam.

Lidojumu
kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop” – uzņēmums,
kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām,
kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par
kavētiem
vai atceltiem

lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies
aviolīnijās, viegli atgūt naudu par kavētu, atceltu vai
pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu
www.skycop.
com.
“Skycop” profesionāļi ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi
aviācijā, tiesā un parādu pārvaldībā ir gatavi palīdzēt
pasažieriem cīņā par savām tiesībām, atgūstot maksimālu
kompensāciju par ciestajām neērtībām. “Skycop” pārvalda
kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.