No
6. jūlija ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis pārtraucis
darbu
24
stundu režīmā un nodrošina konsultācijas tikai laikā, kad
ģimenes
ārsta prakse nestrādā – vakaros, nakts stundās un brīvdienās.
Informāciju
sagatavoja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD)
pārstāve Arita Freimane.
Katru
dienu visu diennakti ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķi
zvanus
pieņēma
laikā, kad valstī tika izsludināta ārkārtējā situācija
“Covid-19” pandēmijas dēļ
un
veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība bija ierobežota. Ņemot
vērā, ka jūnijā
tika
pārtraukta ārkārtas situācija un šobrīd atkal ir pieejami visi
valsts apmaksātie
plānveida
ambulatorie un stacionārie veselības aprūpes pakalpojumi, ģimenes
ārstu
konsultatīvais
tālrunis atsāks darbu ierastajā režīmā.
Saņem
padomus
Turpmāk,
tāpat kā
iepriekš,
ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa 66016001 darbalaiks
darbdienās būs no
pulksten
17 līdz 8, savukārt brīvdienās tālrunis strādās visu
diennakti.
Uz
šo tālruni iedzīvotāji var zvanīt, kad nav iespējas
konsultēties ar savu
ģimenes
ārstu, jo praksē darbalaiks ir beidzies, bet nepieciešams mediķu
padoms un
nav
skaidrs, kā rīkoties. Konsultācijas iedzīvotājiem sniedz
pieredzējuši ģimenes ārsti un ārsta palīgi. Šī ir papildu
iespēja iedzīvotājiem saņemt medicīniskas konsultācijas un
izglītojošus padomus, kā rīkoties vienkāršāku saslimšanu
gadījumos, tādējādi atslogojot Neatliekamās medicīniskās
palīdzības dienestu un slimnīcu uzņemšanas nodaļas.
Ja
pēc zvanītāja teiktā konsultatīvā tālruņa operatoram radīsies
šaubas par personas veselības stāvokli, zvans tiks pāradresēts
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam.
Ģimenes
ārstu konsultatīvais tālrunis 66016001 nav paaugstinātas maksas
tālrunis. Zvanot no fiksētā tālruņa vai mobilā tālruņa,
zvanītājs maksā atbilstoši sava operatora noteiktajiem tarifiem
par zvaniem uz fiksēto Rīgas diapazona numuru. Lai noskaidrotu
maksu par zvanu uz šo tālruni, iedzīvotāji var vērsties pie sava
operatora. Ja ir noticis nelaimes gadījums, pēkšņi pasliktinājies
veselības stāvoklis, apdraudot veselību vai dzīvību,
iedzīvotājiem, tāpat kā iepriekš, jāzvana ātrajai palīdzībai
pa tālruni 113.
Ģimenes
ārstu konsultatīvā tālruņa mediķi telefoniski sniedz padomus
nelielu traumu, pēkšņu saslimšanu vai hronisku slimību
saasinājuma brīžos.
Biežākās
situācijas, kad var zvanīt uz šo tālruni ir: saaukstēšanās,
muguras sāpes,
sāpes
vēderā, ausīs, kaklā, brūces, nobrāzumi, ķermeņa sasitumi,
sastiepumi,
hroniskas
slimības saasinājumi u.c.
Var
doties pie mediķiem
Ārpus
ģimenes ārsta darbalaika medicīnisku palīdzību ir
iespēja
arī saņemt, dodoties uz ārstniecības iestādi – pie dežūrārsta
vai uz steidzamās
medicīniskās
palīdzības punktu. Dežūrārsti, kuri strādā vakaros un
brīvdienās, līdzīgi
kā
ģimenes ārsti, izraksta medikamentu receptes, darba nespējas lapu,
nozīmē pareizu
ārstēšanu
un nepieciešamos medikamentus, injicē un veic citas medicīniskas
procedūras.
Savukārt mediķi steidzamās medicīniskās palīdzības punktos
vakaros un
nakts
stundās sniedz palīdzību traumu, hronisku slimību saasinājuma
brīžos un citās
situācijās,
kad palīdzība nepieciešama steidzami.
Dežūrārsti
pieejami lielākajās Latvijas pilsētās, bet steidzamās palīdzības
punkti atrodas reģionos. Šie speciālisti pieņem rindas kārtībā,
taču pirms apmeklējuma nepieciešams telefoniski informēt par savu
ierašanos. Dežūrārstu un steidzamās medicīniskās palīdzības
punktu adreses un darbalaikus var uzzināt Nacionālā veselības
dienesta mājaslapā.