Pirmdiena, 22. decembris
Saulvedis, Saule
weather-icon
+2° C, vējš 1.79 m/s, Z vēja virziens

Pašvaldību reformas informatīvā kampaņa VARAM izmaksās 220 000 eiro

 Sabiedrības informēšanas pasākumiem un
komunikācijai par administratīvi teritoriālās reformas norisi šogad
kopumā paredzēti 220 000 eiro, aģentūra LETA noskaidroja Vides
aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

Šajos izdevumos ietilpst finansējums zvanu centra darbības
nodrošināšanai, iedzīvotāju līdzdalības nodrošināšanai reģionālajās
diskusijās, kā arī informatīvā kampaņa medijos.

Ministrija atgādina, ka līdzekļi reformas popularizēšanai ir
piešķirti no valsts budžeta, jo arī valdības lēmums uzliek ministrijai
par pienākumu nodrošināt informatīvo kampaņu un komunikāciju ar
sabiedrību par reformas mērķiem, uzdevumiem, ieguvumiem un tamlīdzīgi.

Publiskajā vidē gan politiskās, gan nevalstiskās organizācijas
paudušas bažas par to, ka reklāmās dzirdams un redzams tieši ministrs
Juris Pūce (AP), kā rezultātā daļa to traktē kā politisko reklāmu.

Tomēr ministrija ir citās domās. “Jāuzsver, ka šī ir sabiedrības
informēšanas kampaņa, nevis reklāma. Ministrija to īsteno ar mērķi vērst
sabiedrības uzmanību uz pašvaldību reformu un iesaistīt iedzīvotājus
tās norisē, ko nodrošina zvanu centra darbība. Reforma ir ministra
virzīta prioritāte, par ko ministrs uzņēmies atbildību, tai skaitā gan
par tās īstenošanu, gan izskaidrošanu sabiedrībai,” pauž VARAM. 

Taujāti, kādēļ tieši ministrs ir redzams reklāmās, nevis, piemēram,
kāds no ierēdņiem, VARAM pamato, ka no šī gada maija līdz augustam tieši
ministrs devās uz katru tikšanos ar pašvaldību deputātiem konsultāciju
procesā, un pašlaik ministrs turpina arī reģionālās vizītes, tiekoties
ar iedzīvotājiem.

Kā ziņots, Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija lūgs Pūcem
skaidrot, cik lietderīga un pamatota ir valsts budžeta līdzekļu
ieguldīšana plašajā reklāmas kampaņā par administratīvi teritoriālo
reformu, aģentūru LETA informēja parlamentā. 

Komisijas priekšsēdētājam Kasparam Ģirģenam (KPV LV) bažas radījis
ministrijas izvēlētais risinājums – reklāmās redzams un dzirdams pats
ministrs Pūce.

Ģirģena ieskatā izvēlētais informatīvās kampaņas stils ļoti atgādinot
agrāko Rīgas domes amatpersonu pašslavināšanu vai Danas
Reiznieces-Ozolas (ZZS) laikā no budžeta līdzekļiem īstenoto Finanšu
ministrijas reklāmas kampaņu par paveiktajiem darbiem, kas pēdējo
Saeimas vēlēšanu kontekstā sabiedrībā raisīja plašas diskusijas par
ētikas principu neievērošanu.

“Manuprāt, izvēlētais risinājums ir pietiekams pamats komisijā
izvērtēt īstenotās kampaņas atbilstību mērķiem un valsts uzticēto
līdzekļu izmantošanas pamatotību,” norādīja deputāts, uzsverot, ka
komisija vērtēs, vai reklāmas medijos ir pamatotas un sabiedrības
interesēs.

“Pagaidām tas, ko redzam un dzirdam, vairāk rada priekšstatu par
viena politiķa priekšvēlēšanu laikam līdzīgu kampaņu tik sabiedrībai
svarīgā jautājumā kā administratīvi teritoriālā reforma,” pauda Ģirģens.

Bažas par informatīvās kampaņas lietderību Publisko izdevumu
komisijai ir paudušas arī nevalstiskās organizācijas un iedzīvotāji.
Komisija lūgusi ministru skaidrojumu sniegt līdz šī gada 29.oktobrim, un
pēc saņemtajām atbildēm tiks lemts par tālāku rīcību.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.