Improvizēts
eksperiments, ko veica „Kaspersky”, skaidro patiesību par meklētāju
mehānismiem. „Kaspersky” darbinieki veica eksperimentu, lai noskaidrotu,
vai interneta pakalpojumi izmanto viedtālruņu mikrofonus noklausīšanās
nolūkā, lai sniegtu lietotājiem izdevīgus piedāvājumus. Viņi arī nosauc
versiju kopumu, kas var izskaidrot precīzus trāpījumus pa lietotāju
interesēm.
Uz
interneta lietotāju sarunām balstīti piedāvājumi izraisa jautājumu, vai
meklēšanas sistēmas patiešām spēj ieslēgt mikrofonu, lai noklausītos
cilvēkus. „Kaspersky” darbinieku iegūtie rezultāti ir nenoteikti:
piedāvājumi, kas atbilst lietotāju interesēm un seko pēc viņu
pieprasījumiem vai sarunām par kāroto priekšmetu, var būt tikai
sakritība, vai arī tos var izskaidrot ar citiem faktoriem.
Lūk, īpašo piedāvājumu izcelsmes versijas bez varianta par viedtālruņiem, kas var noklausīties.
- Interneta
pakalpojumi veido precīzus lietotāju modeļus — digitālos avatārus, kas
pat spēj prognozēt lietotāju vajadzības. Šo prasmju pamatā ir
tehnoloģija, ko sauc par mašīnmācīšanos. Cita starpā šī metode tiek
izmantota, lai konstatētu ļaunprogrammatūras: ja objekts izturas līdzīgi
zināmai ļaunprogrammatūrai, tā var būt ļaunprogrammatūra. - Nejauša
balss asistenta aktivizēšana — domājams, ka ierīces pastāvīgi neuztver
lietotāja runu, bet gaida, lai tās uzrunā. Ierīces var nodomāt, ka
persona ir tās uzrunājusi ar „Ok Google” vai „Hey Siri”, kad patiesībā
tas nav noticis — nejauši ir atskanējusi līdzīga frāze. - Lietotāju
domēni — meklētājprogrammas var iekļaut vairākus lietotājus domēnā, ja
viņi kopā parādās vienās un tajās pašās vietās vai izmanto vienu un to
pašu Wi-Fi tīklu un viņu saikne ir acīmredzama. Šādos gadījumos
lietotājiem var parādīt vienu un to pašu reklāmu, jo tiek pieņemts, ka
viņi var kopīgi pieņem pirkšanas lēmumus. - Veiksmīgi
minējumi — teorija vēsta, ka ļaudis mēdz pamanīt tikai tās reklāmas,
kas atbilst viņu vajadzībām. Viņi vienkārši nepievērš uzmanību
neatbilstīgiem piedāvājumiem un tāpēc ir izbrīnīti, kad nejauši pamana
kādu atbilstīgu.