Pirmdiena, 22. decembris
Toms, Tomass, Saulcerīte
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, Z vēja virziens

Iedzīvotāju visaugstāk novērtētās valsts iestādes ir VSAA, VID un PMLP

Pēc iedzīvotāju domām, valsts iestādes, kuras
vislabāk apkalpo klientus, ir Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
(VSAA), Valsts ieņēmumu dienests (VID) un Pilsonības un migrācijas lietu
pārvalde (PMLP), secināts pētījumu kompānijas “SKDS” un Valsts
kancelejas veiktajā valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījumā.

No iestādēm, kas vislabāk sniedz pakalpojumus iedzīvotājiem,
visbiežāk minēta VSAA – to novērtējuši 10% respondentu. Šai iestādei ar
8% seko VID, ar 5% PMLP, ar 4% – Valsts policija, bet Nodarbinātības
valsts aģentūras darbu atzinīgi novērtējuši 4% aptaujāto.

Vērtējot valsts pārvaldes attīstību, 42% iedzīvotāju apstiprinoši
atbildēja uz apgalvojumu, ka “valsts pārvalde pēdējo trīs gadu laikā ir
vienkāršojusi pakalpojumu sniegšanas, saņemšanas procedūru
iedzīvotājiem”, savukārt gandrīz tikpat liela daļa jeb 41% respondentu
piekrituši apgalvojumam, ka “pēdējo trīs gadu laikā valsts pārvaldes
iestādes vairāk sākušas sadarboties savā starpā, mazāk prasot cilvēkiem
tādus datus, kas jau ir citu valsts iestāžu rīcībā”.

Analizējot to, kādā veidā iedzīvotāji vēršas valsts pārvaldes
iestādēs, aptaujā secināts, ka pēdējā gada laikā nedaudz samazinājies
klātienes apmeklējums – šobrīd tā atzinuši 68% aptaujātie, bet pērn –
69%, turpretī par vienu procentpunktu palielinājusies e-pakalpojumu
izmantošana, no 14% pērn līdz 15% šogad.

Retāk ar valsts pārvaldes iestādēm notiek saziņa ar e-pasta palīdzība
– 8%, vai tālruni – 7%, bet vismazāk – pa pastu – 2% un iestādes
mājaslapā vai sociālo tīklu kontos – 1%. Biežāk uz e-pakalpojumu
izmantošanu un saziņu e-pastā norādījuši VID klienti.

Atbildot uz jautājumu, vai saņemtie pakalpojumi atbilst labas
pārvaldības kritērijiem, 82% respondentu apstiprinājuši, ka pēdējās
saskarsmes laikā iestādes darbinieki bijuši zinoši un profesionāli.
Tikpat daudz respondentu atbildējuši, ka iestādes darbinieki ir laipni.
Starp biežāk minētajiem atbilžu variantiem vienlīdz bieži minēts arī, ka
darbinieki bijuši atbildīgi par savu darbu, padarīto un ka ar klientu
sazinājušies saprotamā, vienkāršā valodā – to atzinuši 76% aptaujāto.

Valsts kanceleja piekto gadu pēc kārtas veic valsts pārvaldes klientu
apmierinātības pētījumu, lai noskaidrotu sabiedrības attieksmi pret
valsts pārvaldi kopumā, iegūtu detalizētāku informāciju par iedzīvotāju
saskarsmi ar valsts iestādēm, kā arī uzzinātu, kuru iestāžu darbu
iedzīvotāji vērtē visatzinīgāk.

Pētījums tiek veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru “SKDS”.

2019.gadā iedzīvotāju aptauja norisinājās no 6. līdz 18.septembrim,
tās laikā visā Latvijas teritorijā aptaujājot 1015 respondentus vecumā
no 18 līdz 75 gadiem.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.