Otrdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva
weather-icon
+-5° C, vējš 2.27 m/s, ZA vēja virziens

Pašvaldība atbalstīs ideju par elektrovilcienu

Ja akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” izvēlēsies elektrificēt dzelzceļu no Rīgas līdz Madonai, Gulbenes novada pašvaldība rosinās tomēr īstenot šo projektu līdz Gulbenei.
“Kāpēc gan plāniem būtu jāapstājas Madonā?” “Dzirkstelei” saka Gulbenes novada domes priekšsēdētājs Normunds Audzišs. Viņš uzskata – ja būs elektrovilciens, varētu rosināt organizēt regulāros pasažieru pārvadājumus, piemēram, piektdienās un svētdienās. Tā būtu laba alternatīva studentiem atbraukt mājās un pēc tam atkal atgriezties uz studijām. Ja vilciens kursēs uz pusi īsāku laiku, nekā tas bijis līdz šim (četras stundas), noteikti tas būs papildu stimuls izvēlēties šāda sabiedriskā transporta pakalpojumus, uzskata N.Audzišs.
10.decembrī Gulbenē viesojās akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, kurš sacīja, ka par dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem Gulbenē konkrēti neko nezina teikt. Dzelzceļa sliežu ceļu pārvaldītāja ir akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”, kas ir ieinteresēta, lai pēc iespējas lielāka intensitāte būtu tieši dzelzceļa kravu pārvadājumiem – pauda J.Lange. Viņš piebilda, ka Gulbenes novada gadījumā noteikti ir runa par kokmateriālu pārvadājumiem un tas ir savstarpēji saistīts biznesa jautājums. J.Lange sacīja, ka “Latvijas valsts ceļi” ir ieinteresēti, lai reģionos aktīvāk tiktu izmantots dzelzceļš. Iemesls? “Lai mazāk tiktu bojāti autoceļi, piemēram, pavasara periodā, kad ir šķīdonis,” sacīja J.Lange. Visā Eiropā esot raksturīga prakse kravu pārvadājumus vairāk novirzīt uz dzelzceļu.
Akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” publiskotā informācija liecina, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir noslēgusi līgumu ar “Latvijas dzelzceļu” par Kohēzijas fonda (KF) līdzekļu piešķiršanu elektrovilcienu infrastruktūras attīstīšanai. No Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļiem šim mērķim paredzēti vairāk nekā 318 miljoni eiro. Tiks veikta dzelzceļa maģistrālo ceļu elektrifikācija ar 25 kilovoltu maiņstrāvas tehnoloģiju. Pagaidām ir ziņas tikai par paredzētajiem 1.posma darbiem. Līdz 2023.gadam plānots elektrificēt dzelzceļa līnijas Daugavpils–Krustpils, Rēzekne-Krustpils un Krustpils-Rīga. Būvdarbi paredzēti laika posmā no 2020.gada beigām līdz 2023.gada beigām. 

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.