Autotransporta direkcija ir izsludinājusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem reģionālajā maršrutu tīklā līdz 2021.gada novembrim.
SIA “Gulbenes autobuss” startēs konkursā, lai varētu pretendēt uz īstermiņa līgumu no nākamā gada 1.janvāra līdz 31.decembrim. Savukārt līdz tam tiks noskaidroti uzvarētāji konkursā par pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2030.gadam, kas kavējas pārvadātāju pārsūdzību dēļ.
Vēlas nodrošināt nepārtrauktus pārvadājumus
“Tagad ir jāiesniedz pieteikums konkursā, lai iegūtu tiesības uz gadu reģionālajiem pārvadājumiem. Lotē, uz kuru startējam konkursā, nav iekļauti pārvadājumi tālsatiksmes maršrutos, turklāt noteiktās kvalitātes prasības nav tik lielas, kā tas ir konkursā par pārvadājumiem līdz 2030.gadam. Vēlamies veikt sabiedriskā transporta pārvadājumus Gulbenes, Alūksnes un Balvu novadā. Kad 23.septembrī tiks atvērti visi pieteikumi, tad zināsim šī konkursa rezultātus,” stāsta SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Gundars Kristapsons.
Autotransporta direkcijas pārstāve Lilita Pelčere skaidro, ka tādējādi tiks nodrošināta sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktība laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem par pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2030.gadam vēl nebūs stājušies spēkā.
Īstermiņā noteiktās prasības tiek izpildītas
“Pretendentu pārvadājumiem noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko nodrošina jau šobrīd, tāpēc tām investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt no 16 līdz 24 grādiem, 10 procentiem autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai. Starppilsētu maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkst būt mazāks par 10 gadiem, turklāt jābūt iespējai autobusā iegādāties biļeti, maksājot ar bezkontakta norēķinu karti. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos autobusu vidējais vecums nevar būt lielāks par 20 gadiem, bet atsevišķa autobusa vecums nevar pārsniegt 25 gadus,” komentē L.Pelčere. G.Kristapsons piebilst, ka pagaidām prasība maksājumiem ar norēķinu karti ir vairāk teorētiska, nevis praktiska. Viņš pieļauj, ka uz reģionālajiem maršrutiem nepieteiksies tie pārvadātāji, kurus vairāk interesē tālie reisi, turklāt tik īsam laikam – gadam.
Gaida Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumu
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “Balvu autobuss” kopīgi iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) pārsūdzību par lēmumu, ka konkursā par pārvadājumiem līdz 2030.gadam lotē “Gulbene, Alūksne, Balvi” par uzvarētāju tika atzīta AS “Nordeka” un SIA “Sabiedriskais autobuss”. Tā kā pavisam ir iesniegtas 11 pārsūdzības no dažādiem pārvadātājiem, to izskatīšanai ir nepieciešams ilgāks laiks, tāpēc izskatīšanas termiņš pagarināts līdz 25. septembrim. “Ja Iepirkumu uzraudzības biroja lēmums būs septembra beigās, tad ar nākamā gada janvāri nevarēs uzsākt pārvadājumus konkursa uzvarētāji, izpildot tajā noteiktās prasības. Ja tiek pasūtīti jauni autobusi, tos nevar saņemt īsā laikā. Kā būs turpmāk, šobrīd ir grūti paredzēt,” secina G.Kristapsons.
