Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+2° C, vējš 2.24 m/s, DR vēja virziens

Viedtālruņi noklausās: fakts vai izdoma?

Improvizēts
eksperiments, ko veica „Kaspersky”, skaidro patiesību par meklētāju
mehānismiem. „Kaspersky” darbinieki veica eksperimentu, lai noskaidrotu,
vai interneta pakalpojumi izmanto viedtālruņu mikrofonus noklausīšanās
nolūkā, lai sniegtu lietotājiem izdevīgus piedāvājumus. Viņi arī nosauc
versiju kopumu, kas var izskaidrot precīzus trāpījumus pa lietotāju
interesēm.

Uz
interneta lietotāju sarunām balstīti piedāvājumi izraisa jautājumu, vai
meklēšanas sistēmas patiešām spēj ieslēgt mikrofonu, lai noklausītos
cilvēkus. „Kaspersky” darbinieku iegūtie rezultāti ir nenoteikti:
piedāvājumi, kas atbilst lietotāju interesēm un seko pēc viņu
pieprasījumiem vai sarunām par kāroto priekšmetu, var būt tikai
sakritība, vai arī tos var izskaidrot ar citiem faktoriem.

Lūk, īpašo piedāvājumu izcelsmes versijas bez varianta par viedtālruņiem, kas var noklausīties.

  1. Interneta
    pakalpojumi veido precīzus lietotāju modeļus — digitālos avatārus, kas
    pat spēj prognozēt lietotāju vajadzības. Šo prasmju pamatā ir
    tehnoloģija, ko sauc par mašīnmācīšanos. Cita starpā šī metode tiek
    izmantota, lai konstatētu ļaunprogrammatūras: ja objekts izturas līdzīgi
    zināmai ļaunprogrammatūrai, tā var būt ļaunprogrammatūra.
  2. Nejauša
    balss asistenta aktivizēšana — domājams, ka ierīces pastāvīgi neuztver
    lietotāja runu, bet gaida, lai tās uzrunā. Ierīces var nodomāt, ka
    persona ir tās uzrunājusi ar „Ok Google” vai „Hey Siri”, kad patiesībā
    tas nav noticis — nejauši ir atskanējusi līdzīga frāze.
  3. Lietotāju
    domēni — meklētājprogrammas var iekļaut vairākus lietotājus domēnā, ja
    viņi kopā parādās vienās un tajās pašās vietās vai izmanto vienu un to
    pašu Wi-Fi tīklu un viņu saikne ir acīmredzama. Šādos gadījumos
    lietotājiem var parādīt vienu un to pašu reklāmu, jo tiek pieņemts, ka
    viņi var kopīgi pieņem pirkšanas lēmumus.
  4. Veiksmīgi
    minējumi — teorija vēsta, ka ļaudis mēdz pamanīt tikai tās reklāmas,
    kas atbilst viņu vajadzībām. Viņi vienkārši nepievērš uzmanību
    neatbilstīgiem piedāvājumiem un tāpēc ir izbrīnīti, kad nejauši pamana
    kādu atbilstīgu.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.