Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērn konstatējis vairākus reklāmas pārkāpumus influenceru sociālās saziņas vides ierakstos. Piemēram, influenceri nenorāda informāciju par publicētā satura komerciālo raksturu – attiecīgās informācijas veidošana un publicēšana ir apmaksāta, sponsorēta vai citādi materiāli motivēta, kā arī maldinoša reklāma, kurā produktam piedēvētas neesošas “brīnumainas” īpašības. Influenceri arī neievēro īpašās reklāmai noteiktās prasības, piemēram, enerģijas dzērienu un uztura bagātinātāju jomā. PTAC sodus vēl nepiemēroja, bet, veicot turpmāko uzraudzību, var piemērot atbildību par negodīgu komercpraksi, tostarp uzliekot konkrētus tiesiskos pienākumus un piemērojot soda naudu.
Konstatē pārkāpumus preču reklamēšanā
00:00
20.03.2020
58