Vidzemes pašvaldībām būs jāsamazina prioritāro
ceļu skaits, lai būtu lielāka iespēja, ka kopīgi izvirzītie svarīgie
posmi tiešām tiek sakārtoti, oktobrī notikušajā Vidzemes plānošanas
reģiona (VPR) Attīstības padomes sēdē rosinājis VAS “Latvijas valsts
ceļi” (LVC) Attīstības pārvaldes direktors Gundars Kains.
Kā aģentūru LETA informēja VPR sabiedrisko attiecību speciāliste
Anita Āboliņa, Attīstības padomes sēdē Kains aicināja vienoties VPR
pašvaldības par 25 prioritāriem ceļu posmiem, taču VPR Attīstības
padomes priekšsēdētāja vietnieks Gints Kukainis (VL-TB/LNNK) norādīja,
ka jau 2018.gada 15.martā Satiksmes ministrijai (SM) adresētā vēstulē
VPR informēja, ka VPR Attīstības padome vienojoties nolēma noteikt
Vidzemes plānošanas reģiona teritorijā četras ceļu infrastruktūras
prioritātes, proti, A3 jeb ceļu Inčukalns- Valmiera- Igaunijas robeža,
A2 jeb Vidzemes šoseju, ceļu Mazsalaca- Gulbene- Rēzekne un ceļu Balvi-
Gulbene- Madona- Pļaviņas.
Āboliņa atgādināja, ka savukārt 2019.gada 23.janvārī SM un LVC
nosūtīja vēstuli, kurai pievienoja pārējo prioritāro ceļu sarakstu, kurā
iekļāva 90 dažāda garuma ceļu posmus Vidzemes plānošanas reģionā. Par
tiem bija vienojošās 26 Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldības un kas
uzskatāms par papildinošu sarakstu iepriekš četrām nosauktajām
prioritātēm, kas joprojām uzskatāmas par hierarhiski augstākām, piebilda
VPR pārstāve.
Viņa uzsvēra, ka pašvaldības par tām vienojās, neskatoties uz to, vai
konkrētie ceļu posmi šķērso vai nešķērso konkrēto pašvaldības
teritoriju, koncentrējoties uz kopējo reģiona attīstību.
“Tas liek secināt, ka kritika attiecībā uz pārmērīgi garo prioritāšu sarakstu Vidzemē nebūs īsti attiecināma,” piebilda Āboliņa.
VPR Attīstības padome apzinās, ka pārējo prioritāro ceļu posmu
saraksts varētu tikt iespēju robežās īsināts, tomēr jau kādu laiku
skaidri noteiktas kopējas prioritātes visai teritorijai, izteicās
Āboliņa.
Kains VPR Attīstības padomes sēdes dalībniekus informēja par darbiem,
kas paveikti valsts autoceļu tīklā 2018.-2019.gadā Vidzemes plānošanas
reģionā, kā arī ieskicēja 2020.-2022.gadā plānoto. Kains norādīja, ka
pašlaik prioritāri ir valsts un reģionālas nozīmes ceļi – tie tiks
sakārtoti vispirms, vienlaikus atzīstot, ka vietējas nozīmes ceļiem
pieejamā finansējuma apmērs būs nepietiekošs.